Hvad pokker gør jeg?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.447 visninger
26 svar
0 synes godt om
12. januar 2013

AnnaK89

Carolina 6 mdr, har fået forstoppelse - nærmest lige pludselig.

Jeg sidder nu med en pige, der er meget ked af det. Hun har afføring til at sidde lidt ude af endetarmen. Hun græder og skriger så meget
Det er er en stor hård klump der sidder, men hun vil bare ikke presse den ud, og nej, selvfølgelig vil hun ikke det, det gør jo så ondt på hende 

Ringede til vagtlægen, som sagde at jeg skulle stikke et termometer op, men...? Prøvede at tage noget af afføringen ud med termometeret (kun det der sad ude), stak ikke termometeret op, men hun trækker det tilbage igen, så det forsvinder op i endetarmen igen. Hun virker ikke påvirket af det når det sidder oppe i endetarmen, men ved jo at det kommer igen!

Gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. januar 2013

Nessie

Smør numsen (endetarmsåbningen) med lidt vaseline, og prøv at "kilde" lidt med en vatpind, og se om det så kan komme ud.

Ellers kan du prøve med lidt sveskemos. Virkede fantastisk på Daniel  
Vi valgte at gå til vores akupunktør, som gav ham lidt akupressur, og han fik hurtigt gang i maven.

Daniel var ikke ret gammel da han begyndte at døje med forstoppelse, og vi kunne ikke lide at give ham medicin, men skupressuren virkede rigtig godt. Zoneterapi skulle også være godt

Anmeld

12. januar 2013

AnnaK89

Nessie skriver:

Smør numsen (endetarmsåbningen) med lidt vaseline, og prøv at "kilde" lidt med en vatpind, og se om det så kan komme ud.

Ellers kan du prøve med lidt sveskemos. Virkede fantastisk på Daniel  
Vi valgte at gå til vores akupunktør, som gav ham lidt akupressur, og han fik hurtigt gang i maven.

Daniel var ikke ret gammel da han begyndte at døje med forstoppelse, og vi kunne ikke lide at give ham medicin, men skupressuren virkede rigtig godt. Zoneterapi skulle også være godt

Vi har prøvet med en vatpind
Problemet er bare, at hun ikke tør at presse. Det sidder nærmest ude af endetarmåbningen, men hun tør ikke
Det er bare så synd for hende!

Tænker også vi giver sveskemos herefter, men det er jo bare ikke noget der hjælper lige nu og her

Anmeld

12. januar 2013

Nessie

AnnaKJ skriver:

Vi har prøvet med en vatpind
Problemet er bare, at hun ikke tør at presse. Det sidder nærmest ude af endetarmåbningen, men hun tør ikke
Det er bare så synd for hende!

Tænker også vi giver sveskemos herefter, men det er jo bare ikke noget der hjælper lige nu og her

Det tænkte jeg nok.
Sveskemosen kan faktisk godt gå ind og løsne med det samme. Det gjorde det i hvert fald på Daniel.

Bare ikke give for meget, så har I det ud over det hele

Anmeld

12. januar 2013

L&V

Microlax ville jeg få fat i med det samme og masser af væske.. Pære mos med kiwi også en varm stable på maven og bar mås

Anmeld

12. januar 2013

AnnaK89

Nessie skriver:

Det tænkte jeg nok.
Sveskemosen kan faktisk godt gå ind og løsne med det samme. Det gjorde det i hvert fald på Daniel.

Bare ikke give for meget, så har I det ud over det hele

Okay - det troede jeg egentlig ikke
Men det må vi hellere prøve så

Anmeld

12. januar 2013

AnnaK89

Månsson skriver:

Microlax ville jeg få fat i med det samme og masser af væske.. Pære mos med kiwi også en varm stable på maven og bar mås

Vi har microlax, men det må man da ikke til så små børn? Eller er det bare noget jeg har hørt?

Anmeld

12. januar 2013

L&V

AnnaKJ skriver:

Vi har microlax, men det må man da ikke til så små børn? Eller er det bare noget jeg har hørt?

Kan være der er en børneudgave og ellers ville jeg gi laktuloce og holde mig langt fra svesker.... Min datter havde forstoppelse i 6måneder on off og fik at vide på børneafdelingen at svesker var no go til forstoppelse børn

Anmeld

12. januar 2013

AnnaK89

Månsson skriver:

Kan være der er en børneudgave og ellers ville jeg gi laktuloce og holde mig langt fra svesker.... Min datter havde forstoppelse i 6måneder on off og fik at vide på børneafdelingen at svesker var no go til forstoppelse børn

Vores datter på 3 år får dem, men ved ikke om det er en børneudgave, de er godt nok ikke vildt store, men ved ikke??

Anmeld

12. januar 2013

L&V

AnnaKJ skriver:

Vores datter på 3 år får dem, men ved ikke om det er en børneudgave, de er godt nok ikke vildt store, men ved ikke??

Læste lige om det og børn under 3må godt få det der er bare noget med indføring også sku der være en læge inde over.. Prøv og ring igen og sig at du har sådan en og om det ku være en mulighed for hun er bare skidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.