Jaa! Nogle gode råd??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.413 visninger
22 svar
0 synes godt om
22. januar 2013

Anonym trådstarter

Hej alle skønne tøser!
Det skal lige hurtigt siges, at jeg har valgt at være anonym da det her stadig er en lille hemmelighed

Min kæreste og jeg skal starte på projekt baby! Wee.
Det skal lige siges at vi er meget unge, jeg selv er 19 og kæresten er 20, og vi har været sammen i 4 år.
Jeg har ægløsning om 7 dage (D.29). Vi har ikke fortalt til nogen om vores PB og er selvfølgelig meget spændt på det hele! Der er ingen problemer med hans forældre, tværtimod! Men mine er nok ret skeptiske!

Jeg vil høre om der er nogen der har nogle gode råd, når man til at starte projekt baby, hvad har i af erfaring? Hvordan er det gået for jer andre unge forældre? Vi har ikke den højeste økonomi, men vi kan sagtens få det til at køre rundt. Vi ved at når baby engang kommer, vil bedsteforældrene (nok mest på kærestens side), være meget gavmilde! Vi er så spændte! Og håber meget på at blive gravide i denne måned :-D

Håber i kan hjælpe!
Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

Mom2

Anonym skriver:

Hej alle skønne tøser!
Det skal lige hurtigt siges, at jeg har valgt at være anonym da det her stadig er en lille hemmelighed

Det skal lige siges at vi er meget unge, jeg selv er 19 og kæresten er 20, og vi har været sammen i 4 år.
Jeg har ægløsning om 7 dage (D.29). Vi har ikke fortalt til nogen om vores PB og er selvfølgelig meget spændt på det hele! Der er ingen problemer med hans forældre, tværtimod! Men mine er nok ret skeptiske!

Jeg vil høre om der er nogen der har nogle gode råd, når man til at starte projekt baby, hvad har i af erfaring? Hvordan er det gået for jer andre unge forældre? Vi har ikke den højeste økonomi, men vi kan sagtens få det til at køre rundt. Vi ved at når baby engang kommer, vil bedsteforældrene (nok mest på kærestens side), være meget gavmilde! Vi er så spændte! Og håber meget på at blive gravide i denne måned :-D

Håber i kan hjælpe!
Knus

Først er jeg nød til at sige, at jeg godt kan forstå hvis dine forældre er skeptiske, når I er så unge og med stram økonomi oven i. Det er fint, hvis bedsterne vil være gavmilde, men har godt nok den holdning, at man ikke skal få børn, hvis man ikke selv kan forsørge dem..

Når det så er sagt, så vil mit råd være lad være med at have for høje forventninger til at du bliver gravid med det samme. Nogle bliver gravid lige når de smider pillerne, men de fleste går altså en 4-5 måneder inden der sker noget..

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Tak for svaret :-)
Selvfølgelig ville jeg ikke sætte et barn i verden, uden nogle former for penge, og så regne med besterne redder det hele.
Vi har selvfølgelig lavet en lille startsopsparing på små 20.000.
Beslutningen er truffet og vi er super glad for den, og håber stadig på de to streger:-)
Med min tråd, håber jeg på nogle gode råd til førstegangsforældre :-)

Knus, og hav en dejlig dag!

Anmeld

25. januar 2013

Trinebaby

Hej mig og min kæreste startede i august på og blive gravid odk det er først blevet gravid i går , men det bedste råd , ha ikk for høje forventninger for der er kan gå en måned eller år men   Alt for at det sker hurtigt  

Anmeld

25. januar 2013

mrhl

Anonym skriver:

Hej alle skønne tøser!

Håber i kan hjælpe!
Knus

Din historie lyder næsten lige som min
Jeg er bare 20 og min kæreste 21.

Vi har været i gang med at prøve i små fire måneder nu, efter jeg desværre havde en SA.

