Kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. januar 2013

mth1987

Louise17 skriver:

Fik pks i esbjerg her d. 17/1.

Super god oplevelse. Rigtig godt prof personale, og narkose læge.

Alt gik efter bogen, og jeg var på benene inden for små 24 timer. 

Bedøvelsen som jeg havde frygtet gjorde overhovedet ikke ondt. Det spændte lidt, men synes faktisk det er værre at slå foden ind i et bord.

Mærkede intet under operationen pånær at de selvfølgelig skubbede lidt rundt med mig. Lagde for at være ærlig og smilte hele vejen op til ørene under det hele. 

Da Marco kom ud blev han selvfølgelig vejet, og kom hen til far. Alle på stuen var oppe og køre, og tog billeder af os 3. Fantastisk. 

Da jeg var lukket sammen fik jeg Marco over til mig, og blev kørt op på stuen. 

Da bedøvelsen aftog fik jeg rigtig ondt, så skulle lige ha en skud morfin. Så var jeg sådan nogenlunde ok igen. Dagen efter var jeg  sådan okay. Havde selvfølgelig smerte i maven, og utrolig meget luft i maven men det gik. 

Det væreste udover den første døgn var dog for mig at komme af med afføring/tisse. Gud det gjorde nas. 

Fik Ks Torsdag ved 12 tiden, og blev udskrevet Mandag morgen. 

Synes faktisk det går skide godt nu, har næsten ingen smerter. Jo det brænder lidt, men det er det. Jeg var endda i Fakta med barnevognen igår (5dagen) i bus og det hele. 

Alt i alt en fantastisk oplevelse 

jeg havde en ide om at der ikk var noget mht afføring og at tisse når der ikk sker noget dernede. Jeg havde store problemer da jeg fødte alm og det endte i forstoppelse og hæmorider så jeg havde jo håbet at det ikk ville påvirke noget af det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

Helloo

mth1987 skriver:

jeg havde en ide om at der ikk var noget mht afføring og at tisse når der ikk sker noget dernede. Jeg havde store problemer da jeg fødte alm og det endte i forstoppelse og hæmorider så jeg havde jo håbet at det ikk ville påvirke noget af det

Fik afvide at tarmerne også bliver bedøvet så fik ekstrem luft i maven.

Også var mit afføring dirré, så det spændte selvfølgelig bare i maven. Og når jeg tisser svir det bare lidt. Men det nok pga katederet 

Anmeld

23. januar 2013

mth1987

Louise17 skriver:

Fik afvide at tarmerne også bliver bedøvet så fik ekstrem luft i maven.

Også var mit afføring dirré, så det spændte selvfølgelig bare i maven. Og når jeg tisser svir det bare lidt. Men det nok pga katederet 

Når du skriver det sådan lyder det jo ikk så slemt. Luft i maven kan jeg klare, og havde også selv kateter oppe så krydser for at når det er den tid så går det hele fint  

men er bare rart rart at vide hvad man går ind til

Anmeld

23. januar 2013

Helloo

mth1987 skriver:

Når du skriver det sådan lyder det jo ikk så slemt. Luft i maven kan jeg klare, og havde også selv kateter oppe så krydser for at når det er den tid så går det hele fint  

men er bare rart rart at vide hvad man går ind til

Hehe selvfølgelig. Ej det var ikke så slemt. Jeg er meget pivet 

Anmeld

23. januar 2013

FruK

mth1987 skriver:

Luft i maven fik jeg også. Og så magnesia (var det vist) sammen med de smertestillende imens jeg var indlagt, ind til jeg havde haft afføring - netop for at det ikke blev for hårdt. De sagde i øvrigt at man ikke får lov at tage hjem før der er kommet noget ud.

Anmeld

23. januar 2013

Lusi

Babymor2010 skriver:

Kan næsten skrive det samme som dig - jeg blev også fulgt af Peter inde på riget, og det bliver jeg også denne gang pga. diabetes  Jeg startede journalen op i går 

TS: Jeg fik et akut kejsersnit, så jeg ved ikke om du kan bruge min erfaring?

Sjovt
Han er bare SÅ fantastisk <3

Og tillykke med endnu en graviditet.. Har du så diabetes eller "bare" graviditssukkersyge?

Anmeld

23. januar 2013

Clisolka

Lusi skriver:

Sjovt
Han er bare SÅ fantastisk <3

Og tillykke med endnu en graviditet.. Har du så diabetes eller "bare" graviditssukkersyge?

Har lige svaret dig på en PB 

Anmeld

23. januar 2013

LR85

Har fået kejsersnit på Riget i 2010 og på hvidovre 2012, og begge to var dejlige oplevelser. 

Har skrevet fødselsberetning under emnet i juni eller juli måned

Anmeld

23. januar 2013

Sørens

Jeg syntes generelt også at mit PKS gik godt, bedøvelsen var ikke slem og jeg kom mig god bagefter men men

...og tror næsten jeg er alene om denne følelse/oplevelse (har ihvertfald ikke hørt andre tale om det) : Jeg synes det var direkte RÆDSELSFULDT ikke at kunne mærke mig selv fra under brystet og ned!!! Jeg lå hele tiden og "sendte" signaler til mine ben, min mand måtte nive mig hårdt i hånden hele tiden for at distrahere mig! Jeg var hele tiden ved at gå i panik og havde lyst til at rejse mig og løbe væk og tanken om at det kunne jeg jo ikke, gjorde det meget værre!! Nå men da de så sagde "nu trykker vi dig hårdt i maven og rykker lidt i dig for nu kommer din søn" føltes det bare vidunderligt at jeg endelig kunne "mærke" lidt! Var selvfølgelig stadig bedøvet men alligevel

Jeg skal lige understrege at jeg er en kontrolfreak når det gælder min krop, så det har nok rigtig meget med min oplevelse at gøre. Har jo hørt de fleste skrive/sige at de mærkede ingenting.

...nåja forresten, det foregik på Hvidovre og de var SÅ søde og hjælpsomme! Kan varmt anbefales!!!

Anmeld

23. januar 2013

Miss BananaHammock

mth1987 skriver:

Jeg ville høre om der var nogen der gad fortælle om deres oplevelser med kejsersnit, både gode og dårlige og evt hvilket hospital  

Fik kejsersnit på Horsens sygehus. En rigtig god oplevelse både under og efter. Det var lidt hårdt psykisk fordi man har svært ved at forberede sig og pludselig - meget hurtigt - er man mor, men fysisk var det kun lige bedøvelsen der kunne være lidt smertefuld (jeg er meget ked af nålestik) og så selvfølgelig bagefter når bedøvelsen mister sin virkning og man skal op og gå osv. Jeg har skrevet en FB hvor det hele er beskrevet lidt mere
https://www.baby.dk/debat/203446pi1/foedselsberetni nger/min-lille-trold.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.