Opkøbe indbo fra dødsbo??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.670 visninger
24 svar
0 synes godt om
7. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ku i finde på at opkøbe indboet fra et dødsbo? 

Hvis ja, hva ville i så kigge efter?? Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. januar 2013

Bebsen

Til privat eller videre salg?
Uanset, så ja, genbrug
Ville primært gå efter design genstande.

Anmeld

7. januar 2013

morethanperfect

StineW79 skriver:

Det ved jeg ikke helt ..

Man siger jo at ånder kan sidde i møblerne fra et dødsbo .. Men det er jo nok bare mig der er overtroisk

Men hvis personen ikke døde i huset , så ja .. Klart , elsker genbrug 

Anmeld

7. januar 2013

Dinna88

Ja, det kunne jeg godt. Tingene skal de jo af med - ser det lidt som at købe et hus, der er på tvang, fordi ejerne er døde eller noget. Det skal jo sælges

Men jeg ville gå efter genstande der ikke kan støves op, samt værdigenstande. Jeg ville primært gå efter antikt inventar!

Anmeld

7. januar 2013

Fenja09

StineW79 skriver:

Ja, det kunne jeg sagtens. Synes det er helt fantastiske fund der nogle gange gemmer sig. Jeg tror jeg ville kigge efter alt fra gamle kommoder evt med mulighed for at male og sætte i stand, til vaser, skåle, glas og malerier.

Hvis jeg skulle opkøbe ville det være fra et "gammelt" hjem.

/Fenja

Anmeld

7. januar 2013

Muhmi

Ja det ville jeg ikke have noget problem med.. Det er trods alt det der er mest af i diverse genbrugsbutikker... Folk der ikke ved hvad de skal gøre med moster Karens indbo efter hendes dødsfald sætter det som oftes derned, hvilket jeg synes er SUPER! For der absolut ingen grund til at smide noget brugbart ud

Og jeg ville nok kigge efter billige lækre møbler, såsom gyngestole, borde, stole, lamper, malerier eller andre små nipsting

Anmeld

7. januar 2013

StineW79

Bebsen skriver:

Til privat eller videre salg?
Uanset, så ja, genbrug
Ville primært gå efter design genstande.

Både til privat og måske sælge lidt vider.

Det er vores naboens hus, og har det lidt mærkeligt med at fremmede sku kigge i hans ting. Vh stine

Anmeld

7. januar 2013

StineW79

morethanperfect skriver:

Det ved jeg ikke helt ..

Man siger jo at ånder kan sidde i møblerne fra et dødsbo .. Men det er jo nok bare mig der er overtroisk

Men hvis personen ikke døde i huset , så ja .. Klart , elsker genbrug 

Det er vores nabo, som vi var rigtig gode venner med, på trods af at han var 84 år. Hvis det sku være tror jeg nærmer han ville syntes det var rart at det var os, og ik helt fremmede der sku kigge i hans ting. 

Der er nok ik rigtig noget af værdi, men ville bare syntes det var mærkeligt med fremmede i hans ting. Vh stine

Anmeld

7. januar 2013

StineW79

Dinna88 skriver:

Ja, det kunne jeg godt. Tingene skal de jo af med - ser det lidt som at købe et hus, der er på tvang, fordi ejerne er døde eller noget. Det skal jo sælges

Men jeg ville gå efter genstande der ikke kan støves op, samt værdigenstande. Jeg ville primært gå efter antikt inventar!

Det er vores nabos ting, som vi overvejer at opkøbe. Tror det eneste af værdi derinde er mågestellet, men syntes bare det ville være mærkeligt at andre, sku rode i hans ting.

Tænker at der måske også ku være et par fine duge og noget fedt gammelt sengetøj, som jeg ka bruge til patchwork arbejde.. Ved ik om det lyder dumt?! Vh stine

Anmeld

7. januar 2013

Bebsen

StineW79 skriver:

Både til privat og måske sælge lidt vider.

Det er vores naboens hus, og har det lidt mærkeligt med at fremmede sku kigge i hans ting. Vh stine

Du lyder som et godt menneske

Har du økonomien og overskuddet, så gør det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.