Vil din bank af med dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2013

Pige2009

Mor til Frederic og Freya skriver:

Det hjælper jo ikke det store, når vi gerne vil skifte bank...

Skal vi flytte, flytter vi alt - andet giver for meget rod...

Men hvorfor så ikke bare flytte alt? Hvis I har realkreditlån og evt. andre lån og konti samlet i DB, er I kategoriseret, så I ikke får ekstra regning Er I husejere?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

tarkoflen

Baagøe skriver:

Jeps! Faktisk er fedt de færreste, der undersøger om det har betydning for dem eller ej, inde de udtaler sig Jeg er kunde i Danske Bank og skal ikke betale noget ekstra ifølge banken...

Anmeld

23. januar 2013

Mor til Frederic og Freya

Baagøe skriver:

Men hvorfor så ikke bare flytte alt? Hvis I har realkreditlån og evt. andre lån og konti samlet i DB, er I kategoriseret, så I ikke får ekstra regning Er I husejere?

ja vi er husejere...

DB har en klausul der gør at man ikke bare kan flytte ens løn til anden bank, men det lån skal indfries...

Anmeld

23. januar 2013

et-ønske

Forstår bare intet....

hvis vi er i banken fysisk 1-2 gange om året, burde dette være betalt med alle de renter der er...

Det er sindsygt at vi skal betale for deres dyre biler og bolig... De kan jo bare gå ned i løn, så burde det nye gebyr udligne sig...

Er så træt af at danske bank selv sætter sig i toppen af flagstangen, så de kan se ned på os alm borgere og vi kan se op på deres højrøvede pæne bank...

Er næsten sikker på at vi er en del andre der arbejder 100 gange så hårdt som dem og så bliver vi stadig straffet...

Jeg er også kunde i danske bank og jeg er bare ved at have fået så meget nok af dem!!

Det er sgu ikke de 300 kr om året - men det er mere det at jeg samtidig betaler en rente der er 7% højere end min kæreste gør i hans bank. Og nej jeg kan ikke skifte bank....... Tidligere enlig mor med en alt for dyr skilsmisse

Føler mig fanget!! Jeg har ALTID overholdt mine aftaler med banken, så jeg ser faktisk ingen grund til at jeg opfattes som en dårlig kunde hos dem

Anmeld

23. januar 2013

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

ja vi er husejere...

DB har en klausul der gør at man ikke bare kan flytte ens løn til anden bank, men det lån skal indfries...

Jeg har ikke erfaring med bankskift endnu - regner med ihvertfald at undersøge, om det giver fordele at skifte fra DB, da jeg generelt synes, deres gebyrer er høje. 

Men: Fungerer det ikke normalt sådan, at den nye bank overtager lånet, måske endda til mere favorable betingelser? At den nye bank betaler lånet i DB ud og opretter et tilsvarende lån, altså? 

Det afhænger selvfølgelig af, om den nye bank vil, men det skader da ikke at undersøge det. 

Anmeld

23. januar 2013

k&k&k&k

Vores bank vil ikke af med os - danske bank - faktisk så har vi lige fået lov til at låne penge til at købe hus. Og det til trods for at jeg er på barsel uden job og min mand lige er blevet arbejdsløs så vi bliver hvor vi er

Anmeld

23. januar 2013

Lancome31

Ja de vil jo bare træde på dem som er svage i samfundet, hvilket ikke efter min mening giver den store mening, men ja det går den forkert vej kan man kun sige. Men lad os nu se, det jo heldvis ikke sikkert det kommer til at ske, har hørt der kommer lov på området om de gebyr, alle har ret til en gratis konto og kan hæve sin løn, det andet er sku noget pjat.

Anmeld

23. januar 2013

Kris89

sys det er fis i en hornlygte...

andre banker følger jo trop i løbet af et år...

hvis du er under 27 = ingen gebyrer

hvis du har lån/indestående over 650.000 = ingen gebyrer...

tjae, så bliver man måske opdelt, men banken er vel også en forretning?

hvis en tømrer bliver ringet op af to samme tidspunkt 1 skal have bygget et helt nyt hus og en skal have ordnet en kvist, hvad vækger tømreren så?

må indrømme jeg har svært ved at se problemet..

hvis ikke du har lån til hus, så bil, forbrugslån, studielån? har de fleste over 27 år ikke gæld eller penge mere end 650.000??

Anmeld

23. januar 2013

VIPpigen

Vi bliver. Banken vil ikke af med os. Og selvom jeg havde forklaret kæresten at vi var ude over alt det gebyr halløj de nu vil ligge på, så skrev han lige til vores bankrådgiver for at være sikker. Under 30 min senere ringer han og fortæller at vi ikke skal betale for alt det de har gang i, da vores gæld på huset tæller som en formue... 

Og som andre skriver, alle de andre banker følger med lige om snart... Banken er også en forretning, og skal holde sig oven vande...

Og så elsker jeg vores afdeling i Vejle, og vores bankrådgiver... Og det selvom vi bor i Sønderjylland.....

Anmeld

24. januar 2013

Anonym trådstarter

Lancome31 skriver:

Ja de vil jo bare træde på dem som er svage i samfundet, hvilket ikke efter min mening giver den store mening, men ja det går den forkert vej kan man kun sige. Men lad os nu se, det jo heldvis ikke sikkert det kommer til at ske, har hørt der kommer lov på området om de gebyr, alle har ret til en gratis konto og kan hæve sin løn, det andet er sku noget pjat.

Hvorfor egentlig? Hvorfor skal banken betale for ressourcer, kort, osv. uden nogle kunder betaler en krone for det? Banken er en virksomhed ligesom alle andre. Du får jo heller ikke noget gratis i Føtex?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.