Jeg kan jo så ikke komme med nogle råd, da jeg ikke er kommet så langt endnu Men jeg vil sige, at jeg tror det er vigtigt at man ikke sætter forhåbningerne for højt op og tror den er der med det samme. Måske er man heldig, eller måske går der lige noget tid ftnør der er gevinst. Man skal i hvert fald huske sig selv også....
Held og lykke med projektet

Anmeld

26. januar 2013

Anonym trådstarter

Trinebaby skriver:

Hej mig og min kæreste startede i august på og blive gravid odk det er først blevet gravid i går , men det bedste råd , ha ikk for høje forventninger for der er kan gå en måned eller år men   Alt for at det sker hurtigt  

Ejjj stort tillykke med det!
Ja, ligger nok lidt pres på mig selv, det har nemlig ligget meget til familien at damerne blev gravide bare af at kysse deres mand :-P
Hæhæ, håber jagten på de 2 streger giver pote! :-)

Anmeld

26. januar 2013

Anonym trådstarter

mrhl skriver:

Din historie lyder næsten lige som min
Jeg er bare 20 og min kæreste 21.

Vi har været i gang med at prøve i små fire måneder nu, efter jeg desværre havde en SA.

Jeg kan jo så ikke komme med nogle råd, da jeg ikke er kommet så langt endnu Men jeg vil sige, at jeg tror det er vigtigt at man ikke sætter forhåbningerne for højt op og tror den er der med det samme. Måske er man heldig, eller måske går der lige noget tid ftnør der er gevinst. Man skal i hvert fald huske sig selv også....
Held og lykke med projektet

Mange tak!
Er såååå spændt, og håber jeg er ligeså frugtbar som de andre kvinder i familien :-P

Anmeld

26. januar 2013

DKTiha

Min kæreste og jeg startede projekt baby da jeg var 19.
Nu er jeg 21 og er gravid i uge 21.
Min kæreste er 23 år . og det er umiddelbart os kun hans forældre der kan se det positive i det. Jeg har været igennem mange aborter og har håbet fra starten at jeg ville stå med en positiv test, men har måtte sande at ønskebarnet tog sin tid <3 men er helt klart ventetiden værd og jeg glæder mig utrolig meget til at skulle være mor.
vores økonomi er heller ikke den højeste, men høj nok til at vi kan ting og sager når lilleskiden bliver større og mere obs på tingene

held og lykke med det ihvertfald

Anmeld

26. januar 2013

frk1991

Hej

Først tillykke med beslutningen, og hvis økonomien kører rundt, så skal det hele da nok gå:-)

vi er begge 21,  og bliver 22 snart:-)

Jeg blev gravid efter 2 forsøg, så jeg nåede kum at have mens engang efter p-pille stop

Bare tag den med ro og ikke kun have tankerne så pb, så kan kroppen godt drille:-)

Anmeld

26. januar 2013

Isabella_mor

held og lykke men PB først og fremmest.  

mht forældrene så er det jo heldigvis ikke noget DE bestemmer.. så vil i have børn så skal i da også få dem. 

jeg syntes personligt at det er et fint tidspunkt at få dem på. hvis man føler ma har fået "løbet hornene af sig" inden. så er det jo godt  

MHT økonomi, der behøver man jo heldigvis ikke at være STINKENDE rig. mange nybagte (eller kommende nybagte) forældre går bare shop amok og vil have det bedste af det bedste og bliver fanget i mærketøjsjunglen osv. der kan man jo heldigvis nøjes med at tage imod brugt tøj, ( de små størrelser fejler som regel intet da de vokser så hurtigt ud af det) MHT seng osv, der kan i jo også være heldige at finde noget brugt der måske bare trænger til en klat maling hist og her.. 

det der koster når man får børn er at skaffe alle tingene og skrive liste op og ned af ting man ønsker sig til baby. fordi det bruger alle de andre.. og at ville have det hele fra nyt. og når de skal starte i institution. det er dyrt...

Men det kan sagtens gøres billigt at få børn til. og hvis kærestens familie gerne vil være gavmilde så hjælper de nok med de dyre udgifter som barnevogn, puslehalløj, badekar osv.. alt det som man "SKAL" have. 

held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.