Spiser meget lidt aftensmad...!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. januar 2013

Rebecca55

Mamalou skriver:

Det lyder fuldstændig som min søn Villads. Nogle aftner nærmest æder han, mens han andre aftner bare skubber lidt til maden. Jeg har været ved at gå ud af mit gode skind, fordi jeg synes han taber sig. Jeg har vendt den med sundhedsplejersken, og det er helt normalt. Hun siger, at man skal se på hvordan de har det, og ikke hvad de spiser - nemmere sagt end gjort

Villads får en portion yogurt med havregryn inden sengetid. Det ryger altid ned, og så har min samvittighed det bedre. 

Vh. Louise

Ja det har vi også nogle gange gjort, hvis de intet har spist.

Men du har ret, man bliver så bekymret for om de nu får nok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Doffie

Mettefpigen skriver:

Jaa... Lukas er 16 måneder og han har lange perioder hvor han næsten ikk spiser noget....

samme med min datter

hun er 22 måneder og det har altid været sådan, især efter vuggestue start, men det er normalt har jeg altid fået af vide.

så længe ens barn trives og ikke er undervægtig og spiser normalt derudover er der intet at være nervøs for.

Anmeld

9. januar 2013

Mamalou

Rebecca55 skriver:

Ja det har vi også nogle gange gjort, hvis de intet har spist.

Men du har ret, man bliver så bekymret for om de nu får nok.

Uden tvivl. Især når det står på over flere dage, så står man nærmest på hoved for at få dem til at spise

Anmeld

9. januar 2013

Rebecca55

Mettefpigen skriver:

Den tanke har jeg altid.... :-) hvis det er noget nyt mad han ikk har smagt før har jeg altid noget i baghånden.... Den anden dag spiste han en appelsin, en halv agurk og nogle rosiner fordi han ikk ville have noget mad.. Jeg tager ikk så tungt på det, så længe han er glad :-)

Hvis de intet spiser, får de også noget andet lige inden sengetid. Vi lavede samme nummer som jer ved spisetid, men den forstod vores ret hurtigt. Så når vi lukker munden, så kommer mor og far med noget andet lækkert !!! Så den er vi også gået fra igen.

Anmeld

9. januar 2013

Rebecca55

Mamalou skriver:

Uden tvivl. Især når det står på over flere dage, så står man nærmest på hoved for at få dem til at spise

Ja lige præcis...

Anmeld

9. januar 2013

Svenne

Rebecca55 skriver:

Det gælder alle 3.... De spiser meget lidt aftensmad og de fleste aftner ser det ud til de slet ikke kan lide maden. På trods af de andre aftener måske har slugt maden, som var det deres livret.

Men synes dog der er meget mad bla. varmede grøntsager, fisk og andet som bliver blødt i munden, de ikke kan lide eller ihvertfald nægter at spise.

Det jeg vil med tråden er, om i andre med børn i den her alder (halvandet år) oplever det samme ?

Min søn er godt nok 2,5 år - men han er på præcis samme måde! Den ene dag er han helt tosset med et eller andet - og næste gang vi serverer det vil han ikke engang smage. Mange aftener spiser han nærmest ingenting! Der er ikke noget at gøre..

Vi giver ham en banan eller lidt yoghurt inden han skal i seng, hvis han slet ikke har spist noget.

Anmeld

9. januar 2013

Rebecca55

Svenne skriver:

Min søn er godt nok 2,5 år - men han er på præcis samme måde! Den ene dag er han helt tosset med et eller andet - og næste gang vi serverer det vil han ikke engang smage. Mange aftener spiser han nærmest ingenting! Der er ikke noget at gøre..

Vi giver ham en banan eller lidt yoghurt inden han skal i seng, hvis han slet ikke har spist noget.

Det er en stor trøst at vide, det vist er helt normalt med disse sære spisevaner. Så, så længe jeg kan se de trives, tager jeg det helt roligt.

Anmeld

9. januar 2013

ESV

Rebecca55 skriver:

Det gælder alle 3.... De spiser meget lidt aftensmad og de fleste aftner ser det ud til de slet ikke kan lide maden. På trods af de andre aftener måske har slugt maden, som var det deres livret.

Men synes dog der er meget mad bla. varmede grøntsager, fisk og andet som bliver blødt i munden, de ikke kan lide eller ihvertfald nægter at spise.

Det jeg vil med tråden er, om i andre med børn i den her alder (halvandet år) oplever det samme ?

Emilie er 3 men hun er stadig sådan. Nogle dage fx er der ikke kylling nok fordi hun kaster indenbords andre dage kan hun ikke lide kylling og sådan har hun altid været. De skal nok spise når de bliver sultne nok.
Hvad tid spiser i?
Vi kan se herhjemme at når vi ikke spiser tidligt nok så spiser hun mindre end ellers.

Anmeld

9. januar 2013

Rebecca55

ESV skriver:

Emilie er 3 men hun er stadig sådan. Nogle dage fx er der ikke kylling nok fordi hun kaster indenbords andre dage kan hun ikke lide kylling og sådan har hun altid været. De skal nok spise når de bliver sultne nok.
Hvad tid spiser i?
Vi kan se herhjemme at når vi ikke spiser tidligt nok så spiser hun mindre end ellers.

Som regl omkring kl.17 og aller senest kl.18...

Anmeld

9. januar 2013

Troldemommi

Her er det også meget forskelligt hvor meget Johanne spiser til aftensmad nogle dage smider hun nærmest bare maden på gulvet og andre dage spiser hun som en skovarbejder 

Monica

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.