Muhmi skriver:
Jeg kan ikke tage nogens side, før jeg ved hvordan forholdet har kørt de sidste par måneder, så det lader jeg være med...
Jeg kan godt forstå at alle synes han er en kæmpe røv fordi han smutter på den måde uden at sige noget og det er også virkelig tarveligt og jeg ville også have været blevet sur..
Men at han ligefrem skal komme hjem til udskiftede låse, skælder og smælder og at forholdet er ødelagt, det synes jeg måske er en smule voldsomt.. Og især fordi jeg ikke aner hvordan jeres forhold har kørt eller hvad det skyldes at han opfører sig sådan...
En mand kan ligesom en kvinde også bare få nok... Mænd reagerer jo så bare lige anderledes end vi gør mange gange, hvor vi kvinder tænker at det skal snakkes væk, så har mænd nogle gange bare brug for luft og hans reaktion er måske at, nu holder han en lille ferie for at få klaret tankerne, finde ud af om han virkelig er den far han gerne vil være, om han er den kæreste han gerne vil byde dig eller om det kan fixes det der er galt...
For lige meget hvad, så er der jo noget galt siden han tager afsted på den måde og det betyder ikke nødvendigvis at det er dig den er gal med, men at hans hovede ganske enkelt ikke kan klare mere... Mænd kan også få fødselsdepressioner og som vi alle ved så reagerer man meget underligt når den er gal oveni hovedet og istedet for at gå fuldstændig amok derhjemme, så tager han sig en luftepause...
Jeg aner det jo selvfølgelig ikke... Men det ender mange gange i bål og brænd i svarene herinde fra, fordi vi ikke altid får tænkt over om der er en grund.. Ligesom derhjemme 
Men tusind kram skal du i hvert fald have, for ligemeget hvad, så er det bestemt ikke sjovt at sidde ene og forladt med tusind tanker der ikke giver mening... 

Jeg er i store træk enig med dig! Men jeg synes nu stadig ikke det er en fair måde, at gøre det på!
Han kunne som minimum skrive, at han bare har brug for lidt luft eller et eller andet! Der er lang tid til onsdag, hvor TS bare skal gå og have det elendigt! Og skal passe en stor pige, der går i skole, og sagtens kan mærke noget er galt og en lille syg baby, det er også noget af en opgave, bare at smide afsted...
Meeen at skifte låse, råbe og skrige er nu heller ikke løsningen i min bog...
Noget må være gået helt galt i hans lille hoved, ellers gør man da ikke sådan noget, og med mindre, det ikke er første gang, tror jeg virkelig ikke han har det godt!