Spekulerer som en gal!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.093 visninger
27 svar
0 synes godt om
17. juni 2009

Anonym trådstarter

Hej,

Kan i ikke lige hjælpe mig her - står i et åndsvagt dilemma!

Har for længe siden aftalt med min mor, som bor langt væk fra mig, at jeg og mit barn skal komme og besøge hende en weekend i juli, hvor vi bare skal hygge og slappe af, og jeg skal ligeledes se et par veninder fra hjemstavnen. Der er købt flybilletter (hun har betalt dem), og det er den eneste weekend i sommer jeg kan komme "hjem". Skal dog se mine forældre flere gange i andre forbindelser i sommer.

Her den anden dag ringer hun så helt fortvivlet, for hun har glemt at skrive det i sin kalender, og har nu dobbeltbooket weekenden. Hun har købt flybilletter den anden vej, for at tage på weekendtur med fire veninder (de har alle købt flybilleter), der er bestilt hotelovernatning og arrangeret hvad der skal ske i weekenden. Weekendturen med veninderne er aftalt efter at jeg lavede aftalen med min mor.

Så nu står jeg her. Det er måske den eneste weekend jeg kan komme "hjem", og dermed se veninderne "derhjemme", og jeg lavede aftalen først. Men bør jeg trække mig? Og lade min mor gennemføre sin weekend med sine veninder. Hun er dybt ulykkelig over hvad hun har gjort, og står normalt på hovedet for mig.

Er jeg en forkælet teenager (plus/minus et par år - men hvem tæller?) hvis jeg bare siger "ikke mit problem - jeg lavede aftalen først"? Jeg spekulerer som en gal, og vil gerne hjælpe min mor ud af kniben, men jeg havde altså også glædet mig til at komme afsted. Hun er lige ved at finde ud af om de alle fire kan en anden weekend, hvor hun så vil sørge for nye flybilletter til dem, men hvad er chancen for at de kan finde en ny weekend i sommerferien? Hun tager til USA imorgen tidligt, og er væk i ni dage, og når hun kommer hjem, er der kun én uge til den dobbeltbookede weekend!

Hvad gør man?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juni 2009

Henriette72

Hej

Hvad med at tage afsted alligevel? Du kan vel være derhjemme selvom din mor ikk er der? Så kan du også se vennerne

Knus

Anmeld

17. juni 2009

Plysbjørnen

Altså jeg er nok den lidt forkælede teenager (dog uden at være teenager) som du kalder det. Men jeg ville forlange at min mor aflyste med veninderne, og hvis ikke, så ville jeg tolke det som om at hun ikke ønskede at se mig...

Ved godt at det nok ikke er tilfældet at hun ikke ønsker...

Men synes inderst inde at du skal følge hvad du selv føler for...

Anmeld

17. juni 2009

Anonym trådstarter

Henriette72 skriver:

Hej

Hvad med at tage afsted alligevel? Du kan vel være derhjemme selvom din mor ikk er der? Så kan du også se vennerne

Knus

Det var jo også med henblik på at hun kunne være sammen med sit barnebarn. Gider ikke være alene hjemme i mine forældres hus - så kan jeg lige så godt være hjemme hos mig selv.

Anmeld

17. juni 2009

Honningblomst

Jeg ville også bare tage hjem og hygge med veninderne...og så ser mormor nok sit barnebarn en anden gang...
Knus Eva..

Anmeld

17. juni 2009

Anonym trådstarter

Vi skulle lave nogle ting sammen, min mor, barn og jeg, som jeg havde glædet mig rigtig meget til. Og hvis det ikke bliver den weekend, kan det nok ikke lade sig gøre i sommer, og må vente til næste sommer...

Anmeld

17. juni 2009

sarahb

Altså hvis det var min mor der også står på hoved og hænder for mig ALTID og gør ALT for mig.. Så ville jeg trække mig og lade min mor hygge sig med sine veninder, og ja så kunn jeg tage afsted alene så jeg kunne se mine veninder..
Alt det mn mor gør og har gjort for mig, så ville jeg også hjælpe hende ud af denne situation...
fra en der pgså elsker sin mor højt!

Anmeld

17. juni 2009

Mette+Mathias

Henriette72 skriver:

Hej

Knus

Helt enig!

Anmeld

17. juni 2009

Stumpen

Enig med Eva og Henriette72, men ville da klart være lidt skuffet over det.. Men så hyg dig med veninderne..

Anmeld

17. juni 2009

AstridM

Jeg ville fortælle hende hvor skuffet du er, og at du ikke syntes det er ok.

Jeg ville så også tage afsted alligevel, og hygge med veninderne.

Jeg syntes jo den der kommer først er den aftale der holder med mindre der er noget der er ivejen som sygdom eller lign.

Det er da ikke særlig rart at høre ens mor vælger at være sammen med veninderne og ikke en selv.

Hav en dejlig tur med eller uden mor.

Mange smil

Astrid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.