På baby.dk kan man???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2013

Anonym

Anonym skriver:

Hejsa... 

Ja jeg er en kylling og gemmer mig bag anonymiteten.. 

Vil gerne spørge om jeg er den eneste der virklig overvejer når jeg ska poste noget her på baby.dk i frygt for  om jeg vil blive hængt ud, om det jeg spørger om kan findes andre steder på nettet, at bliv hakket ned fordi jeg evt, ik kender svaret på det jeg spørger om... (ville jo ik stille det hvis jeg kendte svaret) - eller stiller det for at få andres syn... 

oftes bliver det ikke til noget fordi jeg er bange for hvad tråden kan udvikle sig til... 

Go aften til jer... 

NEJ! det er du ikke, for hvis svaret ikke falder i mange andres smag så får man hele svineren for at sige det mildt, og somme tider skulle nogle bare holde det for sig selv og tænke over at alle har egen mening om mange ting 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

Anonym

Jeg synes det er meget naivt at tro det er lutter lagkage og skulderklapperi herinde 

Det kan umuligt lade sig gøre et sted hvor så mange mennesker er samlet ét sted. Min mand er på et fiskesite og selv der, er tonen hård. Så det er ingen undskyldning at der er mange hormonfyldte kvinder herinde

Tag siden for det den er og hop over de negative kommentarer

Anmeld

14. januar 2013

Muhmi

Anonym skriver:

Jeg synes det er meget naivt at tro det er lutter lagkage og skulderklapperi herinde 

Det kan umuligt lade sig gøre et sted hvor så mange mennesker er samlet ét sted. Min mand er på et fiskesite og selv der, er tonen hård. Så det er ingen undskyldning at der er mange hormonfyldte kvinder herinde

Tag siden for det den er og hop over de negative kommentarer

Anmeld

14. januar 2013

Papillon

Jo jeg tænker helt klart over, hvad jeg skriver. Kan sidde og skrive et helt indlæg for så at slette det igen. MEN jeg synes ikke dette forum er værre end nogen andre fora, jeg har været på. Nogle mennesker har bare meget stærke holdninger og ikke bange for at sige dem, til tider ret kontant, og det må man så tage med Sådan er det også i det virkelige liv.

Jeg skriver ikke under anonymitet, men derudover afslører jeg ikke ret meget om mig selv med vilje. Alle indlæg her kan læses uden at være logget ind, og det synes jeg egentlig er lidt ubehageligt, men meget brugbart, hvis man sidder og søger et bestemt emne

Anmeld

14. januar 2013

Frk. Himmelblå

Hejsa... 

Vil gerne spørge om jeg er den eneste der virklig overvejer når jeg ska poste noget her på baby.dk i frygt for  om jeg vil blive hængt ud, om det jeg spørger om kan findes andre steder på nettet, at bliv hakket ned fordi jeg evt, ik kender svaret på det jeg spørger om... (ville jo ik stille det hvis jeg kendte svaret) - eller stiller det for at få andres syn... 

oftes bliver det ikke til noget fordi jeg er bange for hvad tråden kan udvikle sig til... 

Go aften til jer... 

Tidligere ville jeg have svaret dig, at jeg ikke kunne forstå dig: Hvorfor er du ikke bare ligeglad med de bitre typer?

Men for nogle måneder siden oplevede jeg i en debat, hvor jeg argumenterede sagligt for mine holdninger (på trods af mange uenige), at en bruger skrev til mig "dig er der vidst ingen, der kan holde ud" eller noget i den retning.

Af en eller anden grund blev jeg simpelthen så ked af det. Måske ikke kun pga. den kommentar, men også fordi samtalen med ét blev så håbløs. Uforsonlig. Kold. Dum.

Det har bevirket, at jeg ofte afholder mig fra at debattere. Jeg orker ikke at bruge tid og engagement (og argumenter ikke mindst), hvis responsen er af kaliberen: "Det man siger, er man selv, for det står i Aktuelt"

Så jo, jeg kan godt forstå dig.

