Misundelse er en grim ting. Men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. januar 2013

raca

slip vreden og bitterheden.. den klær ingen..

men tror virkelig mange mennekser har problemer med at aceptere at de ikke kan styrre altig selv. og vi ikke kan få alting når det passer OS, 

gravititeter sker når de sker.. og ja hvis man skal jamre og havde det dårligt over de andre der bliver gravide imellemtiden blive man en bitter kone.. 

og jo jeg har stået der... faktisk nåde min søster at få 2 børn inden vi fik nr 1. 

men jeg kunne unde hende det. og jeg kunne også unde min værste fjende ikke og skulle igennem det samme.. forde jeg lider behoves hele vernden ikke lide.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. januar 2013

Father

tarkoflen skriver:

Du ved vel reelt ikke, hvordan de har haft det indeni? Mange kan godt sætte en facade op og tude over det, når de kommer hjem! Især hvis det er overfor gode venner!

Det er helt naturligt at blive jaloux, især hvis det ikke er nogle, der er tæt på en, så er det nemmere at give sig selv lov, til at være ked af det! Det betyder jo ikke, at man ikke under andre, at få et barn, men bare, at man ønsker det så meget selv!

Det er det samme, som at man kan få et stik indeni , når man herinde læser, at nogle enten er blevet gravide ved en "fejl", at det skete i første hug eller værst af alt, at andre vælger et barn fra...

Til TS:

Du er ikke den eneste der har haft det sådan!

Du har sikkert ret i flere af dine anskuelser. Det der slog mig, ved ts indlæg, var al den negativitet der var forbundet med hendes følelser. Der var intet positivt, hvilket slår mig som uværdig og sørgeligt.

Som voksen burde man være i stand til at kunne holde sine følelser i skak med f.eks. logik. Og hvis man bruger logik, er jalousi og misundelse pludselig ikke så naturligt, men faktisk en barriere for følelsesmæssig udvikling.

Kort og godt burde ts, og andre i hendes situation, fokusere på sit og sine. At andre får børn gør ikke hendes chancer mindre, ellers større, så hvorfor bekymre sig?!

Anmeld

11. januar 2013

tarkoflen

Father skriver:

Du har sikkert ret i flere af dine anskuelser. Det der slog mig, ved ts indlæg, var al den negativitet der var forbundet med hendes følelser. Der var intet positivt, hvilket slår mig som uværdig og sørgeligt.

Som voksen burde man være i stand til at kunne holde sine følelser i skak med f.eks. logik. Og hvis man bruger logik, er jalousi og misundelse pludselig ikke så naturligt, men faktisk en barriere for følelsesmæssig udvikling.

Kort og godt burde ts, og andre i hendes situation, fokusere på sit og sine. At andre får børn gør ikke hendes chancer mindre, ellers større, så hvorfor bekymre sig?!

Det er jo netop sådan et sted her, hvor man kan komme ud med sine frustrationer, uden at det gør nogle mennesker ondt...

Nu handler det også om en person, hun ikke er specielt glad for, det havde nok været anderledes, hvis det havde været bedsteveninden, der havde sagt hun var gravid... Så havde glæden på andres vegne, været nemmere at finde frem

Anmeld

11. januar 2013

MorDk

BabyWish2012 <3 skriver:

Husker selv følelsen og kan nikke genkende til hvor frustrerende det var! Håber snart lykken tilsmiler jer.

Ja jeg ved også hvordan du har det! Det er helt OK at have det sådan og det er ganske forståeligt, når man ønsker sig noget så inderligt!

Anmeld

11. januar 2013

Lunae

Anonym skriver:

Åh hvor kan man dog blive bitter når man får at vide at en man virkelig ikke kan lide i ens omgangskreds lige har testet positiv og dermed venter en lille en.. Min kæreste og jeg kæmper virkelig for at blive gravide og det er virkelig et kæmpe ønske hos os begge at vi snart får en lille guldklump.. Men der sker bare ingenting.. Min verden brød bare fuldstændig sammen da jeg hørte at hun er gravid.. Kan godt være at det lyder hårdt og egoistisk men når man står i den situation hvor der bare ikke sker noget for en selv så kan man bare ikke være glad på andres vegne..

Trængte lige til at få luft for mine frustrationer.. Og har selvfølgelig valgt at være anonym da jeg ikke ved om hun er herinde..

Det er vidst en helt naturlig reaktion! Jeg har også et vennepar, som kæmper en brag kamp for at blive gravide og lige lidt hjælper det! I september bliver en anden veninde så gravid i første forsøg og da hun fortæller veninden det, bliver hun ked og siger at hun håber ikke at også jeg snart tester positiv. I oktober står vi så med en positiv test og også i første forsøg! Jeg ringer til veninden og taler med hende og hun virker glad på vores vegne! Jeg forklarer hende at jeg sagtens kan forstå hvis hun er træt af det, hvorefter hun begynder at græde! Det er jo klart!

