Nogen med indgående kendskab til barselsreglerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

874 visninger
21 svar
0 synes godt om
24. januar 2013

Tulle28

Jeg har 4+23 ugers barsel med fuld løn (det der svarer til det beløb, min virksomhed får refunderet fra barselsfonden).

Min mand har 14 uger med fuld løn på sit arbejde. Nu mener min arbejdsgiver, at de uger bliver modregnet min periode med fuld løn??

Er de nogen herinde, der ved om det kan have sin rigtighed? Min mands HR afdeling ved det ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Kay

14 dage eller 14 uger??

hvis det er de "normale" 14 dage så nej! det er hans og har intet med dit at gøre

hvis det er 14 uger der står i hans overenskomst og der dermed er ekstreforhandlet til din mand af hans fagforening... så er jeg tæt på 100% sikker på det heller ik har noget med dine uger at gøre...

min mand har i hans overenskomst kun de normale 14 dage og vi har så valgt at han i de uger der er med barselsdagpenge skal tage 2 måneder i slutningen... hvis dt passer ind med hans arbejde

Anmeld

24. januar 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
Tulle28 skriver:

Jeg har 4+23 ugers barsel med fuld løn (det der svarer til det beløb, min virksomhed får refunderet fra barselsfonden).

Min mand har 14 uger med fuld løn på sit arbejde. Nu mener min arbejdsgiver, at de uger bliver modregnet min periode med fuld løn??

Er de nogen herinde, der ved om det kan have sin rigtighed? Min mands HR afdeling ved det ikke.

Jeg er ikke helt vildt inde i barselsreglerne, men jeg synes det lyder helt hen i vejret... Skynd dig at ringe til din fagforening - de kan hjælpe dig! Og så må du lige melde tilbage

/ Taco78 

Anmeld

24. januar 2013

Kay

Taco78 skriver:

Jeg er ikke helt vildt inde i barselsreglerne, men jeg synes det lyder helt hen i vejret... Skynd dig at ringe til din fagforening - de kan hjælpe dig! Og så må du lige melde tilbage

Anmeld

24. januar 2013

Tulle28

Kay skriver:

14 dage eller 14 uger??

hvis det er de "normale" 14 dage så nej! det er hans og har intet med dit at gøre

hvis det er 14 uger der står i hans overenskomst og der dermed er ekstreforhandlet til din mand af hans fagforening... så er jeg tæt på 100% sikker på det heller ik har noget med dine uger at gøre...

min mand har i hans overenskomst kun de normale 14 dage og vi har så valgt at han i de uger der er med barselsdagpenge skal tage 2 måneder i slutningen... hvis dt passer ind med hans arbejde

Jeg er nemlig også ret sikker på at det kun har indflydelse på de 32 uger vi har til deling på dagpenge. Ellers har jeg jo kun 12 uger med fuld løn? Det giver jo ingen mening!

Anmeld

24. januar 2013

Kay

Tulle28 skriver:

Jeg er nemlig også ret sikker på at det kun har indflydelse på de 32 uger vi har til deling på dagpenge. Ellers har jeg jo kun 12 uger med fuld løn? Det giver jo ingen mening!

helt enig.. men prøv at ringe til fagforeningen du betaler dem for at side og rådgive dig

Anmeld

24. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Tulle28 skriver:

Min kæreste fik svar fra deres HR afdeling i dag og han har 10 uger med fuld løn udover de almindelig 14 dage ved fødslen som også er med løn - og de sagde intet om at det skulle gå ud over min barsel hvilket heller ikke ville give mening. Hvis min kæreste skal have mere barsel så skal han på dagpenge, så de 2 må jo være uafhængige af hinanden 

Anmeld

24. januar 2013

Tulle28

Kay skriver:

helt enig.. men prøv at ringe til fagforeningen du betaler dem for at side og rådgive dig

Har talt med fagforeningen nu, og hun kunne heller ikke svare på det sådan lige Men så vidt jeg selv lige kan læse, er det kun hvis man holder barsel på samme tid inden for de første 21 uger, det kan blive et issue. Og det gør vi ikke.

Pokkers regler! Og pokkers firma, der ikke har nogen klart definerede regler

Anmeld

24. januar 2013

Tulle28

LilleNyPåVej skriver:

Min kæreste fik svar fra deres HR afdeling i dag og han har 10 uger med fuld løn udover de almindelig 14 dage ved fødslen som også er med løn - og de sagde intet om at det skulle gå ud over min barsel hvilket heller ikke ville give mening. Hvis min kæreste skal have mere barsel så skal han på dagpenge, så de 2 må jo være uafhængige af hinanden 

Nej det er også det jeg er nået frem til - det er kun hvis man holder barsel sammen inden for de første 21 uger der kan blive noget. Men det er vel også de færreste der gør det? Vi gør ihvertfald ikke.

Anmeld

24. januar 2013

Tulle28

Taco78 skriver:

Fagforeningen gav op, efter jeg havde talt med hende i næsten 1/2 time Men så vidt jeg selv kan læse, er det kun, hvis vi vælger at holde barsel samtidig indenfor de første 21 uger, der kan være et issue... Men det gør vi ikke, vi deler de 32 ugers forældreorlov - og det er jo noget helt andet!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.