Laulund87 skriver:
Vi er lige kommet hjem fra OUH. Maria skulle have undersøgt spiserøret som så mange gange før, men de hørte en mislyd på hjertet da de undersøgte hende. Den vidste vi godt at hun har og egen læge skulle lytte på hende igen til februar.
Men nu vi var dernede syntes de hun skulle have en skanning med det samme. Den viste et hul der ikke kan vokse sammen af sig selv så hun skal opereres.
Skejby skal kigge på skanningsbillederne og finde ud af hvor slemt det er. Om hun kan nøjes med en kikkert gennem lysken eller hun skal åbnes helt op.
Er der nogen der har nogle erfaringer med det ene eller det andet?
Tænk at vores lille pige, oveni sin sygdom, nu også er hjertebarn
Vores datter blev født med en hjertefejl. Vi fandt dog først ud af det da hun var 2 måneder. Da hun var 3 måneder opererede de hende - vil gerne fortælle mere detaljeret, men skal være sikker på at du har lyst til at læse det. Hun lå 3 dage på intensiv og derefter 4 dage på børneafd.
Vores datter havde VSD. Efter operationen og vi blev sendt hjem fik hun vanddrivende medicin - til 1 måneders kontrol så de at hendes pumpefunktion ikke var normal og hun startede op på hjertemedicin. Det fik hun i et halvt år. Hun har nu været uden medicin i 4 måneder og har lige været til scanning på Skejby - hun er erklæret rask uden restriktioner, så det er bare så dejligt.
Vores Alberte er lige om snart 17 måneder.
Jeg har også billeder, hvis du vil se hvordan et ar ser ud både før og efter - og ellers vil du få en "bog" over det, som de råder man kigger i, så man ikke får et chok når man kommer op på intensiv. Selvom jeg dog mener, at man får et chok uanset.
Har du nogen spørgsmål er du meget velkommen til at spørge løs, skal svare så godt jeg kan. Der er jo også meget forskel på hjertefejl, og ved ikke hvilken form din datter har.
Håber det bedste for din datter 
/Fenja