Hun ved godt at en positiv test hos os ikke har nogen betydning for om hun bliver gravid, men de ønsker sig virkelig et barn og så er det da ikke fair at det for nogen bare er en selvfølge og andre må knokle helt vildt!

Jeg håber at det nye år bliver et godt babyår og de som har svært ved at blive gravide, må få en lille ny

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

Tak for jeres søde kommentarer.. Det er "rart" at vide at det ikke kun er mig der står med de følelser.. Og please, jer der er dømmende overfor mig, lad venligst være for I kender mig ikke og I kan ikke dømme mig uden at kende mig.. I har ingen anelse om hvor ondt det her gør på mig og hvor ondt det kommer til at gøre på mig at skulle høre på al hendes snak om positive tests, barnevogne, babytøj osv.. Der er ikke noget mere smertefuldt når det bare ikke vil lykkes for en selv når det er så stort et ønske man har haft i så mange år.. Jeg har lige siden jeg selv var barn ønsket mig at få børn. Det har endda stået højere på listen end at få en mand. Bare jeg fik børn så kunne jeg sagtens stå som single-mor. Og ja, jeg lyder måske som en bitter k-ælling men det er jeg også. Fordi jeg åbenbart ikke kan få mit ønske opfyldt.

Er der nogen der kan give mig et råd på en naturlig måde at hjælpe til at få en dejlig lille guldklump? Vil nemlig helst gerne undgå medicin hvis det kan lade sig gøre.

Anmeld

11. januar 2013

Troldemommi

Anonym skriver:

Tak for jeres søde kommentarer.. Det er "rart" at vide at det ikke kun er mig der står med de følelser.. Og please, jer der er dømmende overfor mig, lad venligst være for I kender mig ikke og I kan ikke dømme mig uden at kende mig.. I har ingen anelse om hvor ondt det her gør på mig og hvor ondt det kommer til at gøre på mig at skulle høre på al hendes snak om positive tests, barnevogne, babytøj osv.. Der er ikke noget mere smertefuldt når det bare ikke vil lykkes for en selv når det er så stort et ønske man har haft i så mange år.. Jeg har lige siden jeg selv var barn ønsket mig at få børn. Det har endda stået højere på listen end at få en mand. Bare jeg fik børn så kunne jeg sagtens stå som single-mor. Og ja, jeg lyder måske som en bitter k-ælling men det er jeg også. Fordi jeg åbenbart ikke kan få mit ønske opfyldt.

Er der nogen der kan give mig et råd på en naturlig måde at hjælpe til at få en dejlig lille guldklump? Vil nemlig helst gerne undgå medicin hvis det kan lade sig gøre.

Hej

Jeg håber virkelig snart du også bliver gravid så tror jeg også du meget bedre kan glæde dig over din bekendtes graviditet, hun ønsker sig nok en baby i lige så høj grad som dig.

op med humøret og prøv at tænk på noget positivt, 7 måneder er jo ikke en evighed selvom det måske føles sådan

Jeg

Monica  

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

Monica P skriver:

Hej

Jeg håber virkelig snart du også bliver gravid så tror jeg også du meget bedre kan glæde dig over din bekendtes graviditet, hun ønsker sig nok en baby i lige så høj grad som dig.

op med humøret og prøv at tænk på noget positivt, 7 måneder er jo ikke en evighed selvom det måske føles sådan

Jeg

Monica  

Nej 7 mdr er ikke så lang tid men det føles som en evighed når det er noget man brændende ønsker sig. Min kæreste og jeg har lige fra begyndelsen aldrig været i tvivl om at det bare skulle være os og at vi skulle giftes og have børn. Nu er den ene del der snart, så mangler vi bare guldklumpen. Og ja jeg vil kunne glæde mig på hendes vegne hvis jeg selv bliver gravid. Det er bare svært når ens højeste ønske sker for en i omgangskredsen.

Men efter lang tids "googlen" i dag har jeg læst nogle råd om noget der har hjulpet andre så i morgen vil jeg prøve at begynde at tage baby-me-now og gele Royal og se om der ikke kommer et positivt svar ud af det. Man kan virkelig få sig nogle gode ideer når man er helt nede i kulkælderen og prøver at kæmpe sig op.

Anmeld

11. januar 2013

tarkoflen

Anonym skriver:

Du kan lige få de råd, jeg fik af den akupunktør jeg gik hos jeg var ikke 100% optaget af, at jeg gjorde alt ok, men blandt andet den med at holde sig varm, gav jeg den fuld skrue på, for hun sagde, at det var så vigtigt for fertiliteten, at man ikke gik rundt og var kold!

