Det gode kursus.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2013

Nessie

skrivemaskine skriver:

Når du skriver; "Vi har altså lært at læse" er det så fordi du føler dig talt ned til? Det er meget brugbart for mig at vide, hvordan deltagere gerne vil mødes af underviseren. Fx på lige fod, eller andet..?

Jeg synes bare at det virker uengageret og ikke særlig godt forberedt når underviser står med siden til, det meste af tiden, og læser op af noget som vi jo altså selv kan læse.

Jeg har endda været ude for at få selvsamme materiale udleveret samtidig, så ved at læse dét, kunne jeg reelt have overstået kurset på meget kort tid.

Jeg vil ikke sige at jeg føler mig talt ned til. Føler bare ikke at kurset kan tages alvorligt. Så bare stik mig papirerne, så kan jeg tage hjem igen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

TNBC

skrivemaskine skriver:

Meget vigtig information. Dvs. mere praktisk arbejde, hvor underviseren ikke er i fokus, men derimod deltagerne?

Ja det er krævende hvor længe man kan lytte til en person snakke.
Opgaver som skal løses, og så snakke om den. For man får virkelig.mange vinkler på den måde.

Anmeld

13. januar 2013

Studerendemor

Nessie skriver:

Jeg synes bare at det virker uengageret og ikke særlig godt forberedt når underviser står med siden til, det meste af tiden, og læser op af noget som vi jo altså selv kan læse.

Jeg har endda været ude for at få selvsamme materiale udleveret samtidig, så ved at læse dét, kunne jeg reelt have overstået kurset på meget kort tid.

Jeg vil ikke sige at jeg føler mig talt ned til. Føler bare ikke at kurset kan tages alvorligt. Så bare stik mig papirerne, så kan jeg tage hjem igen

Jeg forstår dig fuldstændig og jeg er helt enig. Hvis det nu drejer sig om et kursus du selv har valgt, fordi det interesserer dig, har du det så på samme måde?

Anmeld

13. januar 2013

Lunae

skrivemaskine skriver:

Jeg er i gang med et projekt der handler om, hvad det gode kursus er. Hvad er vigtigt for dig, eller hvad foretrækker du, når du skal på kursus?

Der er mulighed for at vælge flere svar.

På forhånd tak.

For mig er det vigtigt at det er en inspirerede underviser og kurset veksler mellem oplæg og opgaver i grupper. Selvfølgelig handler det også meget om interesse og temaer, men hvis det andet er på plads, kan ting man umiddelbart synes var kedelige, godt blive spændende!

Anmeld

13. januar 2013

Studerendemor

Lunae skriver:

For mig er det vigtigt at det er en inspirerede underviser og kurset veksler mellem oplæg og opgaver i grupper. Selvfølgelig handler det også meget om interesse og temaer, men hvis det andet er på plads, kan ting man umiddelbart synes var kedelige, godt blive spændende!

Tak for input. 

Nu skriver du opgaver i grupper, hvad med individulle opgaver efter interesse og lyst?

Anmeld

13. januar 2013

Studerendemor

Jeg er så glad for, at så mange har stemt og kommenteret. Jeg tillader mig lige at "oppe" den, så jeg måske er heldig, at få endnu flere.

Tusind tak til jer alle. 

Anmeld

13. januar 2013

Lunae

skrivemaskine skriver:

Tak for input. 

Nu skriver du opgaver i grupper, hvad med individulle opgaver efter interesse og lyst?

Jeg synes det kan være fint med individuelle opgaver, men det handler naturligvis meget om hvad kurset er omkring! Jeg er selv lærerstuderende og der synes jeg at det er gennem gruppearbejde at man virkelig udvikler sig!!

Anmeld

13. januar 2013

modesty

Jeg synes at det er næsten umuligt at svare på, da det må komme an på hvad der undervises i, og hvordan.

Men en fagligt dygtig underviser og et forholdsvis lille hold er to elementer jeg nødigt ville være foruden.

Anmeld

13. januar 2013

Mumto3

Meget intersant tråd! Jer der godt kan lide opgaver, tænker I ikke at underviseren bare springer over hvor gærdet er lavest ved at lade jer arbejde i grupper i stedet for selv at have forberedt et langt oplæg med ene tale!

Anmeld

13. januar 2013

TNBC

Mumto3 skriver:

Meget intersant tråd! Jer der godt kan lide opgaver, tænker I ikke at underviseren bare springer over hvor gærdet er lavest ved at lade jer arbejde i grupper i stedet for selv at have forberedt et langt oplæg med ene tale!

Det er jo ikke sådan at man laver opgaver hele tiden.
Underviser snakker måske en halv Time, 45min..så laver man en opgave i grupper om i måske tyve minutter, og så alle fælles og ser hvad man er kommet frem til, når det er færdigt, måske en lille pause, underviser snakker igen.. og så måske en eller to opgaver til, kommer an på hvor længe det varer.
Men det er for at få alle med, og der er nogen der bedre kan li små grupper, så der ikke bare er nogen som.sidder med mobilen. og så kan underviser spørge flere, for der er en chance for hvis man arbejder alene bliver der ikke lavet noget, fordi hvad nu hvis det er forkert.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.