Bade baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2013

Nemesis

så lidt som muligt men nogle gange især ved gylpebørn kan det være nødvendigt mere end 1 gang om ugen. Men generelt gylper de jo mest på andre :-D

Men en gang om ugen ca og så kun vand. efter maden så en gang babymassage med en god creme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

morethanperfect

Vi bader en gang om ugen
Det gjorde vi også med Oscar da han var lille 

Uden sæbe eller olie .. Vi bruger kun creme bagefter .

Anmeld

22. januar 2013

Ka+Ma=Be

Jeg har stemt blankt :-)
Benjamin fik sit første bad da han var 10 dage gammel.

Anmeld

22. januar 2013

Dorthe1986

Da Emil var helt lille var det en gang i ugen, men kun med vand. Sæbe og babyolie udtørrer faktisk huden, eller er i hvert fald med til at slide meget på barnets naturlige fedtlag. Nu hvor han nærmer sig de to år, kommer han i bad, hver anden dag, dog med en en enkelt dråbe parfume-, paraben, og farvestof-fri sæbe i.

Hvis jeg var dig TS ville jeg overveje at droppe vådservietterne og i stedet tørre efter med en våd klud og så tørrer efter med en stofble. For der er meget kemi i de servietter også selvom det er uden parfume og alt det der. Og når det er gylp, så kan det jo hurtigt blive mange gange om dagen Så for at passe bedst muligt på dit barns hud, så ville jeg overveje at droppe de vådservietter

Anmeld

23. januar 2013

baby012

Kommer jo an på alderen  

første gang var hun 2 1/2 uge (man må ikke gøre det for tidligt) 

Derefter kun efter behov.. 

Men da hun fyldte 9 måneder, var det nødvendigt hver anden dag .. Det var også først der vi brugte sæbe.. 

Vi gær det stadig hver anden dag  

Anmeld

23. januar 2013

christina92

Louise17 skriver:

Hvor tit skal en baby på en uge bades? Han bliver selvfølgelig vasket med en vådserviet hver gang han gylper 

Jeg har stemt hver anden dag for det er det vi gør nu. Hun er 4 måneder gammel og ville nyde at komme i bad hver dag hvis hun måtte.

Da hun var spæd var det hver 3. - 4. dag. Hun var ikke særlig vild med det men hjalp da vi lagde skumklude og en stofble på badestolen.

Anmeld

23. januar 2013

CaWi

Her hjemme var det en gang om ugen den første måned.
Anden måned to gange om ugen.
Tredje måned tre gange om ugen indtil han blev seks måneder.
Derefter begyndte vi på bad hver aften for at gøre ham træt til natten.

Jeg klat vaskede også i starten på de dage vi ik havde ham i bad. Men jeg brugte engangs skumvaskeklude. Og kun med vand.

Anmeld

23. januar 2013

Camillee

Palaja skriver:

En gang om ugen, og selvfølgelig efter behov. Man kan jo komme til at skide sig selv helt op i nakken  Generelt synes jeg at små børn bliver badet for ofte, og der bruges for meget sæbe, cremer osv. Egentlig har de ikke behov for det, og deres hud er simpelthen så sart.

Anmeld

23. januar 2013

Benjamins'mor

I starten 1-2 gange om ugen. Fra 3 mdr 3 gange om ugen og fra 4 mdr ca hver anden dag.

Anmeld

23. januar 2013

MorDk

raca skriver:

meget meget lidt, maks en gang om ugen..eller ved behov... så nok næremere med 10 dage imellem..

jeg brugte etage vask med med våd klud..

ikke vådserviettet,

ikke sæbe

ikke babyolie, der i øvrigt er et skodprodukt..

da vi begyndte på fastføde blev det lidt oftere, da lorten ændrende sig, så vil tro det var der det blev hver 3 dag. el...

Det samme her!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.