Han vil give mig mindre i løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.763 visninger
22 svar
0 synes godt om
14. januar 2013

Anonym trådstarter

Efter en lønforhandling idag, har min chef "besluttet" at han vil give mig mindre i løn. Da samtalen var slut sagde han at jeg skulle tænke over det og sige til hvis jeg var uenig.

Nu sidder jeg så her og tænker? Hmm  KAN jeg sige noget til det? Hvad hvis jeg er uenig og fortæller ham at jeg ikke vil ned i løn? Det drejer sig om 2000 kr før skat, og det er altså mange penge sådan lige at miste.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

Kay

jeg ville friskt sige til ham at du havde forventet at gå op i lønd... så om ik i skulle mødes på midten og sige at din lønd bliver hvor den er... det er sådan et billigt trik for at presse sine medarbejdere!! prøv en gang at ringe til din fagforening eller snak med din tillidsmand 

Anmeld

14. januar 2013

UnderCover37

Anonym skriver:

Efter en lønforhandling idag, har min chef "besluttet" at han vil give mig mindre i løn. Da samtalen var slut sagde han at jeg skulle tænke over det og sige til hvis jeg var uenig.

Nu sidder jeg så her og tænker? Hmm  KAN jeg sige noget til det? Hvad hvis jeg er uenig og fortæller ham at jeg ikke vil ned i løn? Det drejer sig om 2000 kr før skat, og det er altså mange penge sådan lige at miste.

Tal med din fagforening

Anmeld

14. januar 2013

LillepigensFar

Anonym skriver:

hej..

jeg synes helt klart du skal sige noget!! han må da komme med en fornuftig forklaring hvorfor du skal ned i løn??

og jeg ville da helt klart selv være lidt skepitsk hvis jeg vik afvide jeg skulle ned i løn..

Anmeld

14. januar 2013

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Spurgte lige min kæreste og han siger at man kan altid argumentere for hvorfor man ikke skal ned i løn - altså hvis du nu har en god stilling, kan et eller andet som andre måske ikke lige kan osv, altså at du er uundværlig på en eller anden måde  Og så kan i jo så snakke om din lønnedgang så den måske blive mindre end 2000 kr.

Men ellers, så får man lov at sige op 

Anmeld

14. januar 2013

Anonym trådstarter

prinsessensfar skriver:

hej..

jeg synes helt klart du skal sige noget!! han må da komme med en fornuftig forklaring hvorfor du skal ned i løn??

og jeg ville da helt klart selv være lidt skepitsk hvis jeg vik afvide jeg skulle ned i løn..

Jamen han har forklaret sig at han ikke synes jeg gør det så godt og er generelt blevet langsommere, men det er en uhyggelig lang historie hvor jeg her til slut har haft det ret skidt psykisk (og det er han en af grundene til), og havde i forvejen meget svært ved at stå op om morgenen og tage på arbejde - og denne lønforhandling er bare endnu et slag oven i hovedet på mig.

Jeg har arbejdet for ham i ialt 2½ år, hvor det første år var som elev. 

Anmeld

14. januar 2013

Anonym trådstarter

LilleNyPåVej skriver:

Spurgte lige min kæreste og han siger at man kan altid argumentere for hvorfor man ikke skal ned i løn - altså hvis du nu har en god stilling, kan et eller andet som andre måske ikke lige kan osv, altså at du er uundværlig på en eller anden måde  Og så kan i jo så snakke om din lønnedgang så den måske blive mindre end 2000 kr.

Men ellers, så får man lov at sige op 

Læs evt også lige mit svar til prinsessensfar 

Jamen hvis jeg siger op, får jeg jo 3 ugers karantæne fra fagforeningen, og har ikke lige penge til 3 uger uden løn, medmindre man bruger sine feriepenge på det, men det er lidt ærgerlige penge da 

Anmeld

14. januar 2013

MorTilEn2013Dreng

Anonym skriver:

Hvis det endelig er kan du jo prøve og søge nyt arbejde samtid med du arbejder der. Også når du får noget nyt kan du jp sige op der

Anmeld

14. januar 2013

Anonym trådstarter

MiichellaMalou skriver:

Hvis det endelig er kan du jo prøve og søge nyt arbejde samtid med du arbejder der. Også når du får noget nyt kan du jp sige op der

Ja det kunne jeg, men er i behandling for barnløshed, og det ville jeg være nødt til at sige til en evt ny arbejdsgiver, da jeg jo skal have nogle fridage i den forbindelse, og tror desværre ikke en ny arbejdsgiver vil ansætte en der prøver at blive gravid 

Anmeld

14. januar 2013

LillepigensFar

Anonym skriver:

Jamen han har forklaret sig at han ikke synes jeg gør det så godt og er generelt blevet langsommere, men det er en uhyggelig lang historie hvor jeg her til slut har haft det ret skidt psykisk (og det er han en af grundene til), og havde i forvejen meget svært ved at stå op om morgenen og tage på arbejde - og denne lønforhandling er bare endnu et slag oven i hovedet på mig.

Jeg har arbejdet for ham i ialt 2½ år, hvor det første år var som elev. 

okay.. hmm

må jeg spørge hva du arbejder med og evt. firma?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.