Undgå så vidt muligt for meget: Kaffe, alkohol, sukker, slik.

Følgende er godt for dig:

Grøn te, koriander samt æbler, pærer, og bananer.
Spis fornuftigt og sørg for højt fiberindhold i kosten (groft, grønt, brune ris) - forsøg at få de 3 farver grønsager
Hvert måltid skal indeholde protein (vegetabilsk eller animalsk) - spis gerne et æg om morgenen
Essentielle fedtsyrer (eks. Hørfrø olie)
2 liter vand om dagen
Det er vigtigt at du mindsker dit indtag af mælkeprodukter og hvedemel
Afstress (musik, yoga, meditation, osv)
Hold underlivet og fødderne varme– VIGTIGT !! Så frem med uldsokkerne og en lækker uldtrusse
Lev dit liv som du plejer, men med moderat motion
Undgå spinning, aerobics og tunge løft
Undgå sauna, varmt karbad

Nyd dit liv: hvis du skal til fest eller være ude, spis den mad som du bliver tilbudt, og gør ikke så meget ud af det.

Vær optimist og forsøg at have det godt med dig selv!

Hvad du kan overskue af rådene kan du overveje at tage til dig, og resten lader du bare være med at gå op i

Nogle gange tror jeg faktisk, at det hjælper mere, at man selv synes man gør hvad man kan, for at hjælpe naturen på vej, plus ens fokus bliver måske rykket en smule, og det kan jo også hjælpe nogle...

Har også hørt positivt om Spis dig gravid bogen, men har ikke selv prøvet den! Dog skal du gå langt uden om den bog der hedder noget i retning af bliv naturligt gravid eller noget i den retning! Hun skriver så mange udokumenterede ting! Der er et afsnit om endometriose (det har jeg) og det er en værre omgang sludder, det hun skriver om det!

Ja og så er rygning og light produkter jo også no go, men det ved du sikkert godt

Jeg alt hvad jeg kan for, at det snart er jeres tur til at stå med en positv test

Anmeld

11. januar 2013

Anonym trådstarter

tarkoflen skriver:

Du kan lige få de råd, jeg fik af den akupunktør jeg gik hos jeg var ikke 100% optaget af, at jeg gjorde alt ok, men blandt andet den med at holde sig varm, gav jeg den fuld skrue på, for hun sagde, at det var så vigtigt for fertiliteten, at man ikke gik rundt og var kold!

Undgå så vidt muligt for meget: Kaffe, alkohol, sukker, slik.

Følgende er godt for dig:

Grøn te, koriander samt æbler, pærer, og bananer.
Spis fornuftigt og sørg for højt fiberindhold i kosten (groft, grønt, brune ris) - forsøg at få de 3 farver grønsager
Hvert måltid skal indeholde protein (vegetabilsk eller animalsk) - spis gerne et æg om morgenen
Essentielle fedtsyrer (eks. Hørfrø olie)
2 liter vand om dagen
Det er vigtigt at du mindsker dit indtag af mælkeprodukter og hvedemel
Afstress (musik, yoga, meditation, osv)
Hold underlivet og fødderne varme– VIGTIGT !! Så frem med uldsokkerne og en lækker uldtrusse
Lev dit liv som du plejer, men med moderat motion
Undgå spinning, aerobics og tunge løft
Undgå sauna, varmt karbad

Nyd dit liv: hvis du skal til fest eller være ude, spis den mad som du bliver tilbudt, og gør ikke så meget ud af det.

Vær optimist og forsøg at have det godt med dig selv!

Hvad du kan overskue af rådene kan du overveje at tage til dig, og resten lader du bare være med at gå op i

Nogle gange tror jeg faktisk, at det hjælper mere, at man selv synes man gør hvad man kan, for at hjælpe naturen på vej, plus ens fokus bliver måske rykket en smule, og det kan jo også hjælpe nogle...

Har også hørt positivt om Spis dig gravid bogen, men har ikke selv prøvet den! Dog skal du gå langt uden om den bog der hedder noget i retning af bliv naturligt gravid eller noget i den retning! Hun skriver så mange udokumenterede ting! Der er et afsnit om endometriose (det har jeg) og det er en værre omgang sludder, det hun skriver om det!

Ja og så er rygning og light produkter jo også no go, men det ved du sikkert godt

Jeg alt hvad jeg kan for, at det snart er jeres tur til at stå med en positv test

Tusind tak :-) Har lige reserveret bogen "Spis dig gravid" på biblioteket så kæresten forhåbentlig kan hente den i morgen. Og så skal der laves om på en masse vaner. NU skal det være! Skal lige siges at jeg har et par kg for meget på sidebenene som jeg gerne vil af med så det er bare at slå 2 fluer med et smæk. Men glæder mig bare så meget til der er en lille baby på vej. Jeg kan og jeg vil!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.