Men jeg bliver nødt til fortsat at mene, at du skal ranke ryggen og melde dig ind debatten alligevel. Alt andet vil være fattigt. For os allesammen.

Der findes fantastiske brugere på Baby.dk. Og der findes naturligvis også nogen, som de fleste af os godt kunne være foruden. Tror det er et grundvilkår her i livet, at vi risikerer at få hak i tuden, hvis vi stikker den frem.... Men frem skal den altså!

Og det virkede jo for Rudolf.

Anmeld

14. januar 2013

Fenja09

Anonym skriver:

Hejsa... 

Go aften til jer... 

Jeg har det ikke som dig - hvis jeg vil oprette en tråd herinde, så gør jeg det uanset hvad folk måtte mene om mig. Hvis jeg synes spørgsmålet er relevant, reelt ect så kan jeg ikke se problemet.

Jeg har været anonym herinde én gang og det var allerførste gang jeg oprettede et indlæg og ikke anede hvordan siden fungerede eller hvordan menneskene var. Det var endda et ret "uskyldigt" spørgsmål og i dag ville jeg slet ikke betænke det at være anonym.

Min indgangsvinkel til Baby.dk og andre onlinesider er, at hvis jeg synes et spørgsmål er for privat - ja, så opretter jeg ikke en tråd, heller ikke anonymt.

Ved godt at det var en fejl fra Baby.dk´s side, men der har været et anonymt indlæg herinde ( måske flere det ved jeg ikke) som desværre har fået fjernet anonymiteten - der sker jo fejl og smuttere engang imellem, men det vil jeg ikke selv risikere.

/Fenja

Anmeld

14. januar 2013

Isabella_mor

Jeg syntes PERSONLIGT, (og dette har intet med mit arbejde som moderator at gøre) at det er BRAND ærgeligt at folk er blevet så bange for at oprette deres spørgsmål og tråde. der er mange ting man kan være i tvivl om.

som nybagt mor er det lettest at spørge her da mange herinde har prøvet det før én selv, istedet for at bruge lang tid på at google sig frem til svaret. (jeg er ikke selv mestergoogler så jeg ved godt hvordan det er at stå i en desperat situation og føle behov for hjælp) og herinde har vi jo MANGE kvinder der hver især har prøvet lidt af hvert. så hvorfor skal der ikke være plads til at folk der måske er lidt på bar bund omkring nogle ting, at de kan have lov til at spørge om noget. det kan være alt fra amning til hvor mange skeer mme i en flaske med så og så mange ml vand osv.. 

jeg syntes det er synd at der er nogle brugere der føler de bliver nødt til at lægge låg på sig selv i frygt for andres reaktion.

Selvfølgelig er der altid muligheden at være anonym, men personen bag den tråd er et menneske med følelser, og en person der måske har det svært med at skulle åbne sig op og spørge om de forskellige ting, at personen så bliver talt/skrevet til somom at hun, eller han i de  tilfælde, ikke har følelser fordi han/hun er anonym.

jeg vil gerne kæmpe en kamp for at bibeholde den gode tone herinde, det er BLA også derfor jeg sagde JA TAK til at blive en del af teamet på dette fantastiske baby site. der findes nemlig ikke noget bedre end baby.dk i mine øjne. 

her raser hormoner og her raser frustrationer. og jeg tror at hvis vi alle inden vi trykker send på det vi har skrevet til en anden, lige tæller til ti, henter en kop kaffe eller lige tager en lille pause på et par minutter inden det bliver sendt afsted, så undgår vi mange af de hersens konflikter der er herinde. 

der skal være plads til at være enige og der skal være plads til at være uenige. og her er plads til alle.. og det skal der fortsat være. 

giv hinanden plads til at være dem i er. jeg tror vi kommer langt hvis vi lige lærer at tælle til ti.

