HJÆLP fra Kommunen - Spørgsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2013

Anonym trådstarter

Sillemoar skriver:

ja, det er skræmmende at man som "svag", faktisk skal være stærk, for systemet er tungt at danse med,- og du skal selv vide, hvad du er berettiget til og vi kan jo alle have perioder i vores liv hvor vi er mindre stærke og har brug for den hjælp.

Jeg håber alt det bedste for jer

Ja vores systmet er ganske forunderligt. Hvis man er stærk inden bliver man svag imens. Er man stærk kan man INTET hjælp få , og er man svag bliver ungerne fjernet. Ej det var firkanten sagt. Men gu hvor er jeg træt af vores fine VELFÆRDS samfund

tak skal du have, syntes det er skræmmende man skal helt derud man ikke magter ungerne før man evt kan få hjælp

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

norenberg

Anonym skriver:

Jeg har overvejet meget, at vi som familie skal søge efter hjælp igennem kommunen til vores familie. Vi har haft nogle hårde år, og føler ind imellem mine / vores kræfter er brugt op.

Jeg tænker på hjælp i forhold til en person som kan hjælpe , feks rådgive & vejlede med de problematikker vi står med som familie. Vi har desværre ingen familie vi kan hente støtte hos. Har dage hvor jeg ønsker at kaste håndklædet i ringen fordi jeg bare ikke orker mere. Syntes vores hverdag er fyldt med konflikter.

Og lige nu er vi bare kørt død i det. Mangler så meget folk der kan rådgive og støtte os i fohold til børnene ( 3 stk ) vi er en normalt resurce stærk familie, men som sagt har de sidste år slidt på familien. Er bange for hvis vi ikke får hjælp, ender det med vi må gå fra hinanden da vi begge er løbet tør for resurcer.

Vi går på børne amb med de ene barn, og læge & fys er ening om vi skal have hjælp. Men ingen ved hvor. Jeg har kontaktet ppr, men ved ikke om det er nok.

Ved ikke om det overhovedet er muligt at få den slags hjælp. Så håber der er nogen derude som kan evt fortælle lidt. Og hvem jeg skal kontakte.

På for hånd tak.

Ring til kommunen og forklar dem om jeres problemer og spørg hvad de har af tilbud har selv lige gjort det samme da jeg havde brug for hjælp til min søn som er dårlig til at snakke og de havde et hav af tilbud til ham og det samme til hans lillebror som er for tidlig født.....og der ud over havde de et familie center hvor vi som par og forældre kunne få samtaler og støtte hvis vi syntes vi havde brug for det....jeg tror de fleste kommuner ligger inde med gode tilbud....

Anmeld

22. januar 2013

Anonym trådstarter

norenberg skriver:

Ring til kommunen og forklar dem om jeres problemer og spørg hvad de har af tilbud har selv lige gjort det samme da jeg havde brug for hjælp til min søn som er dårlig til at snakke og de havde et hav af tilbud til ham og det samme til hans lillebror som er for tidlig født.....og der ud over havde de et familie center hvor vi som par og forældre kunne få samtaler og støtte hvis vi syntes vi havde brug for det....jeg tror de fleste kommuner ligger inde med gode tilbud....

Er det familie afdelingen ? Eller din eller barnets sagsbehandler ?

for det vil jeg prøve nu er der endelig hul igennem til pap ved ikke om det er det rette sted men jeg håber

Anmeld

22. januar 2013

norenberg

Anonym skriver:

Er det familie afdelingen ? Eller din eller barnets sagsbehandler ?

for det vil jeg prøve nu er der endelig hul igennem til pap ved ikke om det er det rette sted men jeg håber

Jeg ringede bare til omstillingen og fortalte kort og så stillede de mig bare videre til rette afdelinger....jeg har ingen sagsbehandler hos kommunen....mht til sprog fik jeg direkte nr til ppr og den lille skulle have hjælp til fys og ergo og der fik jeg så også nummeret til....og mht til familie centeret var det hende fra ppr som var her i dag som foreslog det har vi så takket nej til da behovet ikke er der lige pt...

Anmeld

22. januar 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Jeg kender intet til paragraffer men ved som dig at det er hårdt. Og kan vitterlig snart ikke mere.

Vi havde rundbordsamtale sidste år på sygehuset, hvor den gamle lærer og ny ( har fået ny efter ferien ) skolelederen, skolepsykolog, skolelærer , sociale pædagog & psykolog samt læge alle sammen fra sygehuset.

Vi blev overladt til skolen men problemet er skolen ikke ser nogle problemer der henne. Har slåsses med dem i 4 år. Der var lavet forskellige test af psykologen som viste forskellige ting, og han mente min dreng måtte have massive problemer i skolen. Men skolen siger det går så fint. Har før skrevet indlæg om samme problem herinde. Så det er som at slå i en dyne.

Møde med fys skal vi have fordi det er en fys som er koblet på vores skole. Havde efterspurgt en ergo der kunne hjælpe os i forhold til hans sensitive problemer. Jeg har fåer nok så tar det jeg kan få lige nu, ved ikke hvad jeg ellers skal gøre.

Jeg syntes der skulle laves en handlings plan så man kan hjælpe ham på de område han ikke er god i, men skolen mener igen der går SÅ FINT = vi har en dreng herhjemme som konstant er stresset og reagere over det mindste.

Igen løber vi i ring - vi har slået i bordet 100000 gange men der sker INTET..

