Opkøbe indbo fra dødsbo??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
Fenja09 skriver:

Ja, det kunne jeg sagtens. Synes det er helt fantastiske fund der nogle gange gemmer sig. Jeg tror jeg ville kigge efter alt fra gamle kommoder evt med mulighed for at male og sætte i stand, til vaser, skåle, glas og malerier.

Hvis jeg skulle opkøbe ville det være fra et "gammelt" hjem.

/Fenja

Ja det ka være man sku kigge lidt på møblerne, og se om der var noget der ku blive fedt! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

Dinna88

StineW79 skriver:

Det er vores nabos ting, som vi overvejer at opkøbe. Tror det eneste af værdi derinde er mågestellet, men syntes bare det ville være mærkeligt at andre, sku rode i hans ting.

Tænker at der måske også ku være et par fine duge og noget fedt gammelt sengetøj, som jeg ka bruge til patchwork arbejde.. Ved ik om det lyder dumt?! Vh stine

Jeg synes ikke I skal lade andre gå rundt i hjemmet, hvis I har det dårligt med det. Tag det I gerne vil have (affektionsværdi og egentlig værdi) og så ring rundt til genbrugerne. De kommer GERNE med store biler og tager hvad de mener, at de kan sælge

Altså, jeg ved det sørme ikke helt..... Duge ville ikke være et problem for mig. Men måske ville sengetøj. Det har nok mest noget med sex at gøre  

Men mon ikke han ville sætte pris på, at I havde tingene, frem for fremmede?

Anmeld

7. januar 2013

StineW79

Muhmi skriver:

Ja det ville jeg ikke have noget problem med.. Det er trods alt det der er mest af i diverse genbrugsbutikker... Folk der ikke ved hvad de skal gøre med moster Karens indbo efter hendes dødsfald sætter det som oftes derned, hvilket jeg synes er SUPER! For der absolut ingen grund til at smide noget brugbart ud

Og jeg ville nok kigge efter billige lækre møbler, såsom gyngestole, borde, stole, lamper, malerier eller andre små nipsting

Årh ka være han havde et par fine malerier, men tror nu ik der ellers er så meget at komme efter. Vil i hvert fald kigge efter de ting du forslår! Vh stine

Anmeld

7. januar 2013

StineW79

Bebsen skriver:

Du lyder som et godt menneske

Har du økonomien og overskuddet, så gør det

Fik lidt penge i julegave, så tænker at det nok ku lade sig gøre. + tænker at slå mig sammen med et hold venner, som også var venner med ham, som har det på samme måde! 

Må se hva advokaten siger til det! Vh stine

Anmeld

7. januar 2013

StineW79

Dinna88 skriver:

Jeg synes ikke I skal lade andre gå rundt i hjemmet, hvis I har det dårligt med det. Tag det I gerne vil have (affektionsværdi og egentlig værdi) og så ring rundt til genbrugerne. De kommer GERNE med store biler og tager hvad de mener, at de kan sælge

Altså, jeg ved det sørme ikke helt..... Duge ville ikke være et problem for mig. Men måske ville sengetøj. Det har nok mest noget med sex at gøre  

Men mon ikke han ville sætte pris på, at I havde tingene, frem for fremmede?

Hé Hé jeg havde nok ik lige forestillet mig at han havde sex. Jeg ser ham jo bare for mig som en gammel mand på 84, som vi var gode venner med. 

Puha nu ka jeg ik lige få billedet ud af hovedet Billede ud af mit hovede!! Vh stine

Anmeld

7. januar 2013

Sitrani

StineW79 skriver:

Ku i finde på at opkøbe indboet fra et dødsbo? 

Hvis ja, hva ville i så kigge efter?? Vh stine

Jeg synes godt, at man kan... Nu tænker jeg ikke selv, at jeg kommer til det, hvis det var muligt for mig, for jeg er ikke så glad for ældre møbler osv. Da det ikke lige er min boligstil, men hvis jeg godt kunne lige antikt m.m. så vill jeg da tænke go for it

Anmeld

7. januar 2013

StineW79

STN skriver:

Jeg synes godt, at man kan... Nu tænker jeg ikke selv, at jeg kommer til det, hvis det var muligt for mig, for jeg er ikke så glad for ældre møbler osv. Da det ikke lige er min boligstil, men hvis jeg godt kunne lige antikt m.m. så vill jeg da tænke go for it

Det er vores nabos ting, som vi overvejer at købe. Tror nu heller ik der er noget særligt i forhold til møbler osv, men bryder mig bare ik om tanken om at fremmede ska rode i hans ting! 

Der ville evt ku være et par småting der ku bruges, men resten er lidt noget gammel noget! Vh stine

Anmeld

7. januar 2013

Fenja09

StineW79 skriver:

Ja det ka være man sku kigge lidt på møblerne, og se om der var noget der ku blive fedt! Vh stine

Ja nemlig, så længe møblet har en skæv, sjov eller flot udformning man kan lide så kunne det da være hyggeligt at pifte det lidt op med en gang maling og evt nye hængsler/håndtag ect. Du kan også kigge efter gamle køkkenskabe - nogle af dem er ret in idag. Der er de helt gamle med glaslåger og små glasskuffer til mel osv nederst.

Anmeld

7. januar 2013

StineW79

Fenja09 skriver:

Ja nemlig, så længe møblet har en skæv, sjov eller flot udformning man kan lide så kunne det da være hyggeligt at pifte det lidt op med en gang maling og evt nye hængsler/håndtag ect. Du kan også kigge efter gamle køkkenskabe - nogle af dem er ret in idag. Der er de helt gamle med glaslåger og små glasskuffer til mel osv nederst.

Ej ja det ku være fedt, hvis det er!! Havde endelig ik rigtig tænkt på det, på den måde. Tror mere jeg tænkte i retning af, at jeg ik brød mig om at andre sku rode rundt i hans ting! Vh stine

Anmeld

7. januar 2013

Fenja09

StineW79 skriver:

Ej ja det ku være fedt, hvis det er!! Havde endelig ik rigtig tænkt på det, på den måde. Tror mere jeg tænkte i retning af, at jeg ik brød mig om at andre sku rode rundt i hans ting! Vh stine

Må jeg spørge hvem det er du kender som efterlader sig et dødsbo? Troede nemlig du ville opkøbe et - altså et tilfældigt bo.

Jeg synes det er fedt at give gamle ting nyt liv - sjælen er stadig i møblet, selvom det bliver renoveret eller fornyet efter vores tid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.