en hel kylling???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2013

Kay

Malthesmoar skriver:

Har du en stegeso elgryde?

Ned m kalorius i gryden, gnedet i hvidløg, salt & peber

Halve kartofler+gulerødder i passende stykker evt lidt løg/hvidløg

Tog lidt bullion og hæld ved, lad det simre

Drys m timian og efter to timer har du lækker mams

det lydder spændende og så kan man jo bruge rester til salt dagen efter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

banana3

Kay skriver:

søger sund og fetfattig opskrift på en hel kylling (IKKE hønsekøds suppe)

kan kun selv komme i tanke om at lave kylling i karry eller tarteletter...

Citron kylling? Det smager SÅ fantastisk, du putter citron (skåret i både) og hvidløg (hele fed) det smager bare SÅ godt..

Anmeld

21. januar 2013

Nemesis

laver tit en hel kylling.

Første dag bruges noget at kødet i endten brystkødet som kylling med sovs og kartofler/ris
kylling i karry eller i kyllinge nudelsuppe med broccoli og gulerødder.

Eller jævne suppen og put kyllingkød og grønt ned i..ærter, broccoli, gulerødder, eller hvad man nu kan lide.

Bruger kødrester til wok men en masse grønt, hvidløg, chili eller hvad man nu kan lide.

Her er der mad til en del dage i en kylling.

:-) Sisse

Anmeld

21. januar 2013

Kay

o1Mutte skriver:

Jamen vi tager en hel kylling og gør den ren. Bruner den i fedt i en stegegryde. Låg på og vand til mener jeg. Når den er ved at være mør hældes der fløde til. Og det laves der sovs af. Og så med kartofler til Det er super lækkert, fordi kyllingen er rigtig saftig når den for lov til at stege lige så stille og passe sig selv

Fandt lige en anden opskrift på det :

http://www.dk-kogebogen.dk/opskrifter/visopskrift. php?id=33221&sognavn=grydestegt kylling

puhhh ha ja den lydder god... men godtnok også i den kalorie-rige ende af skalaen

Anmeld

21. januar 2013

Kay

Mussen2 skriver:

Hvad med at koge den og bruge kødet i en lækker ret. Der findes mange gode

ja... men lige nu er mit hoved tom forideer... så det er jo der du skal komme med forslag

Anmeld

21. januar 2013

Kay

Zafir skriver:

Altså... at stege sådan en lækker fugl. Jeg kan godt lide at lave en marinade af dijon, appelsinjuice, krydderier (timian, peber, salt osv). evt lidt olie. Smører den lidt dejligt ind i det. Gnubber godt.
Fylder fuglen op med grove stykker af løg og andre grønsager urter, hvis man har. - Efterfylder med lidt marinade. Lukker lige til med en kød nål.

Steger evt. i stegepose. Snasket kan man lige jævne bagefter - behøver hverken være med fløde eller andet, men det bliver super hurtigt til læx sovs.

Dertil grønsager og slags karftofler/ris efter smag.

håber du kan bruge det Måmz

det lydder også som en ide... tror den bliver gnubbet med noget spændende

Anmeld

21. januar 2013

Kay

Muhmi skriver:

Min version som jeg vil mene er den sunde version, er at branke/stege kyllingen på alle sider og så ellers komme den i kogende vand... Så her er det ikke grydestegt kylling med grydekogt kylling... Jeg putter en ½ citron og en masse persille i røven af den og så får den ellers 1 time med kogning/dampning, hvor der er vand til over halvdelen af kyllingen... Husk låget... (Husk en god slat salt og peber til vandet, eller bliver det smagsløst...)

Det smager SUPER skønt, selvom folk synes jeg er mærklig at jeg gør det på den måde, så synes jeg det er så lækkert og det gør min lille familie herhjemme også

Så laver jeg kogte kartofler til, brun sovs ud af væden fra kyllingen og salat, med mormordressing (Ikke sundt) hehe

den nydder også som en sundere vertion

Anmeld

21. januar 2013

Kay

Carina:-) skriver:

Jeg har en opskrift hvor man parterer den hele kylling og så laver den med en masse grønsager,æg rejer og nudler.

Hvis det har int. finder jeg gerne opskrift

puhhh rejer der er varme og nudler er jeg ik til... er ret kræsen især med ting fra havet

Anmeld

21. januar 2013

Kay

banana3 skriver:

Citron kylling? Det smager SÅ fantastisk, du putter citron (skåret i både) og hvidløg (hele fed) det smager bare SÅ godt..

ind i kyllingen eller hvad? og hvad gør man så ved den?

og hvad spiser du til??

Anmeld

21. januar 2013

Kay

Nemesis skriver:

laver tit en hel kylling.

Første dag bruges noget at kødet i endten brystkødet som kylling med sovs og kartofler/ris
kylling i karry eller i kyllinge nudelsuppe med broccoli og gulerødder.

Eller jævne suppen og put kyllingkød og grønt ned i..ærter, broccoli, gulerødder, eller hvad man nu kan lide.

Bruger kødrester til wok men en masse grønt, hvidløg, chili eller hvad man nu kan lide.

Her er der mad til en del dage i en kylling.

:-) Sisse

ja det er der nemlig hvis man bruger den rigtig... har dog aldrig tænkt over at bruge det i wok... men det var da en god ide

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.