Han vil give mig mindre i løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. januar 2013

Pige2009

Kay skriver:

jeg ville friskt sige til ham at du havde forventet at gå op i lønd... så om ik i skulle mødes på midten og sige at din lønd bliver hvor den er... det er sådan et billigt trik for at presse sine medarbejdere!! prøv en gang at ringe til din fagforening eller snak med din tillidsmand 

Helt enig Hvis virksomheden ellers er velfungerende og du hånden på hjertet mener, du gør et godt stykke arbejde, så virker det da også besynderligt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

Anonym trådstarter

prinsessensfar skriver:

okay.. hmm

må jeg spørge hva du arbejder med og evt. firma?

Det er landbrug, men vil helst ikke afsløre mere aht folk genkender mig 

Anmeld

14. januar 2013

LillepigensFar

Anonym skriver:

Det er landbrug, men vil helst ikke afsløre mere aht folk genkender mig 

helt iorden,

hm men hvis han føler du ikk gør det godt nok, ved godt det kan lyde barskt men så giv ham en mulig at ombestemme sig! sig til ham at han skulle tage at give dig en chance for at vise du godt kan gøre dit arbejde godt, og at alle jo kan havde en dårlig periode!

også er det bare op på hesten og gøre dit bedste.  

når jeg for at vide jeg ikk har gjord det godt nok nogle dage på arbejde,, skynder jeg mig altid og sige "det skal jeg nok gøre bedre i morgen" også når jeg kommer næste dag gør jeg alt for at blive færdig med tingene hurtiger.. til tider kan det self være mega svært men når man så endelig for ros for at man har gjord et godt stykke arbejde er man mega stolt af sig selv..

men det er jo blot min egen erfaring fra mit arbejde! nu har jeg også en flink chef som jeg snakker mega godt med, jeg ved jo ikk hvordan du har det med din?

Anmeld

14. januar 2013

banana3

prinsessensfar skriver:

helt iorden,

hm men hvis han føler du ikk gør det godt nok, ved godt det kan lyde barskt men så giv ham en mulig at ombestemme sig! sig til ham at han skulle tage at give dig en chance for at vise du godt kan gøre dit arbejde godt, og at alle jo kan havde en dårlig periode!

når jeg for at vide jeg ikk har gjord det godt nok nogle dage på arbejde,, skynder jeg mig altid og sige "det skal jeg nok gøre bedre i morgen" også når jeg kommer næste dag gør jeg alt for at blive færdig med tingene hurtiger.. til tider kan det self være mega svært men når man så endelig for ros for at man har gjord et godt stykke arbejde er man mega stolt af sig selv..

men det er jo blot min egen erfaring fra mit arbejde! nu har jeg også en flink chef som jeg snakker mega godt med, jeg ved jo ikk hvordan du har det med din?

SÅ godt skrevet!

Anmeld

14. januar 2013

LillepigensFar

banana3 skriver:

SÅ godt skrevet!

Mange tak skal du havde...

Anmeld

15. januar 2013

Anonym trådstarter

prinsessensfar skriver:

helt iorden,

Det må jeg indrømme at jeg faktisk ikke ved om jeg kan klare lige nu, for jeg føler mig godt nok trampet på, og jeg kan ikke lige se hvorfor jeg skulle forsøge, når det alligevel går skidt.

Jeg har haft et rigtig godt forhold til ham men det har ændret sig drastisk i løbet af de sidste par måneder.

Anmeld

15. januar 2013

roenlund

Jeg tror godt jeg ved hvem du er (men holder selvfølgelig mund )

Udfra den jeg tror du er og dermed den historie du har med din arbejdsplads så tror jeg at du skal finde et andet arbejde...

Jeg ved ikke lige hvad du skal gøre med det med lønnen, men jeg ville ikke finde mig i at få mindre i løn medmindre der var dele af mit job jeg ikke længere skulle udføre, men kun du kender din chef og ved hvordan han reagerer i situationen...

Anmeld

15. januar 2013

LillepigensFar

Anonym skriver:

Det må jeg indrømme at jeg faktisk ikke ved om jeg kan klare lige nu, for jeg føler mig godt nok trampet på, og jeg kan ikke lige se hvorfor jeg skulle forsøge, når det alligevel går skidt.

Jeg har haft et rigtig godt forhold til ham men det har ændret sig drastisk i løbet af de sidste par måneder.

jeg vil sige det sådan, hvis du vil beholde dit job er det nok den eneste udvej du har, ligegyldigt hvor svært det er, ja du har self muligheden for at sige op, og finde dig et nyt job?? men efter som vi er i en verdensomdrejene krise, ved ALLE jo hvor svært det er at finde et nyt job lige pt. så hvis jeg var dig, ville jeg nok, begynde at søge et nyt arbejde, bide i det sure æble og knokle for at du ikk skal gå ned i løn, efter hva jeg kan forstå har du jo hellere ikk et særlig godt forhold til din chef længer, og det gør det bestemt heller ikk til en sjov arbejdsplads, jeg kender det selv.

Jeg har været på en arbejdsplads hvor jeg faktisk var bange for min chef, det ligger godt nogle del år tilbage efterhånden, da det var det første job jeg nogensinde havde.

Så jeg holder fast i at du må bide i det sure æble og kæmpe for at du ikk går ned i løn, det kan være hård & opslidende, men som du selv siger, er det jo trals at gå de penge ned i løn! og derfor mener jeg du burde kæmpe. desværre er det jo sådan at chefen bestemmer det medste, så det er jo ham du skal overbevise om at du er værd at give den løn, og måske også bevise at du er værd at beholde, for at blive rykket ned i løn er jo sådan set kun første skridt til en fyreseddel.

Dette er ej ondt ment, jeg vil blot hjælpe..

Anmeld

15. januar 2013

tarkoflen

Jeg tror ikke du kan gøre så meget andet, end at se det som en motivation til at give det en skalle...

Du skriver selv, at du måske ikke har været helt så effektiv, som du burde, og så kan jeg måske godt forstå, at din arbejdsgiver er nødt til at gøre et eller andet... Det er en ualmindelig dum måde, at sige det på til dig! Han burde have snakket med dig om, hvorfor du ikke præsterer, som han forventer!

Hvis du har det rigtig skidt, kunne du måske snakke med din læge og arbejdsgiver om en deltidssygemelding, så din chef får suppleret din løn, og du kan komme ovenpå igen? For lige nu er du i en virkelig uholdbar situation, både personligt og arbejdsmæssigt!

Det du jo ikke, at du ryger endnu længere ned i et hul, det er du nødt til at få hjælp til, så det ikke går helt galt!

Men ja snak med din fagforening om, hvordan du skal forholde dig, de må kunne hjælpe dig med, hvilke rettigheder du har!

Stort

Anmeld

15. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Læs evt også lige mit svar til prinsessensfar 

Jamen hvis jeg siger op, får jeg jo 3 ugers karantæne fra fagforeningen, og har ikke lige penge til 3 uger uden løn, medmindre man bruger sine feriepenge på det, men det er lidt ærgerlige penge da 

Årh ja, så er det måske lidt svært at argumentere.

Det er selvfølgelig træls at du har haft det træls og at han ikke tager hensyn til sådanne ting - men så tror jeg evt du skla smutte i fagforeningen, afhængig af overenskomst og jobstilling så kan/må han ikke bare gøre sådan  Nogle jobs kræver en hvis løn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.