Nysgerrig - BRUGER jeres børnehave service(madpakker)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. januar 2013

Lise

Det har jeg da en fornemmelse af at de gør, men nu kommer jeg da i tvivl. De bruger glas til at drikke af, men om de får tallerkener... godt spørgsmål!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2013

bøllen

Nemesis skriver:

Til hverdag nej..til maddag en gang om måneden ja og til deres særlige dage hvor der fx. er Risengrød

Mange gange til frugt får de en tallerken, da der kan være lavet noget der gør det nødvendigt. fx. om sommeren koldskål, frugtgrød osv.

:-) Sisse

Tak for svar ...

laver de mad til maddage ? Eller hvordan foregår det ??

i vores er ALT fjernet .. Intet sker der på den front udover madpakker 

Anmeld

21. januar 2013

bøllen

Lise skriver:

Det har jeg da en fornemmelse af at de gør, men nu kommer jeg da i tvivl. De bruger glas til at drikke af, men om de får tallerkener... godt spørgsmål!

Hi hi jeg gik i troen om vores brugte tallerkner indtil lørdag da jeg snakkede med en anden mor, som fortalte det bruge de ikke ..

ved faktisk heller ikke med krus  Om det er dem fra toilettet der bliver brugt 

Anmeld

21. januar 2013

bøllen

hannetheis skriver:

Ja i min søns børnehave bruger de service. Og børnene er på skift med til at dække bord. Syntes det hører til vi sidder jo heller ikke hjemme og spiser af en madkassen eller på bordet.
Syntes også at det kan give børnene lidt inspiration til hvad de vil have på deres rugbrød. Min søn kom hjem mandag i sidste uge og sagde han ville have rullepølse på sin rugbrød ( har han aldrig ville have før) købte det til ham og han spiser det

Er helt enig med dig....

syntes det er en super ting, både i forhold til at indtage maden ( om som din søn finder noget nyt spændende ) og som en del af en hver dag

Anmeld

21. januar 2013

Nemesis

bøllen skriver:

Tak for svar ...

laver de mad til maddage ? Eller hvordan foregår det ??

i vores er ALT fjernet .. Intet sker der på den front udover madpakker 

ja det gør de :-) Ved maddage kommer der lister op med ting der skal bruges til maddag, så skriver man på hvad man tager med. Det er alt fra rugtbrød til kyllingelår, peberfrug, æg, fiskefiletter osv osv.

Så laves det til i bh og så er der stor buffet hvor ungerne selv henter det de vil have smører deres mad og spiser. Det er et stort hit og der spises rigtig meget - meget mere end der ellers ryger ned.

De har også bålmad om sommeren, risengrød i december, og under projekter har de fx. pres æbler til saft, (så spørger de efter æbler fra forældrenes haver)saml jordbær til grød (de har jordbær planter overalt)

Så der sker heldigvis mere end bare madpakken og et kedeligt stykke frugt.

Anmeld

21. januar 2013

bøllen

Muhmi skriver:

Jeg ville gerne svare, men jeg læser med fordi jeg er nysgerrig... 

Jeg håber ikke sådan noget bliver fjernet, for jeg synes da at det er en super ting at lære/være med til... Altså borddækning/oprydning, men også det sociale i at sidde og spise sammen... Tænker at det så også stopper og at de så bare spiser deres madpakker når de giver udtryk for at de er sultne, eller har jeg misforstået noget

Er også nysgerrig derfor denne tråd

syntes det er en vigtig del, både som hverdags ting men også at maden ligger på en tallerken og ser indbydende ud.

tror ikke man afskaffer at spise samlet , men service er åbenbart afskaffet i vores pga tid 

Anmeld

21. januar 2013

bøllen

Nemesis skriver:

ja det gør de :-) Ved maddage kommer der lister op med ting der skal bruges til maddag, så skriver man på hvad man tager med. Det er alt fra rugtbrød til kyllingelår, peberfrug, æg, fiskefiletter osv osv.

Så laves det til i bh og så er der stor buffet hvor ungerne selv henter det de vil have smører deres mad og spiser. Det er et stort hit og der spises rigtig meget - meget mere end der ellers ryger ned.

De har også bålmad om sommeren, risengrød i december, og under projekter har de fx. pres æbler til saft, (så spørger de efter æbler fra forældrenes haver)saml jordbær til grød (de har jordbær planter overalt)

Så der sker heldigvis mere end bare madpakken og et kedeligt stykke frugt.

Nemlig en god ting, sådan gjorde vi også der jeg arbejdede

børnene var med på skift, og tá selv bord som du nævner. Børn som normalt ikke spiste så meget , åd den dag

så fedt og se ...

vores er desværre MEGET kedeligt i forhold til alt .... Ville ønske de så muligheder i stedet for begrænsninger

Anmeld

21. januar 2013

Nemesis

bøllen skriver:

Nemlig en god ting, sådan gjorde vi også der jeg arbejdede

børnene var med på skift, og tá selv bord som du nævner. Børn som normalt ikke spiste så meget , åd den dag

så fedt og se ...

vores er desværre MEGET kedeligt i forhold til alt .... Ville ønske de så muligheder i stedet for begrænsninger

vi har den bedste institution!

De har også børnene med til svømning. Alle som er blefri er delt op i hold, og så skiftes de til at komme i svømmehallen en gang om ugen.

Ungerne elsker det!

Anmeld

21. januar 2013

bøllen

Nemesis skriver:

vi har den bedste institution!

De har også børnene med til svømning. Alle som er blefri er delt op i hold, og så skiftes de til at komme i svømmehallen en gang om ugen.

Ungerne elsker det!

ej lyder godt nok lækkert  

Skønt med en børnehave som gør en masse med / for ungerne ..

Anmeld

4. februar 2013

Brams

bøllen skriver:

Ja som overskriften siger:

Bruges der service ved madpakke spisning i børnehaven ??

Hvad er din mening om at bruge service ( tallerken og krus )

vores børnehave bruger det ikke mere ( har jeg lige fundet ud af ) syntes egenlig det er lidt synd. Kan godt lide ideen om børnene er med til at dække bord på skift. Og at maden ser indbydende ud på tallerken.

HÅBER der er nogen som vil tage sig tiden til at svare 

Vores børnehave bruger service og der skiftes børnene til at dække bord. Jeg synes også det er super godt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.