Gode råd til vægttab :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2013

Papillon

Miss-86 skriver:

Ja, det er rigtigt

Jeg spiser som regel en skive rugbrød med ost til morgen og to til middag. Så et stk. frugt i løbet af dagen også aftensmad

Måske det ikke er nok .

Som hovedregel bør man ikke indtage under 1200 kcal om dagen, men det afhænger jo selvfølgelig af ens størrelse og aktivitetsniveau

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

Ka+Ma=Be

Miss-86 skriver:

Jeg spiser dog brød, men altid med 8 % fibre eller mere..
Jeg drikker kun vand stort set, engang imellem et glas saft. Men sjældent sodavand og andet!

Jeg spiser forskellig grøntsager, broccoli, blomkål, gulerødder, bladselleri, agurk, tomat, løg, squash, peberfrugt, ja også kød, som kan være alt fra flæskesteg - kylling

Jeg ved godt, at man tager på, når man træner, da muskler vejer mere end fedt, det er også derfor jeg vejer mig på vægten i træningscentret, da jeg kan se min fedt % der og derved se om jeg har tabt fedt

Årh, det er flot. Godt gået

Hvis du kan, og har lyst naturligvis, vil jeg virkelig anbefale sig, at droppe brødet! At droppe kornprodukter har gjort den helt store forskel for mig. Det handler ikke så meget om fibre (som du desuden får masser af i de grøntsager du nævner), men om indholdet af gluten (og andre skadelige stoffer)

Et af de store problemer ved gluten er, at det ikke fordøjes i den menneskelige mave - det forvolder kun skade i tarmene ved at ødelægge væggene (hvor næring ellers optages) og ødelægge slimhinden i tarmen. Det er også gluten der giver en fornemmelse af at være oppustet og utilpas.

Jeg vil også anbefale dig at kigge i denne gruppe:  http://www.facebook.com/groups/paleodk/ . Der er en masse kloge mennesker med stor viden om ernæring og kostsammensætning. Der er masser af inspiration fra opskrifter, billeder og meget motiverende historier!  

Jeg krydser fingre for et vellykket og sundt vægttab 

Anmeld

23. januar 2013

Ka+Ma=Be

Miss-86 skriver:

Ja, det er rigtigt

Jeg spiser som regel en skive rugbrød med ost til morgen og to til middag. Så et stk. frugt i løbet af dagen også aftensmad

Måske det ikke er nok .

Nu ved jeg ikke hvor stor din aftenspotion er, men det lyder ikke umiddelbart af meget. Der er som sådan ikke noget galt i antallet af måltider, så længe de måltider indeholder det fedt, protein og kulhydrat du har brug for.

Anmeld

23. januar 2013

Miss-86

Ka+Ma=Be skriver:

Hvis du kan, og har lyst naturligvis, vil jeg virkelig anbefale sig, at droppe brødet! At droppe kornprodukter har gjort den helt store forskel for mig. Det handler ikke så meget om fibre (som du desuden får masser af i de grøntsager du nævner), men om indholdet af gluten (og andre skadelige stoffer)

Et af de store problemer ved gluten er, at det ikke fordøjes i den menneskelige mave - det forvolder kun skade i tarmene ved at ødelægge væggene (hvor næring ellers optages) og ødelægge slimhinden i tarmen. Det er også gluten der giver en fornemmelse af at være oppustet og utilpas.

Jeg vil også anbefale dig at kigge i denne gruppe:  http://www.facebook.com/groups/paleodk/ . Der er en masse kloge mennesker med stor viden om ernæring og kostsammensætning. Der er masser af inspiration fra opskrifter, billeder og meget motiverende historier!  

Jeg krydser fingre for et vellykket og sundt vægttab 

Ja, jeg ved godt det med brødet, men ved nu ikke om jeg kan lade det være. Jeg møder kl. 7 om morgenen og er bestemt IKKE morgenmenneske, så det er jo let at spise en rugbrødsskive..

Men tak, vil tage et kig på siden.

