Det var hvad jeg hentede hjem fra vuggestue idag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.723 visninger
28 svar
0 synes godt om
16. juni 2009

Vingummien

Er 2 dag idag at Emil er i vuggestue og vi skulle prøve at han sov middags lur der.

Har lige været over og hente ham.

Kommer ind og han ligger og leger og han har fået et rødt mærke i panden, et mærke på den ene kind og total ridset ved siden af det ene øje. Er der nogen der siger noget, nej da ik engang: Han har fået lidt skræmmer men ved ik hva han har fået det af. Nej nej da hvorfor skulle de da nævne det.

Emil kan ik tåle engangs klude til at vaske med når han har lavet noget i bleen uanset om han har tisset el skidt.
Han er så blevet skiftet derover, og da han har haft lidt rød numse igår og i morges spørger jeg så hvordan det så ud og får afvide jeg skal spørge hende den anden da det var hende der skiftede. Hun kommer så derind og jeg spørger så hvordan den det så ud og det så fint ud.

Mig: Huskede du at bruge bomuldsklude.

Hende: Nej, det gør vi ik her, her bruger vi engangsklude.

Mig: Ja, men det kan han jo ik tåle og det har jeg fortalt.

Hende: Han har kun tisset.

Mig: Oki, men han skal vaskes med bomuldsklude alligevel.

Hende: NÅ

NÅ!!!! Jamen det er da fint nok, kan da se du tager dig af mit barn da. Arg. Men jeg tænker måske hun har glemt det, og tæller så til 10.

Den anden kommer tilbage og hun går ud for at spise, og jeg nævner det over for hende det med kludene og hun siger: Nårh det var underligt havde el sagt det til hende så havde hun ik glemt det. Latterligt.

Det er os hende som stod og kiggede på at ungerne spiste sand igår uden at hun gjorde noget. Hvis hun ik kan lide sit job syntes jeg da at hun skal stoppe inden det ender galt.

Nårh ja og Emil er stadig lidt rød på numsen og så siger hun det ser fint ud.

Ih er gal. Er godt de andre 2 pædagoger er fine, håber på at det er dem der kommer til at være mest sammen med ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2009

Lilac

Ih! Kan godt forstå du blev sur!! Det var jeg også blevet! Glæder mig bestemt heller ikke til der er andre der skal passe xxx, for alle de ting man går og gør per automatik skal man jo give videre, og hvem siger de vil huske det? De må da holde lidt bedre øje med ham, så han ikke bare slår sig og får skrammer uden de kan sige hvorfor...

Anmeld

16. juni 2009

Vingummien

Ja el bliver han godt nok flyttet.

men hende pædagogen virker os bare så ligeglad med alting.

Der igår med sandet, hun spurgte jo hvornår Emil kunne komme ned og lege på jorden, så sagde at det ku han da nu hvis der blev holdt øje med at han ik spiste alting. Jamen det ku ik undgåes siger hun så. Nej det ved jeg da godt de tik kan undgåes, men så lidt senere står vi ved sandet og 2 af de mindste sider og propper sand ind i munden med en skovl, og hun står og kigger på dem, men gør ik noget. Men heldigvis kom der en pædagog fra en af de andre stuer og tog sandet ud af munden på dem. Nej det kan ik undgåes, men det kan det hvis man ser det!!

Anmeld

16. juni 2009

Lilac

så virker det da som om hun ikke har lyst til at være der, hvis hun ikke engang vil holde øje med børnene og deres ve og vel...selfølgelig kan det ikke undgås at de vil putte alt muligt i munden, men lige frem at skovle sand ind... der skulle man måske lige gribe ind... kan godt forstå du vil have ham flytte hvis det er det ikke bliver bedre....

Anmeld

16. juni 2009

Vingummien

Ja, men har hørt at hende pædagogen bliver flyttet til en anden stue den 26 og så kun skal være vikar der indtil, så det vil jeg lige se.
Syntes os det er underligt at de andre ik siger noget til hende.

Anmeld

16. juni 2009

Jules

Øv os da... Havde sådan håbet det var gået strålende...
De kan da bare ta og høre efter hvad man fortæller...Simpelthen for dårligt!

Anmeld

16. juni 2009

Vingummien

Ja og er en skam, fordi Emil har ik været ked  af det el noget, han sov efter 5 min, var glad da han vågnede og spiste og legede rigtig godt. Var ham jeg frygtede for når han skulle starte. Men kan se at det er ik ham jeg skal være "bange" for hvis du forstår.

Anmeld

16. juni 2009

Jordbærpigen

Jeg forstår godt at du er skide træt af at få sådan en behandling og det ville jeg også selv være.
Nu ved jeg ik hvordan din vuggestue ser ud mht. normering, antal børn osv., men I må altså også huske på, at vi (pædagogerne) ikke kan have et øje på ALLE børn HELE tiden. Der vil ske "fejl", da vi jo kun er mennesker. Hvis dit barn har slået sig skal andre pædagoger ell. medhjælpere selvfølgelig sige det til stuepædagogen, så hun skal sige det videre til jer, hvis ik hun selv har set det ske.
Og mht. det med kludene - ligger der klude i hans rum på badeværelset, så de er tilgængelige for personalet når de skal skifte ham? 
For ellers kan man jo nemt komme til at overse og glemme det, hvis ik de er der, da man jo ik må forlade et barn på puslebordet.
Men du har sikkert sørget for at det er i orden og at de ligger der  Men det er sgu vigtigt at I vælger et godt sted til jeres barn, da de skal være der hver eneste dag. Mit råd er at konfronter pædagogerne, så de bliver bevidste om netop JERES barns behov. Vi har jo mange at tage hensyn til hver dag

Anmeld

16. juni 2009

Henriette72

Tror bare du skal være glad for at han har haft en god dag i vs Selvfølgelig skal de ikk sidde og spise sand ubegrænset, men det er ikk noget de tager skade af

Mht. ble-skiftning kan du måske selv komme med nogle bomuldsklude. Bare i starten så de husker det?

Bare husk på at han hygger sig og det er det vigtigste.

Knus

Anmeld

16. juni 2009

Vingummien

Det er nogle klude de selv har til at ligge lige foran hvor de skifter.

Emil er på en stue med 8 børn og 3 pædagoger, og i den tid han har været vågen har det været 2 pædagoger og 3 børn, da de andre sover til middag ved den tid
Og inden han selv sov var der kun ham og en anden ny med sin mor på stuen plus 2 pædagoger.

Men kan følge dig i hva du mener, ved godt der kan være meget at se til, men det der burde da være til at overskue for dem.

Men hun har generalt en dårlig atitude hende der

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.