Spiser meget lidt aftensmad...!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

K&S

Rebecca55 skriver:

Det gælder alle 3.... De spiser meget lidt aftensmad og de fleste aftner ser det ud til de slet ikke kan lide maden. På trods af de andre aftener måske har slugt maden, som var det deres livret.

Men synes dog der er meget mad bla. varmede grøntsager, fisk og andet som bliver blødt i munden, de ikke kan lide eller ihvertfald nægter at spise.

Det jeg vil med tråden er, om i andre med børn i den her alder (halvandet år) oplever det samme ?

Anton har haft mange perioder, hvor han har spist ingenting eller meget meget lidt til aftensmad - han spiste til gengæld rigtig godt i dagplejen til formiddag, frokost og eftermiddag.

Jeg tror, det er ganske normalt, at børnene skal igennem forskellige faser - Anton har ikke altid være vild med broccolli, men i dag startede han med at spise broccolien, istedet for den hjemmelavede pizza, som ellers er meget populær

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Fenja09

Rebecca55 skriver:

Vores spiser dog en stor potion havregrød om morgenen og det skal helst gå så stærkt som muligt, for der er de virkelig sultne. Men det er jo også fordi det er længe siden de rigtig har spist sidst.

Synes godt nok deres spise lyst er virkelig skiftende.

Jeg ville ønske Alberte ville spise morgenmad, men det kommer nok en dag  og ja der er mange børn, hvor det skifter med hvor de spiser - min datter har dog altid været småspisende.

Anmeld

9. januar 2013

K&S

Rebecca55 skriver:

Synes heller ikke vores virker til at mangle noget og de har en perfekt vægt, enda større end forventet da de er fortidligt fødte. Så der bekymre jeg mig ikke, men vil jo ikke ligge dem sultne i seng. Hvilket jeg nogen gange er i tvivl om, når de nærmest ikke har smagt på maden.

Men det lyder som om det er noget alle børn skal igennem.

Hvordan sover de om natten? For hvis de sover hele natten, så ville jeg ikke bekymre mig - jeg tror nok de skal sige til, hvis de er sultne

Anmeld

9. januar 2013

Lise

Nu er min lille dreng godt nok 2 år og 10 mdr, men han har aldrig været god til aftensmad. Det er sjældent han spiser noget til det måltid. Han kommer op og sidder, beder om at få forskelligt på tallerkenen, og så leger han med det

Han elsker morgenmad, og kan spise havregryn og yoghurt dagen lang, hvis han får lov. Hvilket han kun gør når han er syg (som idag).

Jeg lod mig engang fortælle at de fleste børn har et favoritmåltid, hvor de spiser regelmæssigt. Det gør ikke noget at de ikke spiser andre måltider, så længe de spiser det ene måltid hver dag. For min lille drengs vedkommende er det jo så morgenmaden. Der spiser han godt hver dag - spiser han ikke morgenmad, så har han det skidt!

Hvis dine børn trives, så fred være med det. Tilbyd dem mad - forskelligt mad, som de kan tygge på, kigge på, lege med mv., og en dag så spiser de det - måske

Anmeld

10. januar 2013

Rebecca55

K&S skriver:

Hvordan sover de om natten? For hvis de sover hele natten, så ville jeg ikke bekymre mig - jeg tror nok de skal sige til, hvis de er sultne

De sover ikke igennem, men skal bare have sutten når de vågner og så sover de igen. Så de virker ikke til at være forstyrret af det om natten.

Anmeld

10. januar 2013

Moar2011

Rebecca55 skriver:

Det gælder alle 3.... De spiser meget lidt aftensmad og de fleste aftner ser det ud til de slet ikke kan lide maden. På trods af de andre aftener måske har slugt maden, som var det deres livret.

Men synes dog der er meget mad bla. varmede grøntsager, fisk og andet som bliver blødt i munden, de ikke kan lide eller ihvertfald nægter at spise.

Det jeg vil med tråden er, om i andre med børn i den her alder (halvandet år) oplever det samme ?

Storm på 22mdr - spiser os MEGET lidt aftensmad..
Jeg tror det er en periode - håber jeg!

Anmeld

10. januar 2013

Bebsen

K&S skriver:

Anton har haft mange perioder, hvor han har spist ingenting eller meget meget lidt til aftensmad - han spiste til gengæld rigtig godt i dagplejen til formiddag, frokost og eftermiddag.

Jeg tror, det er ganske normalt, at børnene skal igennem forskellige faser - Anton har ikke altid være vild med broccolli, men i dag startede han med at spise broccolien, istedet for den hjemmelavede pizza, som ellers er meget populær

Det er det samme som hos mig, Xander spiser sjældent særligt meget aftensmad, men i DP spiser han rigtigt godt!
Han er 2,5 år, og vejer 17kg - på trods af de madvaner

Anmeld

10. januar 2013

Rebecca55

Lise skriver:

Nu er min lille dreng godt nok 2 år og 10 mdr, men han har aldrig været god til aftensmad. Det er sjældent han spiser noget til det måltid. Han kommer op og sidder, beder om at få forskelligt på tallerkenen, og så leger han med det

Han elsker morgenmad, og kan spise havregryn og yoghurt dagen lang, hvis han får lov. Hvilket han kun gør når han er syg (som idag).

Jeg lod mig engang fortælle at de fleste børn har et favoritmåltid, hvor de spiser regelmæssigt. Det gør ikke noget at de ikke spiser andre måltider, så længe de spiser det ene måltid hver dag. For min lille drengs vedkommende er det jo så morgenmaden. Der spiser han godt hver dag - spiser han ikke morgenmad, så har han det skidt!

Hvis dine børn trives, så fred være med det. Tilbyd dem mad - forskelligt mad, som de kan tygge på, kigge på, lege med mv., og en dag så spiser de det - måske

De skal have deres havregrød hver morgen og den skal helst stå klar inden de vågner, for ellers er helved løs. De spiser virkelig godt om morgenen og uden noget bøvl ryger det bare ind.

Jeg er ihvertfald også blevet mere rolig efter at have fået jeres individuelle historier, for det lyder til at være helt normalt.

Vi vil selvfølgelig blive ved med at tilbyde alt slags mad og en dag kommer spiselysten forhåbenligt...

Anmeld

10. januar 2013

HeidiØ

Her spiser William også MINIMALT aftensmad! Og de der bekymringer kender jeg alt til! (han er 16 mdr).. tror vi må lære at acceptere det som det er

Får han serveret kylling, pasta og ærter f.eks., så spiser han to stykker kylling, 1 lille pasta og masser af ærter..

Anmeld

10. januar 2013

K&S

Rebecca55 skriver:

De sover ikke igennem, men skal bare have sutten når de vågner og så sover de igen. Så de virker ikke til at være forstyrret af det om natten.

Så ville jeg ikke bekymre mig 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.