Idag sagde jeg til fys enten hjalp de os, ellers kunne de finde 3 pladser til ungerne

ja derude har jeg også været!

Så må du bede sygehuset om at indkalde til en ny rundbordssamtale! Der er på et hvert sygehus og især ved en børneafdeling en socialrådgiver tilknyttet og så må hun på banen!

Ja det er møghårdt og man skal være uhyre stærk for at få hjælp når man er så langt nede at man er ved at knække! Det er groteskt.

Jeg håber den fys du så får en samtale med, kan gå videre med det og så må du jo fortælle skolen at det er heldigt og dejligt at DE ikke ser problemerne men det betyder ikke at de ikke er der!

Men ja det er som at rende panden imod en mur..hele tiden.

Kæmpe kram til dig.

Anmeld

22. januar 2013

Anonym trådstarter

norenberg skriver:

Jeg ringede bare til omstillingen og fortalte kort og så stillede de mig bare videre til rette afdelinger....jeg har ingen sagsbehandler hos kommunen....mht til sprog fik jeg direkte nr til ppr og den lille skulle have hjælp til fys og ergo og der fik jeg så også nummeret til....og mht til familie centeret var det hende fra ppr som var her i dag som foreslog det har vi så takket nej til da behovet ikke er der lige pt...

Ok det må jeg se på. Tak for svar.

har møde med fys mandag så ser jeg hvad hun evt kan gøre for at hjælpe. Hvis det ikke er tilstrækkeligt må jeg ringe til kommunen

Anmeld

22. januar 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

ja derude har jeg også været!

Så må du bede sygehuset om at indkalde til en ny rundbordssamtale! Der er på et hvert sygehus og især ved en børneafdeling en socialrådgiver tilknyttet og så må hun på banen!

Ja det er møghårdt og man skal være uhyre stærk for at få hjælp når man er så langt nede at man er ved at knække! Det er groteskt.

Jeg håber den fys du så får en samtale med, kan gå videre med det og så må du jo fortælle skolen at det er heldigt og dejligt at DE ikke ser problemerne men det betyder ikke at de ikke er der!

Men ja det er som at rende panden imod en mur..hele tiden.

Kæmpe kram til dig.

Kender du det , at man snart ikke aner hvad man stiller op for at blive hørt. Det sjove er når vi snakker med både læge og fys er de slet ikke i tvivl om vi har det hårdt og skal have hjælp. Vi løber bare i ring

er nok bare så træt af at kæmpe, syntes ikke det kan være rigtig at man ikke lytter til os som forældre . Min erfaring er at det stort set er umuligt at få hjælp uden skolen indstiller 

mange tak for kram 

tænker at man skal kende systemet og finde den rigtige vej 

Anmeld

22. januar 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Kender du det , at man snart ikke aner hvad man stiller op for at blive hørt. Det sjove er når vi snakker med både læge og fys er de slet ikke i tvivl om vi har det hårdt og skal have hjælp. Vi løber bare i ring

er nok bare så træt af at kæmpe, syntes ikke det kan være rigtig at man ikke lytter til os som forældre . Min erfaring er at det stort set er umuligt at få hjælp uden skolen indstiller 

mange tak for kram 

tænker at man skal kende systemet og finde den rigtige vej 

ja jeg kender det..og jeg forstår faktisk godt hvorfor der er psykisk syge der går amok med en kniv..for de er presset helt derud!

Her fik vi faktisk først hjælp da vi fik en bisidder. Det er bare sørgeligt at man er nødt til at gå til den slags yderligheder førend man får hjælp.

Knus

Anmeld

22. januar 2013

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

ja jeg kender det..og jeg forstår faktisk godt hvorfor der er psykisk syge der går amok med en kniv..for de er presset helt derud!

Her fik vi faktisk først hjælp da vi fik en bisidder. Det er bare sørgeligt at man er nødt til at gå til den slags yderligheder førend man får hjælp.

Knus

Vil du uddybe det med bisidder ?? ( altså ikke bisidder ) 

men situationer hvor det var nødvendigt 

Anmeld

22. januar 2013

Nemesis

Anonym skriver:

Vil du uddybe det med bisidder ?? ( altså ikke bisidder ) 

men situationer hvor det var nødvendigt 

Det var til møder med kommunen. DEt ville ikke anerkende hverken behov for hjælp eller rettigheden til den selvom jeg oplyste efter hvilken paragraf og lovgivning.

meddelte så, at jeg ønskede et møde og at der på det møde skulle drøftes følgende og kom med 2 punkter. (hjælp og hvilken form) og at jeg i øvrigt til det og fremtidige møder ville medbringe en bisidder.

og vupti så var der ikke nogle problemer. Min bisidder fik ovenikøbet sagt at eftersom de selv havde noteret at jeg 6 mdr. tidligere havde sagt det samme så skulle det være med tilbagevirkende kraft fra den dato.
Så vi kom endelig ind i et team der gjorde noget og da jeg selv fandt aflastning og de skulle godkende en ekstra bevilling til transportudgifter så var der heller ingen bøvl. Bisidderen gjorde virkelig forskellen så har i økonomisk mulighed for det, så ville jeg finde en advokat eller en privat socialrådgiver der kan være jeres talerør - det plejer at være rigtig effektivt.

Efter et par møder så var det ikke længere nødvendigt med bisidder..så var vi endelig blevet en sag.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.