Nysgerrig - BRUGER jeres børnehave service(madpakker)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. februar 2013

Gittemor09

bøllen skriver:

Hi hi tænk at man faktisk kan savne at smøre madpakke 

syntes det er skønt at kunne lave hyggelige madpakker til Ungerne og manden for den sags skyld :-)

men jobbet er blevet udvisiteret ;-)

jo det er det sikkert så - så bliver jeg da lige nysgerrig er der stor forskel på privat og kommunal børnehave ? 

ha ha ja nu du siger det er det da skørt... ha ha skruk efter madpakker...

nej, tror faktisk ikk der er den store forskel....

nu er det privat skovbørnehave med madordning... der gives 2080 kr. i alt...

de er ude hele tiden... ved undtagelse af snestorm og kraiftig blæst (da det er i en skov jo)....

der er stadig en pædagog pr. 5. barn, og så madmor... de kører efter de samme læringshjul som kommunal....

men spørg endelig hvis der er mere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. februar 2013

B&J

Jeg syntes det er en super ide, der hvor daniel går i børne have tager de deres madpakker frem og putter maden på en tallerken også får de mælk i kopperne når de er færdige sætter de selv kopperne og tallerkerne under et rullebord jeg er vild med den ide for det har givet daniel en kæmpe frihed

HAN ER NEMLIG BEGYNDE AT SPISE SUPER GODT!!!!!!!!

Anmeld

4. februar 2013

bøllen

Jeg syntes det er en super ide, der hvor daniel går i børne have tager de deres madpakker frem og putter maden på en tallerken også får de mælk i kopperne når de er færdige sætter de selv kopperne og tallerkerne under et rullebord jeg er vild med den ide for det har givet daniel en kæmpe frihed

HAN ER NEMLIG BEGYNDE AT SPISE SUPER GODT!!!!!!!!

Sådan gjorde ungerne også der jeg arbejdede ... Det er nemlig super godt .. Er han glad for at være der ?

Anmeld

4. februar 2013

bøllen

Gittemor09 skriver:

ha ha ja nu du siger det er det da skørt... ha ha skruk efter madpakker...

nej, tror faktisk ikk der er den store forskel....

nu er det privat skovbørnehave med madordning... der gives 2080 kr. i alt...

de er ude hele tiden... ved undtagelse af snestorm og kraiftig blæst (da det er i en skov jo)....

der er stadig en pædagog pr. 5. barn, og så madmor... de kører efter de samme læringshjul som kommunal....

men spørg endelig hvis der er mere

Må sige det lyder som et tiltalende sted. Gad godt mine unger havde mulighed for skovbørnehave  

Har i som forældre indflydelse på hverdagen ?? 

Anmeld

4. februar 2013

TeamRocket

Nej det gør de ikke. Faktisk vil de end ikke hjælpe børnene med at f.eks skære en appelsin ud da de så sviner en kniv og skal vaske den op og det tar åbenbart tid de ikke har. Blev hevet til side fordi jeg havde givet appelsin med to dage i træk og ikke selv havde skåret den ud. Nånå.
Kopper har de dog. For børnene skal jo have noget at drikke, og medbragte drikkedunke har de afskaffet fordi mange forældre ikke forstod nul sukker politikken.

Anmeld

4. februar 2013

B&J

bøllen skriver:

Sådan gjorde ungerne også der jeg arbejdede ... Det er nemlig super godt .. Er han glad for at være der ?

Jamen det er slet ikke ordet vi kan slet ikke få ham med hjem når vi aflevere ham...

når vi kommer går han hen til en af pædagogerne så vi lige kan vinke farvel også hygger han ellers mens vi er væk ind til vi kommer hvor vi ikke kan få ham med hjem og han spiser sin madpakke vi er så stolte

men har læst det ikke går så godt med din lille mand hvor er det bare super træls

Anmeld

4. februar 2013

Gittemor09

bøllen skriver:

Må sige det lyder som et tiltalende sted. Gad godt mine unger havde mulighed for skovbørnehave  

Har i som forældre indflydelse på hverdagen ?? 

min datter nyder det virkelig også...

hendes to kusiner går der også og lillebror skal også gå der

der er arbejdsdage to gange om året, hvor der bliver "renoveret" rundt omkring, på huset, shelteren hvor de sover til middag... hovedrengøring af møbler i tippien hvor de spiser, og så bliver der bygget nye spændende ting... f.eks. klatretårne, gynger, huler osv....

vi må hellere end gerne komme med nye ideer til deres hverdag, som altid bliver taget op, og mange af dem bliver brugt på børnene....

Anmeld

4. februar 2013

Rsa

Har ikke lige læst de andres tråde, men på min arbejdsplads bruger vi fuld service - tallerkener, glas, bestik - til frokost og børnene er med til at dække bordene.

Når de spiser madpakke, er det kun glas der kommer på bordet. 

Grunden er, at vi ved frokost har køkkendame på der tager opvask det tager ikke vores ressourcer. Vi har valgt ikke at skulle køre samme omgang opvask igennem om eftermiddagen, hvor køkkendamen er taget hjem og personaleressourcerne generelt er færre og prioriterer tiden med børnene i stedet.

Anmeld

4. februar 2013

bøllen

Rsa skriver:

Har ikke lige læst de andres tråde, men på min arbejdsplads bruger vi fuld service - tallerkener, glas, bestik - til frokost og børnene er med til at dække bordene.

Når de spiser madpakke, er det kun glas der kommer på bordet. 

Grunden er, at vi ved frokost har køkkendame på der tager opvask det tager ikke vores ressourcer. Vi har valgt ikke at skulle køre samme omgang opvask igennem om eftermiddagen, hvor køkkendamen er taget hjem og personaleressourcerne generelt er færre og prioriterer tiden med børnene i stedet.

Er lidt forvirret , frokost er det ikke middagsmad ?

Anmeld

4. februar 2013

bøllen

Gittemor09 skriver:

min datter nyder det virkelig også...

hendes to kusiner går der også og lillebror skal også gå der

der er arbejdsdage to gange om året, hvor der bliver "renoveret" rundt omkring, på huset, shelteren hvor de sover til middag... hovedrengøring af møbler i tippien hvor de spiser, og så bliver der bygget nye spændende ting... f.eks. klatretårne, gynger, huler osv....

vi må hellere end gerne komme med nye ideer til deres hverdag, som altid bliver taget op, og mange af dem bliver brugt på børnene....

Lyder altså som et fint sted 

Sidder da og bliver lidt små misundelig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.