Tvang eller ej....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Skal jeg tvinge min søn på tur...

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

1.362 visninger
26 svar
0 synes godt om
16. juni 2009

Honningblomst

Min søn på 12 år skal på overlevelsestur med hans klasse, men han har ikke lyst til at komme med.
De skal cykle 25 km hver vej og der kører jeg ham, da han ikke er tryg ved at cykle...men han har ikke lyst til at tage med.
Jeg ved at jeg kan tvinge ham og bare sige han skal...men hvad mener I..skal han tvinges eller bestemme selv?
Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2009

MaleneG

Både og..
Nej fordi at han jo ikke har lyst, og derfor ikke bør tvinges, men i forhold til resten af hans klasse, så er han nok ikke den eneste som ikke har lyst, og hvem ved? måske får de faktisk en smadder sjov tur ud af det.

Anmeld

16. juni 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
jeg synes helt klart at han skal "tvinges" med... det er en del af skolen og jeg er ret sikker på han bagefter vil ærgre sig når alle de andre i klassen taler om turen, og han ikke var med... Jeg synes så også at han skal cykle ligesom alle de andre, men det var ikke det dit spørgsmål gik på
Men jo..han skal helt klart med, og det skal gøres klart for ham at man da ikke bare kan melde sig ud når tingene er lidt hårde!? Måske bliver det skide sjovt, selvom han ikke regner med det!
Knus Caroline, som selv har været på overlevelsestur i skolen og synes det var en fantastisk oplevelse - specielt socialt!

Anmeld

16. juni 2009

lion

Jeg ville hører hvorfor han ikk ville med, og hvis hans grunde var nogle gode nogen ville jeg ikke tvinge ham.
Men er de "dumme" undskyldninger, så ja

Anmeld

16. juni 2009

Ni-ko-li-ne

jeg har stemt ja... men det kommer igen lidt an på hvor "bange" han er for denne tur og det kan du trods alt bedst selv fornemme... 

prøv evt. at tale med ham omkring hvad grunden er til at han ikke vil med... måske er det noget simpelt i kan finde ud af sammen... og du kan jo sige til ham at i kan aftale han tager een dag af gangen og ellers henter du ham...

det ville nemli også være synd hvis han får en dårlig oplevelse.... og på den anden side er det også synd at gå glip af det der måske kunne være en masse gode oplevelser...

Anmeld

16. juni 2009

Honningblomst

jeg synes helt klart at han skal "tvinges" med... det er en del af skolen og jeg er ret sikker på han bagefter vil ærgre sig når alle de andre i klassen taler om turen, og han ikke var med... Jeg synes så også at han skal cykle ligesom alle de andre, men det var ikke det dit spørgsmål gik på
Men jo..han skal helt klart med, og det skal gøres klart for ham at man da ikke bare kan melde sig ud når tingene er lidt hårde!? Måske bliver det skide sjovt, selvom han ikke regner med det!
Knus Caroline, som selv har været på overlevelsestur i skolen og synes det var en fantastisk oplevelse - specielt socialt!

Han kan ikke cykle så langt og er meget usikker...så det hverken kan eller vil jeg presse ham ud i med risiko for han ikke magter det og dermed får en rigtig skidt oplevelse..
Han var 9½ år da han lærte at cykle og har altid haft noget med sin motorik..men vi øver, så han bliver bedre og bedre,,
Knus Eva..som ikke selv var med på overnatningsture før i 8 klasse og aldrig fortrød eller var ked ved det.

Anmeld

16. juni 2009

Smukkert

Jeg synes helt klart han skal med på den tur. Det bliver højst sandsynligt en sjov og positiv (og lærerig!) oplevelse, når først han er der.

Det er dog svært at vurdere om det er bedst for ham eller ej, når vi ikke kender årsagen til at han ikke vil med?? Er han genert eller lignende? Nervøs, måske??

Hvis det bare er fordi han ikke "gider", så synes jeg han skal tvinges. Børn skal helt klart lyttes til, men der skal også sættes nogle grænser - og det er en udflugt han kun vil have gavn af. En ide ville være at forhandle med ham. Hvis han ikke vil med fordi han fx. ikke tør sove alene eller lign., så sig du kan hente ham hvis han får hjemvé eller lave en eller anden backup-løsning, så han føler sig tryg ved at tage med.

Anmeld

16. juni 2009

Valle81

Hejsa:0)

Jeg har skrevet nej.

Synes ikke man skal tinge sine børn til noget.

Men jeg ville give ham valget og sige, at jeg synes han skulle prøve at tage med, og hvis det bliver for slemt og han vil hjem, så skal han ringe, så kommer du og henter ham, også om det så er kl 0300 om natten:0)

Sådan ville jeg gøre det, hvis han stadig siger at han ikke vil, ville jeg lade ham blive hjemme, men også fortælle ham, at det jo godt kan blive lidt træls om mandagen, når alle de andre i klassen snakker om turen.

Håber i finder en løsning,

´Christina, som absolut ikke mener man skal tvivnge børn til sådane ting:0)

Anmeld

16. juni 2009

Stumpen

NEJ jeg synes ikke du skal tvinge ham afsted.. I hvert fald ikke hvis grunden er usikkerhed og  lignende, men er det fordi at det bare er sådan noget kedeligt noget lærerne har fundet på, så synes jeg dog han skal afsted, men er grunden mere -hvad skal jeg kalde det- psykisk betinget (ved godt at det er et hårdt ord til en 12-årig, men er sikker på du ved hvad jeg mener) så nej, så lad ham blive hjemme..

Anmeld

16. juni 2009

A.

nej..han er 12 år gammel så synes ikke at man burde tvinge ham..han har jo en grund til sige nej..hold ham hjemme og hyg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.