Til dig andet svar, så spiser jeg måske 1-2 stk. kød og 3/4 tallerken med salat, grønt

Anmeld

23. januar 2013

Giraffen

Miss-86 skriver:

Jeg søger gode råd til vægttab - Jeg vil lige skrive lidt om hvad jeg i forvejen gør for det!

Jeg træner 3-5 gange om ugen, 1-2 timer ad gangen!
I det nye år, er jeg stoppet med at spise ris, pasta & kartofler, DVS. min aftensmad består af KØD & GRØNTSAGER!
Har aldrig spist slik, kage og sådan, når jeg er selv, men har da gjort, når jeg har været ude og gør stadig, men ikke så meget som ellers!

Jeg har trænet og spist sundt længe, men der sker ikke noget, hverken kilomæssigt eller CM-mæssigt.
Eller jo, jeg har haft tabt 3 fedt % i kroppen.
I fitness-centret kan jeg nemlig måle BMI, Fedtmasse og fedt % i kroppen på deres vægt.

Jeg tror ikke på mirakelpiller og den slags, MEN hvis I har nogle gode erfaringer med noget, så kom endelig med dem!

jeg vil anbefale dig at træne ca 30 min 5-7 dage om ugen i stedet for det du gør nu

og så gøre det effektivt, intensivt og blande cardio og styrketræning (se evt jillian michaels video 30 day shred på youtube)

Jeg har selv trænet som dig og sad fast på hvad jeg troede var min normalvægt (ca 64 kg)

efter jeg skiftede træningsstrategi (mere af tidsnød end ønske om vægttab) er jeg nu nede på ca 58 kg 

jeg har så ikke ændret noget bevidst omkring maden, men jeg tror bedre kroppen kan klare en jævn mængde mad med træning ofte og i korte intervaller frem for at tæske igennem i to timer, det gir ofte en stooor sult eller et behov for at få fyldt depoterne (rent instinktivt)

så det er mit råd

Anmeld

23. januar 2013

Miss-86

Kitkat92 skriver:

Som hovedregel bør man ikke indtage under 1200 kcal om dagen, men det afhænger jo selvfølgelig af ens størrelse og aktivitetsniveau

Ja, det er rigtigt.. Men mener også jeg spiser over 1.200 kcal..

motionerer som skrevet 3-5 gange om ugen og går en del på mit arbejde, da jeg arbejder i hjemmeplejen

Anmeld

23. januar 2013

Miss-86

Giraffen skriver:

jeg vil anbefale dig at træne ca 30 min 5-7 dage om ugen i stedet for det du gør nu

og så gøre det effektivt, intensivt og blande cardio og styrketræning (se evt jillian michaels video 30 day shred på youtube)

Jeg har selv trænet som dig og sad fast på hvad jeg troede var min normalvægt (ca 64 kg)

efter jeg skiftede træningsstrategi (mere af tidsnød end ønske om vægttab) er jeg nu nede på ca 58 kg 

jeg har så ikke ændret noget bevidst omkring maden, men jeg tror bedre kroppen kan klare en jævn mængde mad med træning ofte og i korte intervaller frem for at tæske igennem i to timer, det gir ofte en stooor sult eller et behov for at få fyldt depoterne (rent instinktivt)

så det er mit råd

Okay, ja det er lidt modstridende til hvad min veninde har anbefalet.
Hun siger jeg ikke skal træne hverdag, da min krop skal have lov at slappe af.. Jeg har også styrketrænet, men lige pt. er det kun cardio og mave jeg koncentrerer mig om.. Har prøvet at ændre træningen lidt nemlig.

Anmeld

23. januar 2013

Ka+Ma=Be

Miss-86 skriver:

Ja, jeg ved godt det med brødet, men ved nu ikke om jeg kan lade det være. Jeg møder kl. 7 om morgenen og er bestemt IKKE morgenmenneske, så det er jo let at spise en rugbrødsskive..

Men tak, vil tage et kig på siden.

