Nogen med indgående kendskab til barselsreglerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. januar 2013

Taco78

Profilbillede for Taco78
Tulle28 skriver:

Fagforeningen gav op, efter jeg havde talt med hende i næsten 1/2 time Men så vidt jeg selv kan læse, er det kun, hvis vi vælger at holde barsel samtidig indenfor de første 21 uger, der kan være et issue... Men det gør vi ikke, vi deler de 32 ugers forældreorlov - og det er jo noget helt andet!

Det var sgu da godt nok slapt af fagforeningen at give op håber det lykkes, så din mand kan holde sin del af barslen med fuld løn, uden det går ud over din!!!

/ Taco78 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. januar 2013

Tulle28

Taco78 skriver:

Det var sgu da godt nok slapt af fagforeningen at give op håber det lykkes, så din mand kan holde sin del af barslen med fuld løn, uden det går ud over din!!!

Ja helt vildt, ikke?! Jeg har Krifa og synes desværre ikke jeg nogensinde har fået særlig god vejledning, de (få) gange, jeg har haft behov for det.

Godt nok er det noget som underligger kommunen, men man skulle da tro, at de har fået stillet et lignende spørgsmål før...

Anmeld

24. januar 2013

ønskebørn74

Tulle28 skriver:

Ja helt vildt, ikke?! Jeg har Krifa og synes desværre ikke jeg nogensinde har fået særlig god vejledning, de (få) gange, jeg har haft behov for det.

Godt nok er det noget som underligger kommunen, men man skulle da tro, at de har fået stillet et lignende spørgsmål før...

Kan kun sige at HK har styr på det.. Så pengene er godt givet ud..

Anmeld

24. januar 2013

nielsen80

Det går ud over de 32 uger, I har til deling med barseldagpenge - det er her de skal tages, hvis han vælger at holde dem. Det er jeg 99,9% sikker på.

Anmeld

24. januar 2013

Tulle28

ønskebarn74 skriver:

Kan kun sige at HK har styr på det.. Så pengene er godt givet ud..

Det kan du måske have ret i... De er bare så dyre?!

Anmeld

24. januar 2013

Kay

nielsen80 skriver:

Det går ud over de 32 uger, I har til deling med barseldagpenge - det er her de skal tages, hvis han vælger at holde dem. Det er jeg 99,9% sikker på.

Anmeld

24. januar 2013

Tulle28

nielsen80 skriver:

Ja ikke?!! Det vil jeg også mene! Pokkers arbejdsplads

Anmeld

24. januar 2013

ønskebørn74

Tulle28 skriver:

Det kan du måske have ret i... De er bare så dyre?!

Tja.. Du får jo så også hvad du betaler for.. Ikke en skid.. Dit valg.. 

HK har haft alle mine sager.. Og alle firmaerne har måttet punge ud..

Anmeld

24. januar 2013

nielsen80

Tulle28 skriver:

Ja ikke?!! Det vil jeg også mene! Pokkers arbejdsplads

Ring til kommunen - eller din HR afd. De vil kunne hjælpe jer!

Anmeld

24. januar 2013

Tanja Hedelund Jensen

Barselsreglerne er sådan at far har 14 dage som kun er til ham. Mor har 14 uger kun til hende, der ud over har man 32 uger fælles. Hvor meget der er med løn og hvor meget der er på dagpenge er alt efter overnskomst og aftale med arbejdsgiver.

Fx. har jeg 26 uger med løn, men min mand kun kan få de 14 dage med løn. Resten er på barselsdagpenge.

Så hvis jeg forstår det rigtigt, vil de 10 uger din mand kan holde med løn blive taget af de 32 uger I har til fælles, så der kun er 22 uger tilbage der.

Håber at det giver mening, ellers prøv at kontakte Udbetaling Danmark på tlf. 70 12 80 64

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.