Det gode kursus.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2013

Studerendemor

Lunae skriver:

For mig er det vigtigt at det er en inspirerede underviser og kurset veksler mellem oplæg og opgaver i grupper. Selvfølgelig handler det også meget om interesse og temaer, men hvis det andet er på plads, kan ting man umiddelbart synes var kedelige, godt blive spændende!

Det giver god mening, at veksle mellem forskellige undervisningsformer. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

Studerendemor

Mumto3 skriver:

Meget intersant tråd! Jer der godt kan lide opgaver, tænker I ikke at underviseren bare springer over hvor gærdet er lavest ved at lade jer arbejde i grupper i stedet for selv at have forberedt et langt oplæg med ene tale!

Jeg kan naturligvis ikke afvise, at nogle lærere benytter gruppearbejde for at springe over hvor gærdet er lavest. Men når jeg deler mine elever op i grupper er det ikke hensigten, og fordi jeg ikke er velforberedt. Derimod er det for at hver enkel elev får mere taletid. På et hvert hold/klasse vil der altid sidde elever der ikke deltager aktivt i undervisningen. Det hænger ofte sammen med en indadvendt, genert, stille personlighed og der skal være plads til alle. Men i mindre grupper er det nemmere for dem at komme med meninger, ideer, foreslag osv. 

Derudover lærer eleverne at arbejde i teams, hvilket de får brug for i deres videre liv, både studie- og arbejdsliv. 

Anmeld

13. januar 2013

Lunae

Mumto3 skriver:

Meget intersant tråd! Jer der godt kan lide opgaver, tænker I ikke at underviseren bare springer over hvor gærdet er lavest ved at lade jer arbejde i grupper i stedet for selv at have forberedt et langt oplæg med ene tale!

Bestemt ikke! Det kan hurtigt blive kedeligt og trivielt, hvis en lærer bare står og plaprer løs!

Jeg er studerende og har prøvet mange forskellige typer undervisere! Pt er min ynglingslærer i psykologi. Hun starter hver time med et oplæg om det læste derhjemme. Efterfølgende er der gruppearbejde udfra cooperative learnings principper. Det fungerer virkelig godt, fordi alle får læst, når de ved at de skal sidde i grupper og snakke om det læste!

Vores lærer kunne sagtens bruge alle timer på oplæg, men for mig er det vigtigt at få omdannet teori til praksis i form af cases og opgaver!

Anmeld

13. januar 2013

Mumto3

Lunae skriver:

Bestemt ikke! Det kan hurtigt blive kedeligt og trivielt, hvis en lærer bare står og plaprer løs!

Jeg er studerende og har prøvet mange forskellige typer undervisere! Pt er min ynglingslærer i psykologi. Hun starter hver time med et oplæg om det læste derhjemme. Efterfølgende er der gruppearbejde udfra cooperative learnings principper. Det fungerer virkelig godt, fordi alle får læst, når de ved at de skal sidde i grupper og snakke om det læste!

Vores lærer kunne sagtens bruge alle timer på oplæg, men for mig er det vigtigt at få omdannet teori til praksis i form af cases og opgaver!

Lyder spændende! Kan du komme med et eks. På en case i forhold til noget teori I har læst?

Anmeld

14. januar 2013

Studerendemor

Mumto3 skriver:

Lyder spændende! Kan du komme med et eks. På en case i forhold til noget teori I har læst?

Jeg tillader mig lige at svare, da jeg også indimellem bruger Cooperative Learning. 

Det er en undervisningsform der gennem nøje strukturerede samarbejdsprocesser skaber en anderledes gruppedynamik. Strukturerne organiseres i et trin for trin system, hvor grupperne og hver enkel elev kommer igennem tænkning, skrivning, læsning, problemløsning og alt andet relevant. Det veksler imellem at sidde ned og fysisk aktivitet. Det er flow-orienteret og derfor "tabers" ingen elever undervejs i mangel på koncentration og/eller kedsomhed. 

Anmeld

14. januar 2013

Mumto3

skrivemaskine skriver:

Jeg tillader mig lige at svare, da jeg også indimellem bruger Cooperative Learning. 

Det er en undervisningsform der gennem nøje strukturerede samarbejdsprocesser skaber en anderledes gruppedynamik. Strukturerne organiseres i et trin for trin system, hvor grupperne og hver enkel elev kommer igennem tænkning, skrivning, læsning, problemløsning og alt andet relevant. Det veksler imellem at sidde ned og fysisk aktivitet. Det er flow-orienteret og derfor "tabers" ingen elever undervejs i mangel på koncentration og/eller kedsomhed. 

Kan du anbefalde et sted hvor jeg kan læse noget mere om det? Kan det tillæres ved bare at læse om det, eller skal man på kursus?

Anmeld

15. januar 2013

Nessie

skrivemaskine skriver:

Jeg forstår dig fuldstændig og jeg er helt enig. Hvis det nu drejer sig om et kursus du selv har valgt, fordi det interesserer dig, har du det så på samme måde?

Så ville jeg blive uendeligt skuffet.

I min verden er der bare ikke noget værre end en underviser der kun kan finde ud af at læse det op, der står på skærmen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.