Hej,
Kan i ikke lige hjælpe mig her - står i et åndsvagt dilemma!
Har for længe siden aftalt med min mor, som bor langt væk fra mig, at jeg og mit barn skal komme og besøge hende en weekend i juli, hvor vi bare skal hygge og slappe af, og jeg skal ligeledes se et par veninder fra hjemstavnen. Der er købt flybilletter (hun har betalt dem), og det er den eneste weekend i sommer jeg kan komme "hjem". Skal dog se mine forældre flere gange i andre forbindelser i sommer.
Her den anden dag ringer hun så helt fortvivlet, for hun har glemt at skrive det i sin kalender, og har nu dobbeltbooket weekenden. Hun har købt flybilletter den anden vej, for at tage på weekendtur med fire veninder (de har alle købt flybilleter), der er bestilt hotelovernatning og arrangeret hvad der skal ske i weekenden. Weekendturen med veninderne er aftalt efter at jeg lavede aftalen med min mor.
Så nu står jeg her. Det er måske den eneste weekend jeg kan komme "hjem", og dermed se veninderne "derhjemme", og jeg lavede aftalen først. Men bør jeg trække mig? Og lade min mor gennemføre sin weekend med sine veninder. Hun er dybt ulykkelig over hvad hun har gjort, og står normalt på hovedet for mig.
Er jeg en forkælet teenager (plus/minus et par år - men hvem tæller?) hvis jeg bare siger "ikke mit problem - jeg lavede aftalen først"? Jeg spekulerer som en gal, og vil gerne hjælpe min mor ud af kniben, men jeg havde altså også glædet mig til at komme afsted. Hun er lige ved at finde ud af om de alle fire kan en anden weekend, hvor hun så vil sørge for nye flybilletter til dem, men hvad er chancen for at de kan finde en ny weekend i sommerferien? Hun tager til USA imorgen tidligt, og er væk i ni dage, og når hun kommer hjem, er der kun én uge til den dobbeltbookede weekend!
Hvad gør man?
Anmeld