På baby.dk kan man???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2013

Miss Kat

Jeg synes virkelig ikke Baby.dk er slemt i forhold til så mange andre fora. Jeg har oplevet langt mere hierakiske fora end dette!

Som en anden siger, er det ret utopisk at forestille sig andet, når så mange mennesker har mulighed for at komme til orde på samme sted. Og i bund og grund er det vel kun godt, selvom der kan forekomme en hel del usaglige og tåbelige kommentarer imellem alle guldkornene, men det er jo dét, der hedder debat. At det kan være svært ikke at tage nogle af tingene personligt, er forståeligt nok, men når folk brænder for et emne, vil der uundgåeligt komme barske udsagn ud, specielt hvis man bliver revet med og blodet kommer i kog. Som trådstarter er der nok ikke meget andet at gøre, end at sortere skidt fra kanel og trække på skuldrene. Selvom det kan være nemmere sagt end gjort.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

Tulle28

Frk. Himmelblå skriver:

Tidligere ville jeg have svaret dig, at jeg ikke kunne forstå dig: Hvorfor er du ikke bare ligeglad med de bitre typer?

Men for nogle måneder siden oplevede jeg i en debat, hvor jeg argumenterede sagligt for mine holdninger (på trods af mange uenige), at en bruger skrev til mig "dig er der vidst ingen, der kan holde ud" eller noget i den retning.

Af en eller anden grund blev jeg simpelthen så ked af det. Måske ikke kun pga. den kommentar, men også fordi samtalen med ét blev så håbløs. Uforsonlig. Kold. Dum.

Det har bevirket, at jeg ofte afholder mig fra at debattere. Jeg orker ikke at bruge tid og engagement (og argumenter ikke mindst), hvis responsen er af kaliberen: "Det man siger, er man selv, for det står i Aktuelt"

Så jo, jeg kan godt forstå dig.

Men jeg bliver nødt til fortsat at mene, at du skal ranke ryggen og melde dig ind debatten alligevel. Alt andet vil være fattigt. For os allesammen.

Der findes fantastiske brugere på Baby.dk. Og der findes naturligvis også nogen, som de fleste af os godt kunne være foruden. Tror det er et grundvilkår her i livet, at vi risikerer at få hak i tuden, hvis vi stikker den frem.... Men frem skal den altså!

Og det virkede jo for Rudolf.

Virkelig?! Den person har da jord i hovedet Nu jeg lige så dit indlæg, tænkte jeg faktisk at jeg synes det var længe siden jeg havde set dig i en debat. Hvor er det ærgeligt at det skal være sådan og at en person, man jo egentlig (formentlig) ikke kender IRL skal kunne påvirke en på den måde Jeg synes du virker så sød, hvis det er nogen trøst

TS: det afholder mig ikke, men jeg kan godt forstå, hvad du mener

Anmeld

15. januar 2013

Isaac's mor

Anonym skriver:

Hejsa... 

Ja jeg er en kylling og gemmer mig bag anonymiteten.. 

Vil gerne spørge om jeg er den eneste der virklig overvejer når jeg ska poste noget her på baby.dk i frygt for  om jeg vil blive hængt ud, om det jeg spørger om kan findes andre steder på nettet, at bliv hakket ned fordi jeg evt, ik kender svaret på det jeg spørger om... (ville jo ik stille det hvis jeg kendte svaret) - eller stiller det for at få andres syn... 

oftes bliver det ikke til noget fordi jeg er bange for hvad tråden kan udvikle sig til... 

Go aften til jer... 

Tør sgu næsten aldrig Men har gjort det et par gange, og fortryder det sgu hver evig eneste gang, så jeg gider ikk mere

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

Altså jeg er førstegangs mor, har haft det rigtig svært ved den omvæltning det har været, bange for jeg gør tingene forkert, ikke forstå mit barns signaler osv. 

Men har stillet et spørgsmål hvor man så nærmest får afvide man er dum fordi men ikke har styr på det... Det er ikke rart.. - og ja så er jeg måske naiv - min fejl

Er heller ik blandt de aktive bruger eller kendte her på baby.dk

Men om det er her på siden eller in IRL så har alle mennesker vel fortjent at blive mødt med respekt. 

Anmeld

15. januar 2013

Frk. Himmelblå

Tulle28 skriver:

Virkelig?! Den person har da jord i hovedet Nu jeg lige så dit indlæg, tænkte jeg faktisk at jeg synes det var længe siden jeg havde set dig i en debat. Hvor er det ærgeligt at det skal være sådan og at en person, man jo egentlig (formentlig) ikke kender IRL skal kunne påvirke en på den måde Jeg synes du virker så sød, hvis det er nogen trøst

TS: det afholder mig ikke, men jeg kan godt forstå, hvad du mener

Tak, hvor er du sød 

Det kom faktisk bag på mig, at jeg lod mig påvirke så meget af det..  Tror mest det er chokket ved selv at sidde med de bedste intentioner om en god debat/diskussion og så blive mødt med "vold". Må bare minde mig selv om, at vi ikke alle har lige mange (retoriske) handlemuligheder... Desværre.

Anmeld

15. januar 2013

dola

Anonym skriver:

Hejsa... 

Vil gerne spørge om jeg er den eneste der virklig overvejer når jeg ska poste noget her på baby.dk i frygt for  om jeg vil blive hængt ud, om det jeg spørger om kan findes andre steder på nettet, at bliv hakket ned fordi jeg evt, ik kender svaret på det jeg spørger om... (ville jo ik stille det hvis jeg kendte svaret) - eller stiller det for at få andres syn... 

oftes bliver det ikke til noget fordi jeg er bange for hvad tråden kan udvikle sig til... 

Go aften til jer... 

Jeg har det lidt på samme måde, også i debatterne hvor jeg godtsynes der kan være en hård og kontant tone!!

Anmeld

15. januar 2013

modesty

Anonym skriver:

Hejsa... 

Go aften til jer... 

Sådan tænker jeg ikke. Jo, jeg googler altid emnet, og bruger søgefunktionen her på siden, for at se om jeg kan finde svar. Men derudover nej, jeg er ikke bange for at få hug.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.