Carolina 6 mdr, har fået forstoppelse - nærmest lige pludselig.
Jeg sidder nu med en pige, der er meget ked af det. Hun har afføring til at sidde lidt ude af endetarmen. Hun græder og skriger så meget 
Det er er en stor hård klump der sidder, men hun vil bare ikke presse den ud, og nej, selvfølgelig vil hun ikke det, det gør jo så ondt på hende 
Ringede til vagtlægen, som sagde at jeg skulle stikke et termometer op, men...? Prøvede at tage noget af afføringen ud med termometeret (kun det der sad ude), stak ikke termometeret op, men hun trækker det tilbage igen, så det forsvinder op i endetarmen igen. Hun virker ikke påvirket af det når det sidder oppe i endetarmen, men ved jo at det kommer igen!
Gode råd?
er med i en mødregruppe på fb, og der kom den ene med det råd at tage den mindste engangs sprøjte man kan finde - suge alm madlavnings olie op i sprøjte - forsigt putte sprøjten op i numsen og tømme den stille og roligt.
Det råd havde hun fået af hendes egen læge. Flere i den tråd havde brugt det råd og for dem virked det.
Tænker på om hun har fået noget hun reagere på eller lign.?
Har selv 2 børn der er fast på aff pulver, så har ikke selv afprøvet det 'olie i numsen' råd.
Og rigtig god bedring med hende...
Frederic kan også sidde på toilet og bare skrige af smerte, hvis han ikke har fået drukket sin pulver til aften. Så må vi fysisk hjælpe ham med at 'knække' lorten, som hænger ud af hans numse... Og han kan inden han hopper på toilet sige om der er blod med eller ej..
Spurgte også lægen om jeg måtte give freya noget af frederic's aff pulver, men det er dobbelt så stærkt som alm movicol junior. Så freya har fået movicol junior siden hun var 4½ mdr.