ADHD ? Eller er han blot en dreng ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. januar 2013

Kamilla-m

Min søn er lige blevet udredt, ADHD er også tegn for personlighedsforstyrelse, ofte er børnene bagud i udvikling. De har svært ved akommunikere med andre, og er ret ofte ondskabsfuld. De kan ikke fast holde aktivitet ! Og har gang i 100 ting på en gang.. De ser ikke koncekvencen af de ting de gør,og laver. Jeg tænker ikke han har ADHD, mere bare at han er en dreng . Oh tror også dagplejen/vuggestuen hav sagt noget vis det var. Men det skader jo ikke atsprøde og hører lægen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. januar 2013

jeanett 26

Vi har en søn på 5år hvor vi skal til møde med ppr netop for finde ud af om han har adhd

Han er heller ikke god til sidde stille, han skal altid noget når vi spiser

Han gøre ting uden at tænke over det

Når han kommer i seng har han lige så meget energi som om morgen

Han har ikke selv kontrol

Han har en højt frustrations niveau

Laver han noget, er DEt svært For ham at skulle noget andet

Han kan ikke tåle der bliver lavet om på hverdagen

Jeg kan ikke bare skifte hans sengetøj. Give ham en ny jakke. Det hele skal være som det plejer

Håber det kunne hjælpe lidt

Anmeld

16. januar 2013

jeanett 26

MortilMogL skriver:

MåMåjjejegpprMin søn er lige blevet udredt, ADHD er også tegn for personlighedsforstyrelse, ofte er børnene bagud i udvikling. De har svært ved akommunikere med andre, og er ret ofte ondskabsfuld. De kan ikke fast holde aktivitet ! Og har gang i 100 ting på en gang.. De ser ikke koncekvencen af de ting de gør,og laver. Jeg tænker ikke han har ADHD, mere bare at han er en dreng . Oh tror også dagplejen/vuggestuen hav sagt noget vis det var. Men det skader jo ikke atsprøde og hører lægen. 

Må jeg spørger opføre han sig på samme måde hjemme og i børnehave

Anmeld

16. januar 2013

annec

morethanperfect skriver:

Ja nu stiller jer spørgsmålet herinde ..

Oscar , er MEGET oppe og køre , HELE tiden ..

Han sidder aldrig stille og roligt og leger ..

Hvis han venter på mad , eller venter på noget , eller keder sig , står han med hænderne og bevæger fingrerne på et bord .. Ved ik om i forstår det ..

Han går ikke når han skal noget , han LØBER ALTID ..
Hvis han bare skal ind i stuen ude fra køkkenet løber han også .. Tror det er en uge siden jeg sidst så ham gå ...

Han er begyndt at stamme .. Ved ik om det har noget med det at gøre ..

Han kan HØJEST , sidde og spise aftensmad i sin stol i 10 min. så vil han ned .. Så kan han løbe frem og tilbage inde i stuen og komme og få lidt mad engang i mellem , for han er egentlig ikke mæt .. Men han kan bare ikke sidde stille .. Når han endelig sidder i sin stol , sidder han og sparker med benene , vrider sig i stolen , og banker med hænderne eller fingrerne som før er nævnt ..

Han sover uroligt om natten .. Kan høre i babyalarmen at han ligger og tumler rundt ..

Og han snakker RIGTIG meget , og rigtig hurtigt , nok også derfor han stammer det ved jeg ikke ..

Men jeg tænkte , skal jeg tage et smut forbi lægen med ham ?? Eller skal jeg bare lade det være ?? 

Sådan er min dreng også. Kan slet ikke sidde med det samme legetøj i mere end 15 sek, 

lægen siger at han er en sund og normal dreng

Anmeld

16. januar 2013

Kamilla-m

jeanett 26 skriver:

Må jeg spørger opføre han sig på samme måde hjemme og i børnehave

Ja,generaler. Han har dog flere vredeudbrud hjemme. Du er velkommen til at skrive privat, vis det er - vi fik en masse råd til vskakt prøve lade være at give ham at spise og drikke osv... 

Anmeld

16. januar 2013

Bryndis

morethanperfect skriver:

Ja nu stiller jer spørgsmålet herinde ..

Oscar , er MEGET oppe og køre , HELE tiden ..

Han sidder aldrig stille og roligt og leger ..

Hvis han venter på mad , eller venter på noget , eller keder sig , står han med hænderne og bevæger fingrerne på et bord .. Ved ik om i forstår det ..

Han går ikke når han skal noget , han LØBER ALTID ..
Hvis han bare skal ind i stuen ude fra køkkenet løber han også .. Tror det er en uge siden jeg sidst så ham gå ...

Han er begyndt at stamme .. Ved ik om det har noget med det at gøre ..

Han kan HØJEST , sidde og spise aftensmad i sin stol i 10 min. så vil han ned .. Så kan han løbe frem og tilbage inde i stuen og komme og få lidt mad engang i mellem , for han er egentlig ikke mæt .. Men han kan bare ikke sidde stille .. Når han endelig sidder i sin stol , sidder han og sparker med benene , vrider sig i stolen , og banker med hænderne eller fingrerne som før er nævnt ..

Han sover uroligt om natten .. Kan høre i babyalarmen at han ligger og tumler rundt ..

Og han snakker RIGTIG meget , og rigtig hurtigt , nok også derfor han stammer det ved jeg ikke ..

Men jeg tænkte , skal jeg tage et smut forbi lægen med ham ?? Eller skal jeg bare lade det være ?? 

Jeg vil synes at det bare er en dreng. Min store dreng var også ekstrem hyber og kunne ikke sidde stille i to minutter og har også stammet fordi han ville fortælle så meget så hurtigt som muligt. Og han havde det også med at løbe hele tiden men det har aftaget en del den dag i dag. Nu kan han godt sidde stille på sofaen eller i sækkestolen og se en hel tegnefilm

Så jeg tror bare at han er en lille aktiv dreng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.