Tattovere sit barns navn ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. januar 2013

tinasmor

lillepuller skriver:

Hej piger hvad synes i om at få en tatto med sit barns navn på
Jeg har tænkt på at få min søns navn tattoveret på min håndled og self for alle de børn jeg engang får .

Hvad synes om det og har du selv gjort det?

Jeg synes generelt ikke om tatoveringer, så derfor var det ikke noget jeg personligt ville få gjort. Jeg synes tit at tatoveringer ser lidt "billige eller tarvelige" ud og hvad man synes var fedt når man var 22 år giver man nødvendigvis ikke at se på når man er 42 år. Jeg kan da godt forstå at man synes det er sødt at få sine børns navne tatoveret. Men jeg tænker samtidig på, at når "barnet" er 30 år så render man stadigvæk rundt med dets navn på håndledet og generelt så gad jeg bare ikke have noget som jeg skulle se på resten af mit liv.

Sorry, du spurgte og jeg svarede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. januar 2013

Dinna88

tinasmor skriver:

Jeg synes generelt ikke om tatoveringer, så derfor var det ikke noget jeg personligt ville få gjort. Jeg synes tit at tatoveringer ser lidt "billige eller tarvelige" ud og hvad man synes var fedt når man var 22 år giver man nødvendigvis ikke at se på når man er 42 år. Jeg kan da godt forstå at man synes det er sødt at få sine børns navne tatoveret. Men jeg tænker samtidig på, at når "barnet" er 30 år så render man stadigvæk rundt med dets navn på håndledet og generelt så gad jeg bare ikke have noget som jeg skulle se på resten af mit liv.

Sorry, du spurgte og jeg svarede.

Ser tatoveringer billige og tarvelige ud?? Er lettere chokeret. Jeg skal have begge mine arme dækket, og er godt på vej. Men jeg ser bestemt ikke billig ud, og jeg ved slet ikke hvordan man kan se tarvelig ud 

Det var dog et ærgeligt syn at have på tatoveringer, særligt nu hvor det bliver noget man ser oftere og oftere!

Anmeld

22. januar 2013

tinasmor

Dinna88 skriver:

Ser tatoveringer billige og tarvelige ud?? Er lettere chokeret. Jeg skal have begge mine arme dækket, og er godt på vej. Men jeg ser bestemt ikke billig ud, og jeg ved slet ikke hvordan man kan se tarvelig ud 

Det var dog et ærgeligt syn at have på tatoveringer, særligt nu hvor det bliver noget man ser oftere og oftere!

Det er jo bare en smagssag. Jeg siger jo ikke, at jeg ser personen som billig eller tarvelig, men det er bare slet ikke min smag. hvis du vil tusses over hele kroppen så er det jo din egen sag og fordi du synes du ser smukt, jeg på den anden led, kan ikke se det er særlig kønt og slet ikke når man som 50-60 årig skal rende rundt med arme fyldt med tatoveringer. Jeg synes generelt ikke det er særlig feminint. Nej, tatoveringer er slet ikke til mig. hverken til mænd eller kvinder og det er jo en ærlig sag. hver sin smag. Der er jo også en grund til at den branche der tjener flest lige nu hvis man sammenligner dem som fjerner tidligere tatoveringer kontra den som laver dem. Ja så er det pt dem som fjerner dem som skovler flest penge ind. Det giver jo en indikation på, at der sidder mange i Danmark som tidligere har fået lavet noget de ville ønske de ikke have fået gjort.

Anmeld

22. januar 2013

Dinna88

tinasmor skriver:

Det er jo bare en smagssag. Jeg siger jo ikke, at jeg ser personen som billig eller tarvelig, men det er bare slet ikke min smag. hvis du vil tusses over hele kroppen så er det jo din egen sag og fordi du synes du ser smukt, jeg på den anden led, kan ikke se det er særlig kønt og slet ikke når man som 50-60 årig skal rende rundt med arme fyldt med tatoveringer. Jeg synes generelt ikke det er særlig feminint. Nej, tatoveringer er slet ikke til mig. hverken til mænd eller kvinder og det er jo en ærlig sag. hver sin smag. Der er jo også en grund til at den branche der tjener flest lige nu hvis man sammenligner dem som fjerner tidligere tatoveringer kontra den som laver dem. Ja så er det pt dem som fjerner dem som skovler flest penge ind. Det giver jo en indikation på, at der sidder mange i Danmark som tidligere har fået lavet noget de ville ønske de ikke have fået gjort.

Hvorfor er det skidt at have tatoveringer på armene som 50-60-årig?

Men du skrev jo netop "tarvelig og billigt", eller hvilke ord du nu brugte, og det forbinder jeg ikke med en smagssag. Altså, hvad er det helt konkret ved tatoveringer der er tarvelige og billige? Jeg kan slet ikke se noget billigt over mine tatoveringer f.eks. det er to citater samt roser. Det ene citat er for min familie, det andet er en minde tatovering om en god tid.

Men er helt indforstået med at det er en smagssag, men du har nu et ret besynderligt syn på det

Og mht. fjernelse af tatoveringer - det er ikke tatoveringer der er et par år gamle. Det er her ældre tatoveringer, som f.eks. tribals, grimme klicheer, amagernummerpladen SAMT tatoveringer lavet i køkkenet ved en misbruger. Og faktum er også, at disse tatoveringer slet ikke laves i samme omfang. Du kan læse mit første indlæg i tråden hvis du vil!

Anmeld

22. januar 2013

dukke

lillepuller skriver:

Hej piger hvad synes i om at få en tatto med sit barns navn på
Jeg har tænkt på at få min søns navn tattoveret på min håndled og self for alle de børn jeg engang får .

Hvad synes om det og har du selv gjort det?

Her er min der står min søns navn og dato og når jeg har født skal lillesøsters navn bygges på
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. januar 2013

Kakao

Jeg ved godt, at jeg er håbløst umoderne, men jeg bryder mig ikke om dem.

Langt de fleste tatoveringer synes jeg er grimme. Der er dog enkelte undtagelser ind imellem og det er gerne noget symbolsk af en art. Det er også virkeligt vigtigt, at det er flot udført.

Jeg ville så heller aldrig kunne forliges med at have noget "fremmed" på min krop, som jeg ikke kunne få "af" igen. Ved godt det lyder lidt mærkværdigt hehe: )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.