Ivf

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.487 visninger
21 svar
0 synes godt om
6. januar 2013

stinejensen_600@jubii.dk

Hej alle på baby.dk 

jeg er helt ny herinde.. Men håber det er et sted hvor man kan snakke med andre i samme situation.  Min kæreste og jeg skal til og starte i ivf beh og venter blot på at jeg skal få min mens inden vi kan starte , men synes bare der er en masse tanker /spørgsmSønder løber igennem mit hovede hver eneste dag. Glæder mig vildt meget - men tænker også hvorfor vi ik kunne ha "nøjes" med insiminstion i stedet for , selvom han har nedsat sædkvalitet... Er der nogle der har draget jer erfaringer på dette område Vil jeg meget gerne høre jeres hisTorie ? Kunne være dejligt at snakke med nogen som er/ har været igennem det samme 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. januar 2013

Nessie

Velkommen til, du er kommet til det helt rette sted

Klinikken må have vurderet at det var formålsløst at forsøge med inseminering, og så er det bedre at komme igang med IVF med det samme.

Vi har skullet igennem ICSI, og har fået vores søn på den måde.

Har lige fundet ud af at jeg er gravid igen (også ICSI), så har en smule erfaring på dét felt

Anmeld

6. januar 2013

Neki

Stine88 skriver:

Hej alle på baby.dk 

jeg er helt ny herinde.. Men håber det er et sted hvor man kan snakke med andre i samme situation.  Min kæreste og jeg skal til og starte i ivf beh og venter blot på at jeg skal få min mens inden vi kan starte , men synes bare der er en masse tanker /spørgsmSønder løber igennem mit hovede hver eneste dag. Glæder mig vildt meget - men tænker også hvorfor vi ik kunne ha "nøjes" med insiminstion i stedet for , selvom han har nedsat sædkvalitet... Er der nogle der har draget jer erfaringer på dette område Vil jeg meget gerne høre jeres hisTorie ? Kunne være dejligt at snakke med nogen som er/ har været igennem det samme 

Velkommen til
Jeg har været en del ivf forsøg igennem, og er nu gravid med en lille pige, så du må endelig skrive hvis du har spørgsmål jeg måske kan svare på.

Anmeld

7. januar 2013

Viventerjer

Stine88 skriver:

Hej alle på baby.dk 

Hej og velkommen til

Jeg har været igennem 2 IVF forsøg, og skal igang med mit 3 - dog fryseforsøg nu her næste uge .. Så du skriver bare hvis du har spørgsmål

Anmeld

7. januar 2013

stinejensen_600@jubii.dk

dejligt at høre fra andre i samme situation. først afleverede min kæreste en sædprøve der fandt de ud af at først kunne de ik finde nogle sædceller, så blev de centrifugeret eller hva det hedder og så blev der fundet en del gode sædceller.. forstår det bare ik rigtig  enten er det vel det ene eller andet.. er bare ik helt så vild med det at skulle have taget æg ud av   hvorfor kan vi ik blive insimineret i stedet hvis de har sorteret sædvæske fra og kun sprøjter de gode sædceller op .. jeg blev scannet og det ser fint ud har bare lidt flere æg på højre æggestok men er udredt for pco og det mener de ik det er... andre der har haft det? mange tak for svarene og tillykke med den lille bebs i maven dejligt at vide vi kan få hjælp hvis man ikke sekv kan  

Anmeld

7. januar 2013

stinejensen_600@jubii.dk

nessie har i været ivf igennem først hvor det ikke lykkeds eller hvad er det for noget ?  

Anmeld

7. januar 2013

stinejensen_600@jubii.dk

og tillykke med at der er en lille i maven hvor det dejligt at høre hvorfor fik du hjælp ? 

Anmeld

7. januar 2013

WantingBaby2012

Stine88 skriver:

Hej alle på baby.dk 

Vi har været igennem både inseminering og et ICSI forsøg. 

Min kæreste har også stærkt nedsat sædkvalitet, men alligevel vurderede fertilitetslægen at der kunne være en chance - men ligeså vel tror jeg, for at udelukke at det kunne lykkes med inseminering. Og da det jo ikke lykkedes, så gik vi videre til ICSI. 

Med hensyn til ægudtagning og alle hormonerne, så kan jeg huske at jeg også var MEGET nervøs, især for ægudtagningen fordi man hører at det bare gør HAMMER ondt. Men jeg vil sige, at hvis bare de giver nok smertestillende så mærker du stortset intet! Jeg havde en super god oplevelse (det var på Riget). Så hvis jeg må give dig et godt råd, så prøv at lade vær med at bekymre dig for meget om det, for det er meget individuelt hvordan man hver især oplever ægudtagningen. Jeg er slet ikke nervøs for at skulle igennem det igen - men nu har vi heldigvis lige et fryseæg vi kan prøve af først 

Men held og lykke med det hele, og hvis du har spørgsmål så svarer jeg gerne 

Anmeld

7. januar 2013

Nessie

Stine88 skriver:

nessie har i været ivf igennem først hvor det ikke lykkeds eller hvad er det for noget ?  

Nej, vi har kun været igennem ICSI.
Manden har dårlig sædkvalitet, og da der ikke var forskel på de første prøver, røg vi direkte videre til ICSI.

Mht. ægudtagning, så synes jeg heller ikke det har været slemt. Man er lidt groggy bagefter, og kan føle sig lidt øm og oppustet i dagene efter, men jeg må da sige at jeg har prøvet det der var meget værre

Tak for lykønskningen, vi tør næsten ikke håbe, er så bange for at miste igen, så det sætter en dæmper på glæden.

Hvis du trykker på "citer indlæg", når du svarer nogen, så kan man se at du har svaret, ellers bliver det måske ikke opdaget

Anmeld

9. januar 2013

stinejensen_600@jubii.dk

WantingBaby2012 skriver:

Vi har været igennem både inseminering og et ICSI forsøg. 

Min kæreste har også stærkt nedsat sædkvalitet, men alligevel vurderede fertilitetslægen at der kunne være en chance - men ligeså vel tror jeg, for at udelukke at det kunne lykkes med inseminering. Og da det jo ikke lykkedes, så gik vi videre til ICSI. 

Med hensyn til ægudtagning og alle hormonerne, så kan jeg huske at jeg også var MEGET nervøs, især for ægudtagningen fordi man hører at det bare gør HAMMER ondt. Men jeg vil sige, at hvis bare de giver nok smertestillende så mærker du stortset intet! Jeg havde en super god oplevelse (det var på Riget). Så hvis jeg må give dig et godt råd, så prøv at lade vær med at bekymre dig for meget om det, for det er meget individuelt hvordan man hver især oplever ægudtagningen. Jeg er slet ikke nervøs for at skulle igennem det igen - men nu har vi heldigvis lige et fryseæg vi kan prøve af først 

Men held og lykke med det hele, og hvis du har spørgsmål så svarer jeg gerne 

Okay ja har også hørt at det skulle gøre vildt ondt at få taget æg ud  Nok derfor jeg er lidt bange for det.ville bare gerne kunne starte på beh nu for hva nu hvis min mens udebliver denne måned som den nogen gange gør fordi den er så ureglmæssig.. Har i startet på hormon  beh efter i har haft mens ? prøver også ik at spekulere for meget på det , det er bare svært  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.