Hvad pokker gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. januar 2013

modesty

Nadia&Daniel skriver:

Vores Laura døjer også i perioder med forstoppelse, og selvom vi har lavet om i kostplanen og skåret ned (selvom man aldrig kan 100%) - døjer hun stadig med det

Øv - nej, det er selvfølgelig heller ikke en mirakelkur, men det har hjulpet hos mange jeg kender (både børn og voksne). Håber at I finder en løsning.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. januar 2013

Nadia&Daniel

modesty skriver:

Øv - nej, det er selvfølgelig heller ikke en mirakelkur, men det har hjulpet hos mange jeg kender (både børn og voksne). Håber at I finder en løsning.

Kan være du kan give lidt inspiration til aftensmad uden for meget stivelse

Anmeld

13. januar 2013

modesty

Kan være du kan give lidt inspiration til aftensmad uden for meget stivelse

Da min dreng var mindre, brugte vi sweet potatoes i stedet for kartofler. Der er lidt stivelse i, men meget mindre end kartofler. Og grønsager generelt er jo super. En håndfuld kogte grønsager og nogle (fiske eller kød) deller er jo superfin aftensmad for en lille én. Grønsagssuppe laver vi også tit, og ratatouille. Man kan sagtens undvære kartofler, pasta, ris og brød i et måltid. Det gør vi stort set altid herhjemme. Rodfrugter og som sagt sweet potatoes er et godt alternativ. Vi laver tit ovnbagte rodfrugter. Vi voksne herhjemme spiser ofte bare en salat og noget kød til aften. Den er min søn dog ikke helt med på endnu. Men måske din datter er - hun er lidt ældre kan jeg se.

Min dreng har ikke problemer med forstoppelse, men min mand spiser ikke stivelse, så derfor er det ikke en fast del af vores måltider (jeg og vores søn spiser dog brød). 

Nu er der jo (en hel del) stivelse i hvede, men faktisk skulle hvedeklid også være godt mod forstoppelse. En lille håndfuld på en skål youghurt om morgenen f.eks. Min far bruger det. Det kan I måske prøve hvis det med stivelsen ikke har effekt?

Anmeld

13. januar 2013

AnnaK89

modesty skriver:

Øøøhhhh, what? Jeg kommer med et godt råd. Slap dog af.

Det er nu lidt svært at lave om på sondemad til en multihandicappede pige på 3 år!
Og Carolina er lige startet (får ikke engang et fuldt måltid), hun er over 6 mdr og får intet med meget stivelse, men maven skal da vænne sig til det! Hun har desuden aldrig døjet med hård mave før.
Så nej - jeg tror ikke jeg skal ændre på vores kost.

Anmeld

13. januar 2013

modesty

AnnaKJ skriver:

Det er nu lidt svært at lave om på sondemad til en multihandicappede pige på 3 år!
Og Carolina er lige startet (får ikke engang et fuldt måltid), hun er over 6 mdr og får intet med meget stivelse, men maven skal da vænne sig til det! Hun har desuden aldrig døjet med hård mave før.
Så nej - jeg tror ikke jeg skal ændre på vores kost.

Hvor skulle jeg vide det fra??? Læs lige mit indlæg igen, det er et stille og roligt godt råd (troede jeg da). Jeg forstår godt at jeg har ramt et ømt punkt, men da du ikke skriver noget om det i tråden, kan jeg jo ikke vide det.

Anmeld

13. januar 2013

Masig

AnnaKJ skriver:

Carolina 6 mdr, har fået forstoppelse - nærmest lige pludselig.

Jeg sidder nu med en pige, der er meget ked af det. Hun har afføring til at sidde lidt ude af endetarmen. Hun græder og skriger så meget
Det er er en stor hård klump der sidder, men hun vil bare ikke presse den ud, og nej, selvfølgelig vil hun ikke det, det gør jo så ondt på hende 

Ringede til vagtlægen, som sagde at jeg skulle stikke et termometer op, men...? Prøvede at tage noget af afføringen ud med termometeret (kun det der sad ude), stak ikke termometeret op, men hun trækker det tilbage igen, så det forsvinder op i endetarmen igen. Hun virker ikke påvirket af det når det sidder oppe i endetarmen, men ved jo at det kommer igen!

Gode råd?

Vores dreng har døjet med forstoppelse altid. vi har altid noget movicol junior liggende. Det virker ret hurtigt, så hvis ikke der kommer noget ud eller vi kan se han presser og græder men ikke kan få det ud så får han sådan 1/2-1 brev i en flaske mælk eller vand og så kommer det altså ud i pæn konsistens efter relativt kort tid. Så hvis det er noget der kommer igen ville jeg over veje at have sådan noget liggende. Her virker svesker ikke Og laktulose kan han ikke tåle så det er kun movicol vi kan bruge. 

Anmeld

13. januar 2013

Mor til Frederic og Freya

Carolina 6 mdr, har fået forstoppelse - nærmest lige pludselig.

Jeg sidder nu med en pige, der er meget ked af det. Hun har afføring til at sidde lidt ude af endetarmen. Hun græder og skriger så meget
Det er er en stor hård klump der sidder, men hun vil bare ikke presse den ud, og nej, selvfølgelig vil hun ikke det, det gør jo så ondt på hende 

Ringede til vagtlægen, som sagde at jeg skulle stikke et termometer op, men...? Prøvede at tage noget af afføringen ud med termometeret (kun det der sad ude), stak ikke termometeret op, men hun trækker det tilbage igen, så det forsvinder op i endetarmen igen. Hun virker ikke påvirket af det når det sidder oppe i endetarmen, men ved jo at det kommer igen!

Gode råd?

er med i en mødregruppe på fb, og der kom den ene med det råd at tage den mindste engangs sprøjte man kan finde - suge alm madlavnings olie op i sprøjte - forsigt putte sprøjten op i numsen og tømme den stille og roligt.

Det råd havde hun fået af hendes egen læge. Flere i den tråd havde brugt det råd og for dem virked det.

Tænker på om hun har fået noget hun reagere på eller lign.?

Har selv 2 børn der er fast på aff pulver, så har ikke selv afprøvet det 'olie i numsen' råd.

Og rigtig god bedring med hende...

Frederic kan også sidde på toilet og bare skrige af smerte, hvis han ikke har fået drukket sin pulver til aften. Så må vi fysisk hjælpe ham med at 'knække' lorten, som hænger ud af hans numse... Og han kan inden han hopper på toilet sige om der er blod med eller ej..

Spurgte også lægen om jeg måtte give freya noget af frederic's aff pulver, men det er dobbelt så stærkt som alm movicol junior. Så freya har fået movicol junior siden hun var 4½ mdr.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.