Vil din bank af med dig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2013

Pige2009

Jeg er i Danske Bank og vil da hellere betale kun ét gebyr, som jeg kender fremfor flere latente. ALLE banker har gebyrer på dit og dat - det er jo bl.a. det de lever af, så i min optik er det blot et spørgsmål om tid før de andre større spillere også rykker 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

Muffinmus

Næ, har Nordea. Tror nu ikke de vil af med os:-D

Anmeld

22. januar 2013

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

http://finans.tv2.dk/nyheder/article.php/id-63198341:se-hvilke-kunder-bankerne-vil-af-med.html?forside

Hvad mener I om hele debatten om gode/dårlige kunder? Gebyrer for folk der ikke i forvejen ikke har ret mange penge? Tænker I over hvordan I ses på af Jeres bank? Er vi ikke ved at dele folk ind i et A og et B- hold? På den anden side er det jo logisk nok, at man ikke vil bruge en masse tid på kunder, som man ikke tjener penge på

Jeg kan godt se, at banken er en forretning, ligesom alle andre, men synes det er lidt voldsomt. 40 kr for at gå ind og hæve penge?

Hvad tænker I om debatten?

Er vred...

Vi er så uheldige at være kunde i danske bank og sikke en omgang lort altså...

Vi started i en afd i skærbæk, den blev lukket og flyttet til taulov sammen med vores bank rådgiver. Den flytter så endnu engang til nye lokaler et andet sted i byen - fair nok...

Får så at vide at vores afd bliver nedlagt og flytter ind til midt byen, sammen med vores rådgiver, som efterfølgende går på efterløn. Vi siger stop og beder om at blive flyttet til deres afd i den ende af byen vi nemmest kan komme til. Vi bor ude i en lille landsby og kører meget sjælendt ind til midtby.

Den nye afd i den ende er lige blevet bygget og har kostet adskillige millioner at bygge. Så vi får ny rådgiver og for ændret på økonomien, mens jeg gik hjemme på barsel. Vi har været derinde 1 gang til møde og så har frederic på 4,4 år været derinde med hans ponus.

Jamen den afd lukker de så også ned og flytter resten ind til midtbyen.

Kan vi skifte bank? NEJ, danske bank har lavet klausul på sine kunder - så alle dem der har gæld i danske bank kan ikke flytte bank - før end al gæld er betalt. Vil man skifte bank, må man spørge om de vil låne en penge til at udbetale gælden i danske bank.

Oveni skal vi betale gebyr for at hæve penge mm. Hvad går alle de renter så lige til? et stort sort hul...

Så ikke nok med de trækker gebyr ned over ens hoved - og binder os så vi end ikke kan skifte bank...

Anmeld

22. januar 2013

MorDk

Mor til Frederic og Freya skriver:

Er vred...

Vi started i en afd i skærbæk, den blev lukket og flyttet til taulov sammen med vores bank rådgiver. Den flytter så endnu engang til nye lokaler et andet sted i byen - fair nok...

Får så at vide at vores afd bliver nedlagt og flytter ind til midt byen, sammen med vores rådgiver, som efterfølgende går på efterløn. Vi siger stop og beder om at blive flyttet til deres afd i den ende af byen vi nemmest kan komme til. Vi bor ude i en lille landsby og kører meget sjælendt ind til midtby.

Den nye afd i den ende er lige blevet bygget og har kostet adskillige millioner at bygge. Så vi får ny rådgiver og for ændret på økonomien, mens jeg gik hjemme på barsel. Vi har været derinde 1 gang til møde og så har frederic på 4,4 år været derinde med hans ponus.

Kan vi skifte bank? NEJ, danske bank har lavet klausul på sine kunder - så alle dem der har gæld i danske bank kan ikke flytte bank - før end al gæld er betalt. Vil man skifte bank, må man spørge om de vil låne en penge til at udbetale gælden i danske bank.

Oveni skal vi betale gebyr for at hæve penge mm. Hvad går alle de renter så lige til? et stort sort hul...

Så ikke nok med de trækker gebyr ned over ens hoved - og binder os så vi end ikke kan skifte bank...

Det er jo fuldstændigt forrykt!!

Anmeld

22. januar 2013

Sabsy

Er vred...

Du kan bare åbne en lønkonto i en anden bank?

Anmeld

22. januar 2013

LufLuf skriver:

Du kan bare åbne en lønkonto i en anden bank?

Det hjælper jo ikke det store, når vi gerne vil skifte bank...

Skal vi flytte, flytter vi alt - andet giver for meget rod...

Anmeld

22. januar 2013

MorDk skriver:

Det er jo fuldstændigt forrykt!!

Forstår bare intet....

hvis vi er i banken fysisk 1-2 gange om året, burde dette være betalt med alle de renter der er...

Det er sindsygt at vi skal betale for deres dyre biler og bolig... De kan jo bare gå ned i løn, så burde det nye gebyr udligne sig...

Er så træt af at danske bank selv sætter sig i toppen af flagstangen, så de kan se ned på os alm borgere og vi kan se op på deres højrøvede pæne bank...

Er næsten sikker på at vi er en del andre der arbejder 100 gange så hårdt som dem og så bliver vi stadig straffet...

Anmeld

22. januar 2013

tarkoflen

Baagøe skriver:

Jeg er i Danske Bank og vil da hellere betale kun ét gebyr, som jeg kender fremfor flere latente. ALLE banker har gebyrer på dit og dat - det er jo bl.a. det de lever af, så i min optik er det blot et spørgsmål om tid før de andre større spillere også rykker 

Enig!

Og jeg tror faktisk bare, at de andre banker følger med om et halvt års tid!

Problemet er jo, at bankerne skal tjene penge ligesom alle andre virksomheder, og eftersom hele bankverdenen får at vide, at de skal have flere penge på kistebunden, så de ikke går nedenom og hjem, jamen så er det jo nok den vej det går!

Og så synes jeg det er lidt ude af proportioner at folk går amok over, at de skal betale 300 kr. om året for det, det er altså under 1 krone om dagen vi taler om!

Jeg tror bare Danske Bank satte dagsordenen og de andre følger snart trop!

Anmeld

22. januar 2013

Peanut

Er vred...

Vi er selv flyttet væk fra Danske bank for et år siden, men vi havde altså ikke nogle problemer med at komme væk - ved ikke om de der klausuler du snakker om er nye.

Selvfølgelig skal de da have deres penge, hvis man vælger at flytte fra dem  Hvad ellers  Vi oprettede da også nye lån ved den nye bank, så vi kunne få udbetalt dem vi havde i Danske bank.

Anmeld

22. januar 2013

Pige2009

tarkoflen skriver:

Enig!

Og jeg tror faktisk bare, at de andre banker følger med om et halvt års tid!

Problemet er jo, at bankerne skal tjene penge ligesom alle andre virksomheder, og eftersom hele bankverdenen får at vide, at de skal have flere penge på kistebunden, så de ikke går nedenom og hjem, jamen så er det jo nok den vej det går!

Og så synes jeg det er lidt ude af proportioner at folk går amok over, at de skal betale 300 kr. om året for det, det er altså under 1 krone om dagen vi taler om!

Jeg tror bare Danske Bank satte dagsordenen og de andre følger snart trop!

Jeps! Faktisk er fedt de færreste, der undersøger om det har betydning for dem eller ej, inde de udtaler sig Jeg er kunde i Danske Bank og skal ikke betale noget ekstra ifølge banken...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.