Tvang eller ej....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2009

Honningblomst

Pia. skriver:

Det havde jeg ikke lige læst... Godt I fandt ud af det...

Tak for dit svar smukke...jeg havde heller ikke kunne tvuinge ham med...han skal kunne regne med mig og da ikke have tvang i forbindelse med noget der skulle være rart.
Glemte at skrive at turen nu er ændret til at de tager tog, så det med at cykle eller ej bliver intet problem-smiler-
Tak igen..
Knus og tanker..
Eva--

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Ups - så ikke lige at situationen er løst

Anmeld

16. juni 2009

Skimmelramt og mor

Prøv at læs hvad jeg skriver og lad være med at finde på....alt du skriver stemmer på ingen måde overens med virkeligheden...og mener du virkelig at børn på den måde ekskluderer hinanden eller har du egne praksis erfaringer for det er bestemt ikke mine erfaringer det du beskriver.
Min søn trives og bliver ikke set ned på fordi han er utryg ved at cykle, jeg fortæller ham ikke at han ikke skal cykle de 25 km, det er bare ikke noget han er istand til, præcis som andre feks ikke kan løbe langt, er god til at læse osv.
Jeg fornemmer og oplever at de i min søns klasse anerkender og rummer hinanden..de er sådan nogle skønne unger..og han er en del af en gruppe af de stærke drenge, hvis man kan sige det sådan...men de har overnatningsdage med hinanden osv..store knægte.
Jeg havde frygtet han selv syntes det var øv, men som beskrevet oppe over, så var det jo ikke det.

Nå, men altså...som skrevet før så var jeg selv hjemme fra ture indtil 8 klasse og havde det helt fint med det...og jeg tror ikke på at tvang skal være grundlaget for en god oplevelse...

Mne nu skal han med....og dejligt for ham at han fik sat ord på sine bekymringer...

Knus Eva...som er lidt...hmm..rystet over hvad du kunne få ord af et simpelt spørgsmål..som skal jeg tvinge eller anerkende...

Kære Eva

Jeg har ikke fundet på, jeg har læst hvad du skriver. Jeg siger jo netop, at når du kører ham istedet for at de skal cykle, kunne det være et problem. Børn kan være ganske grusomme mod hinanden.

Nu kender jeg jo hverken dig, dit barn eller den skole, og derfor kunne der jo være andre ting, som du måske ikke var opmærksom på. Der var jo blandt andet lige den unge dreng på 12 år i Holbæk, som hængte sig. Ikke at jeg drager parallel til overlevelsesturen - jeg siger bare, at hvis man ikke snakker ind til tingene og får løst det, kan det blive til noget uoverskueligt for barnet.

Jeg synes også at 25 km på cykel hver vej er langt - alt for langt - og når du nu selv skriver, at han motorisk ikke er på alderssvarende niveau hvad angår cykel, så er det forståeligt. Og jeg skriver jo også, at der kunne være andre årsager til, hvorfor han ikke ville være med.

Det skrevne ord kan være en finurlig ting, jeg kan have noget andet i tankerne, end du opfatter, og det jeg reelt blot mente var, at han ikke skulle gå glip af en sjov oplevelse sammen med vennerne.

Det er super at de har et godt sammenhold i klassen, og det er også super at læreren spurgte ind til årsagen. Og endnu bedre at der formodentlig også er andre forældre, som har haft samme holdning, at de 2x25 km var for meget og man derfor har valgt toget.

Beklager at du har fået mine tanker galt i halsen - de var velmenende.

Annelise

ps. hvis du kigger på mit første indlæg, havde jeg faktisk modificeret det, mens du går ind og svarer på det. Tvang lyder så voldsomt, selvom det reelt er det man som forældre nogen gange gør.

Anmeld

16. juni 2009

Miamaja

jeg er i tvivl. jeg hader personligt tanken om overlevelsesture og deltog aldrig i dem selvom min soster gjorde med stor fornojelse og kom hjem med kaempe selvtillid og straalede selvom hende fodder var fulde af vabler.  Jeg kunne og kan ikke se det sjove i det men det betyder ogsaa at man kommer lidt paa afstand med sine klassekammerater og det kunne jo vaere jeg forstod det lidt bedre hvis jeg selv havde dettaget bare en gang.

maaske det var en ide og sporge til om han ikke ville prove det en gang og hvis det er noget han er glad for saa behover han ikke at deltage igen.

Anmeld

16. juni 2009

Tina2

Ja, den er lidt svær.....
Det er langt at cykle 25 km for 12-årige synes jeg, og hvis han ikke er tryg ved det, synes jeg heller ikke han skal....

Svært med turen. Min datter på 5 år har været på 3 dages sommerlejr hver sommer med børnehaven indtil nu (nu er det sparet væk) og det var med 2 overnatninger.... Hun VIL simpelthen ikke sove der, så første år da hun var tre år hentede vi hende om aftenerne og kørte hende derop næste morgen (50 km hver vej) og sidste år tog min mand med som hjælper, så der var ingen problemer...
Men inden vi vidste det var sparet væk i år startede hun at hun ikke ville med hvis hun skulle sove der uden os.... Så Thomas var taget med som hjælper igen, hvis det var:-)

Ved godt hun er en del yngre end din dreng, men jeg synes det er lidt svært....
Jeg syntes jo helt sikkert hun sku med, men vi hentede og bragte hende jo så bare istedet morgen + aften... For det var natten der var et problem.... Om dagen var der intet....

Anmeld

16. juni 2009

Anja

Hvis du føler at du virkeligt skal "tvinge" ham, så vil jeg sige nej.

Hvis han kan overtales, så vil jeg synes, at det er bedst at han er med for ikke at være uden for fællesskabet.

Anmeld

16. juni 2009

Betina88

Jeg synes han ska' ta' med .. Det vil nok være mega sjovt at være sammen med klassen ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.