Anonym skriver:
Tusind tak for svar!
Nej jeg skriver ikke meget om det..
men dagplejen synes jeg står for meget med hende i armene.. men altså det jo fordi jeg ikke har set min datter i 8 timer og vi begge lige vil sige hej.. men hun går da selvfølgelig selv ind om morgenen og ud af døren når vi skal hjem osv..
Men efter vores snak tænkte jeg at nu måtte jeg hellere gøre så hun ikke fik sutten.. i netto blev hun helt vild over hun ikke måtte få den.. kastede sig ned og var dybt ulykkelig.. Tænkte til sidst at det var mega pinlig og hun fik sutten.. men hun var også stjerne træt og har 2 tænder på vej som bare "trækker tænder ud" 
Når jeg laver mad om aftenen vil hun tit op i armene.. gør jeg som regel.. så sidder hun lige et-to minutter også vil hun ned igen og løber ind og leger eller ind til far osv.. men siger jeg nej til hende "mor laver lige mad" så bliver hun MEGA ked!!
så har undladt "tage" kampen for hun vil bare lige op kort jo.. men altså hun er jo ved at være to år og bliver tungere og tungere.. så ved ikke om jeg skal stå fast?? 
For nogle uger siden ville hun altid op når vi gik ude og handle eller lignende.. det var simpelthen så tungt svært når man skal betale ved kassen osv.. men nu har jeg de sidste mange gange sagt "ej du skal ikke op nu, men vi kan holde i hånden".. og det er hun blevet dygtig til! Nu siger hun selv "Hold hånden" når hun bliver lidt "utryg" når vi er ude og det kun en sjælden gang hun så VIL op... men årh jeg kan ikke finde ud af om det er mig der er gal på den eller.... 
Altså at du står med din datter i armene når du henter hende fra dp er for mig en helt naturlig reaktion når man ser sit barn efter mange timers adskillelse. Det vi også her, både manden og jeg.
Og ja, her får vores datter også sutten når vi kører fra dp og hjem, hun er så træt, ligesom du også skriver din datter er. Hvis vi skal ud at handle så tager jeg sutten i lommen og håber på, at hun vil undvære den imens, men ellers så får hun sgi sutten. Hvis jeg var dig ville jeg når hun har den alder hun har prøve at aflede hendes opmærkesomhed - det samme som når du laver mad. Ikke at jeg siger, at du ALDRIG skal tage hende op når du laver mad, men prøv om du ikke kan gøre hende opmærksom på noget andet.
Når jeg laver aftensmad herhjemme, så er det farmands opgave at holde hende beskæftiget, så ser de tegnefilm eller læser i en af hendes bøger - og jo hun kommer da ud til mig, men så får hun lov at sidde med en gryde og ske og så laver hun en masse larm
Og det gælder selvfølgelig den anden vej, hvis det er far der laver mad. Jeg vil helst ikke have hende i køkkenet når der laves varm mad.
Men udfra det du skriver synes jeg kun at du lyder som alle andre forældre - og ja, jeg ville måske lige tage "kampen" lidt op så du ikke skal gå og bære på hende, men det er nok også det.
Det er som nemt at sige de ting der burde ændres og så også få det gjort ( teori og praksis), man skal også have overskuddet som forældre ellers er det nytteløst.

Anmeld