Mitallerstørsteønske skriver:
Min mor fik i nov. 2011 af vide at hun havde æggestok kræft. Det havde sat sig i lederne, bindevævet, lungerne og ved skuldrene.
Hun fik operation og kemo. Behandling og i juli, bliver hun "fri kendt" for kræft celler. Starter genoptræning, og langsomt arb.
Nu kom hun for 2-3 uger siden, og sagde at hun er blevet ramt igen. Og der er lige så meget og det sidder i tarmene osv...
Hm jeg føler mig totalt fortabt. Min mor skal dø, og jeg ved ikke hvornår.??
Om 2 uger.? 10 år.?
Desuden er hun indlagt lige nu, og har væske i lungerne...
Hm føler at hun ikke når at opleve at se mig blive gift, uddannet eller blive mor., så føler mig helt i jorden for tiden...
Og ved ikke hvordan jeg skal tage det hele.!??
Føler livet kører forbi og jeg bare kan se passiv til... Så har nok ingen af mine forældre i live, til min 25 års.
Nogen der har kræft ramte forældre eller lign. Familie.. .???
Min mor har også haft æggestokkræft. Det hele var indkapslet, så ingen kemo eller lign. Hun blev opereret succesfuldt i slut oktober 2011.
Hver 4. måned i 5 år skal hun tjekkes med blodprøver for at se om tallene er som de skal være. Frikendelsen for kræft var selvfølgelig en kæmpe lettelse, men lige præcis, der hver 4. måned, kommer følelsen af at hvad nu hvis blodprøverne ikke er som de skal være? Hvad nu hvis?
Det er frygteligt. Hun er den eneste nære familie jeg har.
Du kan ikke forudbestemme hvordan du skal tage det. Bare følg med og accepter de følelser du får. De er helt legale. Både sorg, vrede og frustration.
På Rigshospitalet har de en masse folder der lyder nogenlunde sådan her "bag en kræftsyg, står en pårørende". Måske har de også sådan en på det hospital hvor din mor er tilknyttet? Det må helt sikkert være noget med støtte til pårørende. Du kunne også vælge at vende dine tanker med en psykolog/psykoterapeut.
Det er modbydeligt det du skal igennem og jeg sender dig det største kram med masser af trøst.
Anmeld