Velkommen til

selvom det selvfølgelig er en gruppe man helst slipper for at komme i, så er der nogle rigtig søde piger herinde

Jeg har været igennem 1 IVF og 1 ICSI forsøg, og blev gravid ved ICSI, er 24 uger henne, så der er håb for jer

Jeg har endometriose, så vi kom udenom inseminering, og det var jeg faktisk ret glad for! Det kan være en relativ lang og opslidende proces, med mange nedslående nyheder, hvis det ikke lykkedes! Man må gå ud fra, at din kærestes svømmere ikke har været livlige nok eller der ikke har været nok gode, til at l kan nøjes med inseminering... Men hvis du er i tvivl, så spørg på klinikken, så du ikke behøver gå og tænke på det...
Med hensyn til om din mens kommer eller ej, så er det jo svært at sige, men hvis den bliver ved med at udeblive, så sætter de den i gang med p-piller. Jeg har været på p- piller mellem vores forsøg, fordi jeg har endo. Så det kan godt lade sig gøre, det skal selvfølgelig bare aftales med klinikken.
Det er jo vildt forskelligt hvordan man reagerer på hormonerne, jeg havde ingen bivirkninger, hverken første gang, da jeg fik lav dosis eller anden gang, da jeg fik det dobbelte.
Ægudtagningen var ikke så rar for mig, men det skyldes nok mest arvæv fra endo og at mine æggestokke ligger bag ved livmoderen! Jeg har flere veninder, der overhovedet ikke har kunne mærke, at de tog æg ud... Du får en god portion smertestillende, så det forhåbentlig ikke gør ondt, jeg er bare svær at smertedække på grund af min sygdom...
Hvis du kan, så synes jeg du skal se det som en fordel, at l ryger direkte videre, for hvis lægerne vurderer, at chancerne er så små ved inseminering, så ville l bare få en masse nederlag, som er fuldstændig unødvendige!
Rigtig meget held og lykke, og skriv endelige hvis du har flere spørgsmål