Til dig andet svar, så spiser jeg måske 1-2 stk. kød og 3/4 tallerken med salat, grønt

Det kan jeg godt forstå! Det er også svært for rigtig mange, fordi det er en så inkarneret del af den danske madkultur.

Jeg spiser oftest slet ikke morgenmad - og hvis jeg gør, spiser jeg nogle æg og/eller en smoothie af bær, frugt og fløde.

En god ide er også at have små ægge/kød "muffins" på køl/frost - det er hurtigt, nemt og fyldt med mættende protein

Hvis det er meget svært at undvære brød, kan du alternativt spise et mere frøbaseret brød (opskrifter kan findes her på både brød og boller:  http://www.paleo-opskrifter.dk/ ) uden hvedemel, men i stedet baseret på mandelmel.

Du er velkommen til at skrive, hvis du skulle være nysgerrig

Anmeld

23. januar 2013

Giraffen

Miss-86 skriver:

Okay, ja det er lidt modstridende til hvad min veninde har anbefalet.
Hun siger jeg ikke skal træne hverdag, da min krop skal have lov at slappe af.. Jeg har også styrketrænet, men lige pt. er det kun cardio og mave jeg koncentrerer mig om.. Har prøvet at ændre træningen lidt nemlig.

tænk på dem der cykler frem og tilbage hver dag, de lider ikke under det - ikke når kroppen er klar på det

der er også forskel på at træne lidt hver dag og så på at træne det samme hver dag - man skal ikke lave ren styrketræning to dage i træk, men man kan godt lave styrke den ene dag og cardio den næste

jeg tror bare på at kroppen har et mere afbalanceret forhold til motion og mad når den får det jævnt frem for de der ryk der tømmer alle energidepoter og får kroppen til at suge energi til sig

der er også den sidegevinst at kroppen fx efter morgen/formiddagstræning forbrænder i flere timer efter og det misser man også ved at træne færre gange om ugen

jeg har selv været hvor du var og jeg kan kun bruge mig selv som eksempel det er KUN træningsstrategi jeg har ændret

at jillian michaels så også gennemtæsker en i de 25 min er så en anden sag så jeg ville ikke tøve med at prøve noget andet hvis det du gør nu ikke virker som du gerne vil have

jeg ville personligt hade at skulle lave for mange restriktioner i min kost, her er alt tilladt, jeg prøver at lytte til min krop og mærke hvornår sulten er stillet osv

Anmeld

23. januar 2013

Giraffen

Giraffen skriver:

tænk på dem der cykler frem og tilbage hver dag, de lider ikke under det - ikke når kroppen er klar på det

der er også forskel på at træne lidt hver dag og så på at træne det samme hver dag - man skal ikke lave ren styrketræning to dage i træk, men man kan godt lave styrke den ene dag og cardio den næste

jeg tror bare på at kroppen har et mere afbalanceret forhold til motion og mad når den får det jævnt frem for de der ryk der tømmer alle energidepoter og får kroppen til at suge energi til sig

der er også den sidegevinst at kroppen fx efter morgen/formiddagstræning forbrænder i flere timer efter og det misser man også ved at træne færre gange om ugen

jeg har selv været hvor du var og jeg kan kun bruge mig selv som eksempel det er KUN træningsstrategi jeg har ændret

at jillian michaels så også gennemtæsker en i de 25 min er så en anden sag så jeg ville ikke tøve med at prøve noget andet hvis det du gør nu ikke virker som du gerne vil have

jeg ville personligt hade at skulle lave for mange restriktioner i min kost, her er alt tilladt, jeg prøver at lytte til min krop og mærke hvornår sulten er stillet osv

vil dog klart anbefale styrketræning også - jo stærkere dine store muskelgrupper er, jo mere forbrænder du

derudover kan du med planke-øvelser træne både arme, ryg og mave på samme tid

så det handler også om at være effektiv i sin træning, der er nemlig ingen sammenhæng mellem tid og resultat i træning hvis ikke tiden udnyttes optimalt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.