Er her nogen herinde der har forstand på arv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.305 visninger
23 svar
0 synes godt om
18. januar 2013

Anonym trådstarter

Jeg tilladder mig at være anonym, da det er et lidt følsomt emne.

Er der nogen herinde med forstand på den såkaldte tvangsarv, når der ikke er nogen ægtefælde?

Der drejer sig om 1 barn af afdøde der er skrevet til at skulle arve alt af et bo på 600.000

Imidlertid er der så hele to arvinger (børn af barn 1´s afdøde bror) Der ikke er nævnt nogen steder, da vi åbenbart ikke eksisterer. -Vi er ikke blevet oplyst, da afdøde helst ikke ville erkende vores eksistens.

men hvor meget kan damen begrænse vores arv til, ved at sige at barn 1 skal arve alt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. januar 2013

Stumpen

Kender ikke noget til det, men hvorfor vil I/de arve en som åbenbart ikke var interesserede I jer/dem? - bare nysgerrig 

Anmeld

18. januar 2013

Stumpen

Har googlet hurtigt og det ser ud til at tvangsarven er 25%

Anmeld

18. januar 2013

Smil

Profilbillede for Smil

Måske 

Men tror bare lige jeg skal forstå dig rigtigt. 

Afdøde har et barn, men ingen ægtefælle. Har afdøde to børn, hvoraf den ene er død, men har efterladt sig 2 børn?

Bare lige så jeg er helt med.  

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Kender ikke noget til det, men hvorfor vil I/de arve en som åbenbart ikke var interesserede I jer/dem? - bare nysgerrig 

Fordi at den nu afdøde dame har gjort ting ved hendes nu afdøde søn, som gjorde at jeg (da jeg var barn) måtte se på at min mor ved flere tilfælde blev tæsket halvt til døde af ham, og endda fik en hjerneblødning heraf. -Hun blev aldrig den samme igen.

At damen så ikke vil erkende sin del i det, og derfor skammer sig for meget til at erkende vores eksistens, skal ikke holde mig fra at kræve hver en krone jeg kan.

Kald det et tilskud til psykologtimerne.

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

Smil skriver:

Måske 

Men tror bare lige jeg skal forstå dig rigtigt. 

Afdøde har et barn, men ingen ægtefælle. Har afdøde to børn, hvoraf den ene er død, men har efterladt sig 2 børn?

Bare lige så jeg er helt med.  

Præcis. Afdøde har 1 levende og et dødt barn. hendes døde søn har så os to børn.

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

Stumpen skriver:

Har googlet hurtigt og det ser ud til at tvangsarven er 25%

Jamen det jeg ikke forstår er bl.a. Skal vi så dele de 25% eller er det 25% hver?

Anmeld

18. januar 2013

Smil

Profilbillede for Smil
Anonym skriver:

Præcis. Afdøde har 1 levende og et dødt barn. hendes døde søn har så os to børn.

Er der oprettet testamente? 

I to børn træder i jeres nu afdødes far sted og arver derfor hans del.

Anmeld

18. januar 2013

(august)

Hej

Mener at I (to børnebørn til afdøde) skal dele 25%.

Snak evt. med en advokat, de har styr på sådan noget, men det er jo også noget skifteretten laver for jer.

Anmeld

18. januar 2013

Anonym trådstarter

Smil skriver:

Er der oprettet testamente? 

I to børn træder i jeres nu afdødes far sted og arver derfor hans del.

Ja. Hun har testementeret alt til hendes nulevende barn. -og samtidig oplyst at hendes afdøde barn ikke havde nogen livsarvinger, men vi er altså to børn af ham.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.