Husk at når man peger fingre af andre, så peger der tre fingre tilbage mod én selv. (et godt gammelt råd jeg engang fik af en gammel hippie) 

Og hvis I føler at der er nogen der er personlige og ubehagelige i deres måde at skrive tilbage til jer på i debatten eller i privaten herinde, så er der en fin lille knap (anmeld indlæg) I kan benytte jer af og så kommer hjælpen til jer... 

Anmeld

14. januar 2013

Muffin_girl

Isabella_mor skriver:

Jeg syntes PERSONLIGT, (og dette har intet med mit arbejde som moderator at gøre) at det er BRAND ærgeligt at folk er blevet så bange for at oprette deres spørgsmål og tråde. der er mange ting man kan være i tvivl om.

som nybagt mor er det lettest at spørge her da mange herinde har prøvet det før én selv, istedet for at bruge lang tid på at google sig frem til svaret. (jeg er ikke selv mestergoogler så jeg ved godt hvordan det er at stå i en desperat situation og føle behov for hjælp) og herinde har vi jo MANGE kvinder der hver især har prøvet lidt af hvert. så hvorfor skal der ikke være plads til at folk der måske er lidt på bar bund omkring nogle ting, at de kan have lov til at spørge om noget. det kan være alt fra amning til hvor mange skeer mme i en flaske med så og så mange ml vand osv.. 

jeg syntes det er synd at der er nogle brugere der føler de bliver nødt til at lægge låg på sig selv i frygt for andres reaktion.

Selvfølgelig er der altid muligheden at være anonym, men personen bag den tråd er et menneske med følelser, og en person der måske har det svært med at skulle åbne sig op og spørge om de forskellige ting, at personen så bliver talt/skrevet til somom at hun, eller han i de  tilfælde, ikke har følelser fordi han/hun er anonym.

jeg vil gerne kæmpe en kamp for at bibeholde den gode tone herinde, det er BLA også derfor jeg sagde JA TAK til at blive en del af teamet på dette fantastiske baby site. der findes nemlig ikke noget bedre end baby.dk i mine øjne. 

her raser hormoner og her raser frustrationer. og jeg tror at hvis vi alle inden vi trykker send på det vi har skrevet til en anden, lige tæller til ti, henter en kop kaffe eller lige tager en lille pause på et par minutter inden det bliver sendt afsted, så undgår vi mange af de hersens konflikter der er herinde. 

der skal være plads til at være enige og der skal være plads til at være uenige. og her er plads til alle.. og det skal der fortsat være. 

giv hinanden plads til at være dem i er. jeg tror vi kommer langt hvis vi lige lærer at tælle til ti.

Husk at når man peger fingre af andre, så peger der tre fingre tilbage mod én selv. (et godt gammelt råd jeg engang fik af en gammel hippie) 

Og hvis I føler at der er nogen der er personlige og ubehagelige i deres måde at skrive tilbage til jer på i debatten eller i privaten herinde, så er der en fin lille knap (anmeld indlæg) I kan benytte jer af og så kommer hjælpen til jer... 

100% enig !  

Anmeld

14. januar 2013

Clisolka

Isabella_mor skriver:

Flot skrevet!! 

Jeg syntes ikke selv jeg er bange for at oprette en tråd, men jeg har da mange gange skrevet og slettet bagefter. Jeg tror jeg har prøvet at være annonym en enkelt gang, for jeg vil gerne stå inde for det jeg skriver 

Jeg syntes også det er brandærgeligt at der er så mange der ikke tør oprette en debat. Jeg har efterhånden også lært de sidste par år som bruger herinde, at der er masser af hormoner og frustrationer - og det skal der skam også være plads til, for jeg tror ikke vi kan finde en bedre side! 

Anmeld

14. januar 2013

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Hejsa... 

Go aften til jer... 

Nej bestemt ikke den eneste der har de tanker

Har oplevet helt at undlade at svare på en tråd af skræk for hvordan mit svar ville blive opfattet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.