Spiser du noget lækkert lige nu ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2013

Muffin_girl

bøllen skriver:

lidt nord for Frederikshavn

Nåeeh så var det jo ikke engang så galt !

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

SaNiNa

bøllen skriver:

Har aldrig spist en flødeboller men smagte dem her idag, og må sige det faktisk smagte godt

Jeg skal også bide i det sure æble, nu SKAL det være. Så nøjes med 1 stk ... og mandag starter træning for alvor

SEJT du ikke faldte i

Vil også lige at munden nærmest løber i vand, men ved at det kun er et par dage så er den træng nok igen...

Så må vi se hvor længe det holder...
Har været ned at løbe 2 gange i denne uge på båndet et + at jeg kun skal i kælderen. Så det lidt letter at komme afsted.

Anmeld

5. januar 2013

BellaCiinea

bøllen skriver:

Mælke snitter ?? hvad er det ?

Mælkesnitter... hvad mælkesnitter er?! 

Det er... mælkesnitter!

Har brugt denne opskrift...

Kagedelen:
75g magarine
75g flormelis eller sukker
2 æg
75g blå finax
½ tsk bagepulver
2 spsk mælk

Cremen:
2 pasteuriserede æggehvider
75g flormelis (eller sukker hvis der skal lidt knas i cremen - det syntes jeg faktisk er meget lækkert)
2 tsk vaniljesukker.

Sådan gør du:

Kagedelen:
Brug en elpisker til at røre margarine og flormelis. Når det er godt blandet tilsættes æg og der piskes igen. Når æggene er piskes godt ud i dejen tilsættes resten. Det gør ikke noget at der er magarineklumper i dejen, da de forsvinder igen.
Dejen fordeles i et meget tyndt lag i et ovnfast fad smurt med magarine eller på bagepapir. Det skal være meget tyndt, da dejen hæver meget. Dejen bages i en forvarmet ovn i 10 min ved 225 grader.

Cremen:
Men dejen er i ovnen kan vi lave cremen. Det er simpelt: Pisk æggehviderne meget godt og tilsæt derefter flormelis og vaniljesukker.

Når kagen er afkølet deles den i to. Cremen fordeles på den ene del og den anden del lægges ovenpå. Stil den store kage i køleskabet et par timer indtil cremen er stiv. Når cremen er stiv, kan du dele kagen i mindre stykker - ligesom mælkesnitter.

Dog tilføjet lidt honning i cremen..

Næste gang vil jeg også tilføje noget flødeost..

Anmeld

5. januar 2013

W&M <3

bøllen skriver:

Det er vildt dyrt , er ALT for nærrig . Men er du gal det smager godt

Ja nemlig  

Er normalt os ALT for nærig.. Men fik da mega lyst til det idag, så måtte overgi mig   

Anmeld

5. januar 2013

Silas&Mille

Spiser ikke noget lækkert lige nu, men vil snart gå i køkkenet og hente resten af den lagkage jeg havde lavet til i dag
Vores søn fylder 2 år i morgen (omg tiden går hurtigt) og vi har haft besøg af noget familie

Anmeld

5. januar 2013

bøllen

IsabellaCiinea skriver:

Mælkesnitter... hvad mælkesnitter er?! 

Det er... mælkesnitter!

Har brugt denne opskrift...

Kagedelen:
75g magarine
75g flormelis eller sukker
2 æg
75g blå finax
½ tsk bagepulver
2 spsk mælk

Cremen:
2 pasteuriserede æggehvider
75g flormelis (eller sukker hvis der skal lidt knas i cremen - det syntes jeg faktisk er meget lækkert)
2 tsk vaniljesukker.

Sådan gør du:

Kagedelen:
Brug en elpisker til at røre margarine og flormelis. Når det er godt blandet tilsættes æg og der piskes igen. Når æggene er piskes godt ud i dejen tilsættes resten. Det gør ikke noget at der er magarineklumper i dejen, da de forsvinder igen.
Dejen fordeles i et meget tyndt lag i et ovnfast fad smurt med magarine eller på bagepapir. Det skal være meget tyndt, da dejen hæver meget. Dejen bages i en forvarmet ovn i 10 min ved 225 grader.

Cremen:
Men dejen er i ovnen kan vi lave cremen. Det er simpelt: Pisk æggehviderne meget godt og tilsæt derefter flormelis og vaniljesukker.

Når kagen er afkølet deles den i to. Cremen fordeles på den ene del og den anden del lægges ovenpå. Stil den store kage i køleskabet et par timer indtil cremen er stiv. Når cremen er stiv, kan du dele kagen i mindre stykker - ligesom mælkesnitter.

Dog tilføjet lidt honning i cremen..

Næste gang vil jeg også tilføje noget flødeost..

ha ha aner ikke hvad en mælkesnitte er  men tænkte det var noget for ungerne.

Er de nemme ? Tak for opskrift ( ps BILLEDE )

Anmeld

5. januar 2013

StineW79

Profilbillede for StineW79
bøllen skriver:

Har brugt denne opskrift

http://www.odense-marcipan.dk/opskrifter/floedeboller/hjemmelavede-floedeboller.aspx?gclid=CJeP1tDy0bQCFYJ2cAod03AAYA

Ummmm de ska prøves i morgen! Har set en lignede opskrift, hvor man brugte mariekiks som bund, men syntes bare det lød helt forkert!! Vh stine

Anmeld

5. januar 2013

bøllen

Silas&Mille skriver:

Spiser ikke noget lækkert lige nu, men vil snart gå i køkkenet og hente resten af den lagkage jeg havde lavet til i dag
Vores søn fylder 2 år i morgen (omg tiden går hurtigt) og vi har haft besøg af noget familie

Tillykke med sønnik imorgen

Ja det går ski alt for stærkt - godt det ikke ses på forældrene

Anmeld

5. januar 2013

bøllen

Ummmm de ska prøves i morgen! Har set en lignede opskrift, hvor man brugte mariekiks som bund, men syntes bare det lød helt forkert!! Vh stine

Har lavet et par stykker på marie kiks bund fordi den ene af knægtene ikke kan lide marcipan - kunne nu ikke forestille mig det smager godt

Anmeld

5. januar 2013

BellaCiinea

bøllen skriver:

ha ha aner ikke hvad en mælkesnitte er  men tænkte det var noget for ungerne.

Er de nemme ? Tak for opskrift ( ps BILLEDE )

Næh hvordan kan du ikk vide hva en mælkesnitte er Øj jeg har spist mange af dem

De er super nemme at lave!  

Et billed... af mine? aaahhhhhhhhhh

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.