Gode råd til vægttab :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.744 visninger
32 svar
0 synes godt om
23. januar 2013

Miss-86

Jeg søger gode råd til vægttab - Jeg vil lige skrive lidt om hvad jeg i forvejen gør for det!

Jeg træner 3-5 gange om ugen, 1-2 timer ad gangen!
I det nye år, er jeg stoppet med at spise ris, pasta & kartofler, DVS. min aftensmad består af KØD & GRØNTSAGER!
Har aldrig spist slik, kage og sådan, når jeg er selv, men har da gjort, når jeg har været ude og gør stadig, men ikke så meget som ellers!

Jeg har trænet og spist sundt længe, men der sker ikke noget, hverken kilomæssigt eller CM-mæssigt.
Eller jo, jeg har haft tabt 3 fedt % i kroppen.
I fitness-centret kan jeg nemlig måle BMI, Fedtmasse og fedt % i kroppen på deres vægt.

Jeg tror ikke på mirakelpiller og den slags, MEN hvis I har nogle gode erfaringer med noget, så kom endelig med dem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

come2

Miss-86 skriver:

Jeg søger gode råd til vægttab - Jeg vil lige skrive lidt om hvad jeg i forvejen gør for det!

I det nye år, er jeg stoppet med at spise ris, pasta & kartofler, DVS. min aftensmad består af KØD & GRØNTSAGER!
Har aldrig spist slik, kage og sådan, når jeg er selv, men har da gjort, når jeg har været ude og gør stadig, men ikke så meget som ellers!

Jeg har trænet og spist sundt længe, men der sker ikke noget!

Jeg tror ikke på mirakelpiller og den slags, MEN hvis I har nogle gode erfaringer med noget, så kom endelig med dem!

måler du cm?

Anmeld

23. januar 2013

Miss-86

come2 skriver:

måler du cm?

Ja, det gør jeg..
Der skete kun noget de første 3 mdr. tabte 3 cm på lårene.

Anmeld

23. januar 2013

Kloster

Lyder som mig...

Prøv at vej alt dit mad og skriv ind i fx www.vægttab.nu Det er gratis og giver dig et indblik i, hvor det går galt. Måske får du for lidt mad, så kroppen holder godt fast i ALT hvad det får. Måske er der nogle skjulte kcal i det mad/drikke, du i forvejen indtager.

Hvis du ligger i dit normale BMI, er det utrolig vanskeligt og hårdt, at komme af med de sidste luksus kg...

Kloster - der kun mangler 4 kg til mål... Og har kæmper for de 4 kg i flere måneder...

Anmeld

23. januar 2013

Ka+Ma=Be

Miss-86 skriver:

Jeg har trænet og spist sundt længe, men der sker ikke noget!

Hvad får du af kulhydrater udover grøntsager? En rigtig god kilde til kulhydrater er rodfruter og især gerne batat (sweet potato).

Spiser du brød eller andre korn og glutenholdige produkter? Hvis ikke er jeg sikker på, at det nok skal komme!  

Husk at du, når du træner, opbygger større muskelmasse som vejer mere end fedt - det skal man ikke undervurdere.

Hvad drikker du af væske?

Jeg får hovedsageligt mine kalorier fra animalsk fedt (altså spiser jeg også kun kød, grønt, rodfruter og moderat frugt) og har tabt mig knap 8 kg siden november 2012 (jeg træner dog ikke).

Anmeld

23. januar 2013

Miss-86

Kloster skriver:

Lyder som mig...

Prøv at vej alt dit mad og skriv ind i fx www.vægttab.nu Det er gratis og giver dig et indblik i, hvor det går galt. Måske får du for lidt mad, så kroppen holder godt fast i ALT hvad det får. Måske er der nogle skjulte kcal i det mad/drikke, du i forvejen indtager.

Hvis du ligger i dit normale BMI, er det utrolig vanskeligt og hårdt, at komme af med de sidste luksus kg...

Kloster - der kun mangler 4 kg til mål... Og har kæmper for de 4 kg i flere måneder...

Jeg ligger ikke i mit normale BMI, skulle gerne tabe 8-10 kg for at komme derned!

Jeg har en APP på min tlf, hvor jeg kan scanne stregkoder ind, på det jeg spiser og så regner den mine kcal sammen, jeg spiser enten de kcal jeg skal eller lidt under!

Så jeg ved ikke lige, hvad der sker!

Anmeld

23. januar 2013

Ka+Ma=Be

Lyder som mig...

Meget vigtig pointe! Altid vigtigt at få nok kalorier!

Anmeld

23. januar 2013

Ka+Ma=Be

Miss-86 skriver:

Jeg ligger ikke i mit normale BMI, skulle gerne tabe 8-10 kg for at komme derned!

Jeg har en APP på min tlf, hvor jeg kan scanne stregkoder ind, på det jeg spiser og så regner den mine kcal sammen, jeg spiser enten de kcal jeg skal eller lidt under!

Så jeg ved ikke lige, hvad der sker!

Lige præcis det! Ligesom du selvfølgelig ikke må få for mange kalorier, er det lige så vigtigt at du ikke får for lidt. Din krop ender med at nedjusterer dit stofskifte for at holde på den smule energi du får indenbords.

Anmeld

23. januar 2013

Miss-86

Hvad får du af kulhydrater udover grøntsager? En rigtig god kilde til kulhydrater er rodfruter og især gerne batat (sweet potato).

Spiser du brød eller andre korn og glutenholdige produkter? Hvis ikke er jeg sikker på, at det nok skal komme!  

Husk at du, når du træner, opbygger større muskelmasse som vejer mere end fedt - det skal man ikke undervurdere.

Hvad drikker du af væske?

Jeg får hovedsageligt mine kalorier fra animalsk fedt (altså spiser jeg også kun kød, grønt, rodfruter og moderat frugt) og har tabt mig knap 8 kg siden november 2012 (jeg træner dog ikke).

Jeg spiser dog brød, men altid med 8 % fibre eller mere..
Jeg drikker kun vand stort set, engang imellem et glas saft. Men sjældent sodavand og andet!

Jeg spiser forskellig grøntsager, broccoli, blomkål, gulerødder, bladselleri, agurk, tomat, løg, squash, peberfrugt, ja også kød, som kan være alt fra flæskesteg - kylling

Jeg ved godt, at man tager på, når man træner, da muskler vejer mere end fedt, det er også derfor jeg vejer mig på vægten i træningscentret, da jeg kan se min fedt % der og derved se om jeg har tabt fedt

Årh, det er flot. Godt gået

Anmeld

23. januar 2013

Miss-86

Ka+Ma=Be skriver:

Lige præcis det! Ligesom du selvfølgelig ikke må få for mange kalorier, er det lige så vigtigt at du ikke får for lidt. Din krop ender med at nedjusterer dit stofskifte for at holde på den smule energi du får indenbords.

Ja, det er rigtigt

Jeg spiser som regel en skive rugbrød med ost til morgen og to til middag. Så et stk. frugt i løbet af dagen også aftensmad

Måske det ikke er nok .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.