Spiser meget lidt aftensmad...!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.972 visninger
30 svar
0 synes godt om
9. januar 2013

Rebecca55

Det gælder alle 3.... De spiser meget lidt aftensmad og de fleste aftner ser det ud til de slet ikke kan lide maden. På trods af de andre aftener måske har slugt maden, som var det deres livret.

Men synes dog der er meget mad bla. varmede grøntsager, fisk og andet som bliver blødt i munden, de ikke kan lide eller ihvertfald nægter at spise.

Det jeg vil med tråden er, om i andre med børn i den her alder (halvandet år) oplever det samme ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. januar 2013

Mettefpigen

Jaa... Lukas er 16 måneder og han har lange perioder hvor han næsten ikk spiser noget....

Anmeld

9. januar 2013

Rebecca55

Mettefpigen skriver:

Jaa... Lukas er 16 måneder og han har lange perioder hvor han næsten ikk spiser noget....

Det er til at blive skør af, jeg er jo nervøs for om de spiser nok. Men på den anden side så siger de også til hvis de er sultne.

Anmeld

9. januar 2013

Fenja09

Rebecca55 skriver:

Det gælder alle 3.... De spiser meget lidt aftensmad og de fleste aftner ser det ud til de slet ikke kan lide maden. På trods af de andre aftener måske har slugt maden, som var det deres livret.

Men synes dog der er meget mad bla. varmede grøntsager, fisk og andet som bliver blødt i munden, de ikke kan lide eller ihvertfald nægter at spise.

Det jeg vil med tråden er, om i andre med børn i den her alder (halvandet år) oplever det samme ?

Jep, min datter 16 måneder og hun spiser næsten intet. Har lige talt med dp om det idag, fordi hun virkelig er småtspisende. Eller dvs nogle dage spiser hun ganske fornuftigt og andre dage næsten intet. Morgenmad eksistere slet ikke hos vores datter. Hun får først morgenmad i dp som ellers ikke hører under det en dagplejemor skal, men hvis hun ikke vil spise kl 06.00 så er hun jo nødt til at tilbyde noget i dp.

Jeg har over en lang periode givet hende rugbrødshapser når vi har hentet hende i dp dvs ved 16.00 og så får hun varm mad omkring 17.00-17.30. Derefter bliver hun igen tilbudt lidt rugbrød. Det er noget jeg er blevet nødt til fordi ellers så kan jeg risikere at hun intet får at spise.

/Fenja

Anmeld

9. januar 2013

Valle81

Rebecca55 skriver:

Det er en fase som varer fra 1-3 år alle mine 3 har eller lider af dem

Anmeld

9. januar 2013

Pige2009

Rebecca55 skriver:

Laura er en træg spiser, men hun trives og virker ikke til at føle sult, så jeg vil ikke være bekymret

Anmeld

9. januar 2013

Rebecca55

Fenja09 skriver:

Jep, min datter 16 måneder og hun spiser næsten intet. Har lige talt med dp om det idag, fordi hun virkelig er småtspisende. Eller dvs nogle dage spiser hun ganske fornuftigt og andre dage næsten intet. Morgenmad eksistere slet ikke hos vores datter. Hun får først morgenmad i dp som ellers ikke hører under det en dagplejemor skal, men hvis hun ikke vil spise kl 06.00 så er hun jo nødt til at tilbyde noget i dp.

Jeg har over en lang periode givet hende rugbrødshapser når vi har hentet hende i dp dvs ved 16.00 og så får hun varm mad omkring 17.00-17.30. Derefter bliver hun igen tilbudt lidt rugbrød. Det er noget jeg er blevet nødt til fordi ellers så kan jeg risikere at hun intet får at spise.

/Fenja

Vores spiser dog en stor potion havregrød om morgenen og det skal helst gå så stærkt som muligt, for der er de virkelig sultne. Men det er jo også fordi det er længe siden de rigtig har spist sidst.

Synes godt nok deres spise lyst er virkelig skiftende.

Anmeld

9. januar 2013

Mettefpigen

Rebecca55 skriver:

Det er til at blive skør af, jeg er jo nervøs for om de spiser nok. Men på den anden side så siger de også til hvis de er sultne.

Den tanke har jeg altid.... :-) hvis det er noget nyt mad han ikk har smagt før har jeg altid noget i baghånden.... Den anden dag spiste han en appelsin, en halv agurk og nogle rosiner fordi han ikk ville have noget mad.. Jeg tager ikk så tungt på det, så længe han er glad :-)

Anmeld

9. januar 2013

Mamalou

Det lyder fuldstændig som min søn Villads. Nogle aftner nærmest æder han, mens han andre aftner bare skubber lidt til maden. Jeg har været ved at gå ud af mit gode skind, fordi jeg synes han taber sig. Jeg har vendt den med sundhedsplejersken, og det er helt normalt. Hun siger, at man skal se på hvordan de har det, og ikke hvad de spiser - nemmere sagt end gjort

Villads får en portion yogurt med havregryn inden sengetid. Det ryger altid ned, og så har min samvittighed det bedre. 

Vh. Louise

Anmeld

9. januar 2013

Rebecca55

Baagøe skriver:

Laura er en træg spiser, men hun trives og virker ikke til at føle sult, så jeg vil ikke være bekymret

Synes heller ikke vores virker til at mangle noget og de har en perfekt vægt, enda større end forventet da de er fortidligt fødte. Så der bekymre jeg mig ikke, men vil jo ikke ligge dem sultne i seng. Hvilket jeg nogen gange er i tvivl om, når de nærmest ikke har smagt på maden.

Men det lyder som om det er noget alle børn skal igennem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.