Kejsersnit

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.580 visninger
24 svar
0 synes godt om
23. januar 2013

mth1987

Jeg ville høre om der var nogen der gad fortælle om deres oplevelser med kejsersnit, både gode og dårlige og evt hvilket hospital  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2013

henh01

Jeg vil gerne lige følge med her Skal til en fødselslæge og snakke med ham omkring KS her i marts.

Anmeld

23. januar 2013

Lusi

mth1987 skriver:

Jeg ville høre om der var nogen der gad fortælle om deres oplevelser med kejsersnit, både gode og dårlige og evt hvilket hospital  

Fik begge gange på Rigshospitalet og har været gode oplevelser. Har sukkersyge og blev fulgt derinde hver 14 dag. Og nogle af gangene havde jeg også møde med en fødselslæge, som fulgte mig begge gange og var ham der foretog kejsersnittene, så var rigtig rart

Iøvrigt den samme, som har været med til alle de kongelige fødsler

Arene er rigtig flotte, man kan faktisk slet ik se det. 2. Gang skar han jo bare oven i det første og der er kun en lille hvid streg.
Trods min sukkersyge, voksede det hurtigt sammen, uden komplikationer

Det gør selvfølgelig ONDT!
Første gang gik der 3 dage, før jeg kom ud af sengen. Det føltes som om mine tarme røg ud, når jeg rejste mig.

Men her anden gang, gik der præcis 23 timer og så var jeg oppe.
Var så fordi at, min søn lå på neonatal og jeg ville selvfølgelig bare ned til ham!

Jeg fik ks begge gange, fordi jeg havde svangerskabsforgiftning. Første gang, skulle min datter ud, fordi hun var stresset og anden gang, fejlede min søn ik noget, men jeg var selv så syg, at jeg var ved at miste livet.
Trods det, vil jeg overordnet sige, at det var gode oplevelser..

Rygmarvsvedøvelsen frygtede jeg BIG TIME!!!
Men heldigvis havde jeg forestillet mig det værste smertehelvede, så det var slet ik så slemt, som jeg havde regnet med

Anmeld

23. januar 2013

mth1987

Lusi skriver:

Fik begge gange på Rigshospitalet og har været gode oplevelser. Har sukkersyge og blev fulgt derinde hver 14 dag. Og nogle af gangene havde jeg også møde med en fødselslæge, som fulgte mig begge gange og var ham der foretog kejsersnittene, så var rigtig rart

Arene er rigtig flotte, man kan faktisk slet ik se det. 2. Gang skar han jo bare oven i det første og der er kun en lille hvid streg.

Første gang gik der 3 dage, før jeg kom ud af sengen. Det føltes som om mine tarme røg ud, når jeg rejste mig.

Var så fordi at, min søn lå på neonatal og jeg ville selvfølgelig bare ned til ham!

Jeg fik ks begge gange, fordi jeg havde svangerskabsforgiftning. Første gang, skulle min datter ud, fordi hun var stresset og anden gang, fejlede min søn ik noget, men jeg var selv så syg, at jeg var ved at miste livet.

Men heldigvis havde jeg forestillet mig det værste smertehelvede, så det var slet ik så slemt, som jeg havde regnet med

Tak for dit svar. Lyder godt nok slemt med din sidste fødsel 

Rygmarvsbedøvelsen er jeg også lidt nervøs for. har dog prøvet det men var efter jeg havde født pga operation efterfølgende så der var jeg så træt og udmattet af jeg næsten ikk registrede det.

Anmeld

23. januar 2013

FruK

Jeg gik PKS for tre uger siden.

Det var en rigtig god oplevelse. På mange måder mere stille og rolig end en "almindelig" fødsel.

Da jeg først havde indstillet mig på at jeg skulle have kejsersnit, synes jeg egentlig det var meget rart at vide hvornår det blev, hvor lang tid det ville tage osv.

Der var mange mennesker på operationsstuen, men rigtig god stemning - meget afslappet. Anestæsilægen overtog vores kamera og tog en masse billeder til os.

Det der gjorde mest ondt var at få lagt drop i hånden. Resten mærkede jeg ikke. Der gik vel en lille time fra vi blev kørt ind på operationsstuen, til vi kom på opvågningen med baby. 

Efter et par timer på opvågningen kom vi ned på afdelingen, hvor vi var indlagt to døgn sammen med far. Jeg havde selvfølgelig smerter, men ikke værre end at jeg var oppe at gå, skifte ble osv efter et par timer på afdelingen. Da hun var en uges tid, var jeg ude at gå med barnevognen.

