et eller to æg - icsi :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.395 visninger
26 svar
0 synes godt om
14. januar 2013

mab

Hej allesammen, vores sidste forsøg blev aflyst da de holdte julelukket, så vi måtte stoppe lige inden opstimuleringen gik igang - men pyt med det nu er vi igang igen.

Jeg har snakket med dem derinde, og de fortalte at jeg selv måtte vælge denne gang om jeg ville have 1 eller 2 æg op?

Jeg tænker umildbart selv 2, men kunne godt tænke mig at høre jeres menning og måske erfaring

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. januar 2013

(august)

Hej 

Jeg vile sige to æg da der så er større chance for at få en graviditet, da der jo er to æg som kan sætte sig fast. Det er ikke ens betydende med at de gør det.

Jeg fik selv sat to æg op et par gange om de lykkedes til sidst at blive gravid og få en lille pige.

Anmeld

14. januar 2013

mab

(august) skriver:

Hej 

Jeg vile sige to æg da der så er større chance for at få en graviditet, da der jo er to æg som kan sætte sig fast. Det er ikke ens betydende med at de gør det.

Jeg fik selv sat to æg op et par gange om de lykkedes til sidst at blive gravid og få en lille pige.

okay - de snakker bare om jeg skal være klar over der er mange flere risicoer osv. Men jeg tænker umildbart også selv 2 - især også hvis der kom 2, det ville jo være ovenud fantastisk

og ej hvor er det dejligt at høre det lykkes jer at få en lille pige i sidste endnu

Anmeld

14. januar 2013

Joerse

Hejsa

Jeg er selv i behandling, og hvis jeg denne gang selv må vælge, vælger jeg helt klart 2, da jeg ikke vil have noget imod at få tvillinger og at det optimere chancerne for at der "bare" er 1 af æggene der sætter sig fast..  for vi må få 2 op.

Anmeld

15. januar 2013

Nessie

Jeg tror at de SKAL advare om de risici der er ved at få tvillinger, for der er jo risiko for at føde for tidligt osv.

Da vi selv fik lov at vælge, valgte vi at få sat 2 æg op, og det resulterede i vores søn.

Denne gang fik vi taget 2 æg ud, som begge blev befrugtede, og de er begge lagt tilbage. Vi ved endnu ikke hvor mange der er derinde

Anmeld

15. januar 2013

tarkoflen

Vi fik besked på, at de som udgangspunkt kun sætter et æg op, især hvis det er første forsøg, men det kom mest an på kvaliteten af æggene

Vi fik lagt to tilbage, da der ikke var nogle af dem, der var super gode, men det ene var heldigvis så godt, at det satte sig fast, så der ligger en lille pige og vokser sig stor og stærk

Jeg tror lige, jeg ville høre til kvaliteten af æggene, men det er mest fordi, jeg ville være lidt nervøs for en tvillingegraviditet, da jeg synes der er mange ricisi forbundet med sådan en! Men hvis du er helt klar på de ricisi der er, så skal l da vælge to!

Rigtig meget held og lykke med forsøget

Anmeld

15. januar 2013

mab

tarkoflen skriver:

Vi fik besked på, at de som udgangspunkt kun sætter et æg op, især hvis det er første forsøg, men det kom mest an på kvaliteten af æggene

Vi fik lagt to tilbage, da der ikke var nogle af dem, der var super gode, men det ene var heldigvis så godt, at det satte sig fast, så der ligger en lille pige og vokser sig stor og stærk

Jeg tror lige, jeg ville høre til kvaliteten af æggene, men det er mest fordi, jeg ville være lidt nervøs for en tvillingegraviditet, da jeg synes der er mange ricisi forbundet med sådan en! Men hvis du er helt klar på de ricisi der er, så skal l da vælge to!

Rigtig meget held og lykke med forsøget

ja jeg fik også at vide at som udgangspunkt satte de 1 op, men at jeg dog selv havde noget at sige - og deres blot var anbefalinger :-)

Jeg tænker bare:
1. det øger chancen for bare en, så why not?
2. jeg er så ung at min krop burde kunne klare tvillinger.
3. hvis der kommer to er det jo fantastisk - så slipper jeg for det her behandling nogle sinde igen - wuuuuhuuu.

Anmeld

15. januar 2013

ønskebørn74

mab skriver:

Hej allesammen, vores sidste forsøg blev aflyst da de holdte julelukket, så vi måtte stoppe lige inden opstimuleringen gik igang - men pyt med det nu er vi igang igen.

Jeg har snakket med dem derinde, og de fortalte at jeg selv måtte vælge denne gang om jeg ville have 1 eller 2 æg op?

Jeg tænker umildbart selv 2, men kunne godt tænke mig at høre jeres menning og måske erfaring

Vi får altid lagt 2 op nu.. 

Anmeld

15. januar 2013

mab

ønskebarn74 skriver:

Vi får altid lagt 2 op nu.. 

Okay hvorfor? 

Og hvor meget har i været i hang med?

Anmeld

17. januar 2013

ønskebørn74

mab skriver:

Okay hvorfor? 

Og hvor meget har i været i hang med?

Vi har været igennem mange forsøg nu.. Og jer er snart 39 år gammel.. Vi har forsøgt at få børn i over 10 år nu uden held..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.