Anmeld

23. januar 2013

Lusi

mth1987 skriver:

Tak for dit svar. Lyder godt nok slemt med din sidste fødsel 

Rygmarvsbedøvelsen er jeg også lidt nervøs for. har dog prøvet det men var efter jeg havde født pga operation efterfølgende så der var jeg så træt og udmattet af jeg næsten ikk registrede det.

Ja altså det er ik sjovt at ligge på opvågningen og end fødselslæge kommer ned med de sidste blodprøvesvar de fik taget, og siger: det var godt han kom ud nu, ellers ser det ik ud til du havde klaret den
Men altså havde det helt fint igen, i samme sekund, han blev trukket ud, så det blev hurtigt godt igen. Mine blodprøver var godt nok stadig elendige de første dage efter, men var ik noget jeg mærkede noget til. Jeg var bare glad for jeg kunne trække vejret

Operation lige efter fødsel, lyder da heller ik for godt

Anmeld

23. januar 2013

mth1987

Lusi skriver:

Ja altså det er ik sjovt at ligge på opvågningen og end fødselslæge kommer ned med de sidste blodprøvesvar de fik taget, og siger: det var godt han kom ud nu, ellers ser det ik ud til du havde klaret den
Men altså havde det helt fint igen, i samme sekund, han blev trukket ud, så det blev hurtigt godt igen. Mine blodprøver var godt nok stadig elendige de første dage efter, men var ik noget jeg mærkede noget til. Jeg var bare glad for jeg kunne trække vejret

Operation lige efter fødsel, lyder da heller ik for godt

Puha ja det var da noget af en melding at få! 

Det var en blødning de ikk ku stoppe og der måtte efter tre timer kaldes på hjælp for hun ku ikk lukke det. Jeg var kun ved halvt bevidsthed pga blodtab og udmattelse, men at ku høre at de siger at det bare er helt umulig så blir man sgu lidt nervøs 

Anmeld

23. januar 2013

Lusi

mth1987 skriver:

Puha ja det var da noget af en melding at få! 

Det var en blødning de ikk ku stoppe og der måtte efter tre timer kaldes på hjælp for hun ku ikk lukke det. Jeg var kun ved halvt bevidsthed pga blodtab og udmattelse, men at ku høre at de siger at det bare er helt umulig så blir man sgu lidt nervøs 

Ja det er da klart, man ligger og bliver lidt nervøs

Anmeld

23. januar 2013

Clisolka

Lusi skriver:

Kan næsten skrive det samme som dig - jeg blev også fulgt af Peter inde på riget, og det bliver jeg også denne gang pga. diabetes  Jeg startede journalen op i går 

TS: Jeg fik et akut kejsersnit, så jeg ved ikke om du kan bruge min erfaring?

Anmeld

23. januar 2013

Helloo

mth1987 skriver:

Fik pks i esbjerg her d. 17/1.

Super god oplevelse. Rigtig godt prof personale, og narkose læge.

Alt gik efter bogen, og jeg var på benene inden for små 24 timer. 

Bedøvelsen som jeg havde frygtet gjorde overhovedet ikke ondt. Det spændte lidt, men synes faktisk det er værre at slå foden ind i et bord.

Mærkede intet under operationen pånær at de selvfølgelig skubbede lidt rundt med mig. Lagde for at være ærlig og smilte hele vejen op til ørene under det hele. 

Da Marco kom ud blev han selvfølgelig vejet, og kom hen til far. Alle på stuen var oppe og køre, og tog billeder af os 3. Fantastisk. 

Da jeg var lukket sammen fik jeg Marco over til mig, og blev kørt op på stuen. 

Da bedøvelsen aftog fik jeg rigtig ondt, så skulle lige ha en skud morfin. Så var jeg sådan nogenlunde ok igen. Dagen efter var jeg  sådan okay. Havde selvfølgelig smerte i maven, og utrolig meget luft i maven men det gik. 

Det væreste udover den første døgn var dog for mig at komme af med afføring/tisse. Gud det gjorde nas. 

Fik Ks Torsdag ved 12 tiden, og blev udskrevet Mandag morgen. 

Synes faktisk det går skide godt nu, har næsten ingen smerter. Jo det brænder lidt, men det er det. Jeg var endda i Fakta med barnevognen igår (5dagen) i bus og det hele. 

Alt i alt en fantastisk oplevelse 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.