Shoppingmor skriver:
Jeg synes ikke at 3000 kr til en voksen og to børn lyder realistisk, hvis du vil have min ærlige mening...
Nu ved jeg ikke hvor gamle dine piger er, men jeg ville ikke kunne få det til at løbe rundt økonomisk med kun 3000 kr til tøj, sko, mad, bleer, transportudgifter, uforudsete udgifter, gaver, fornøjelser osv. til 2 børn og en voksen! Jeg ville helt droppe at lægge penge fra til ferieopsparing, eller ihvertfald ikke lægge mere end 500 kr fra hver måned - hvilken glæde har dine piger af at I kommer på en dyr sommerferie i udlandet, hvis det til gengæld har været alt, alt for trangt økonomisk resten af året???
Ja, det kommer jo selvfølgelig ikke mig ved overhovedet, men jeg mener sagtens at man kan holde gode ferier herhjemme for meget få penge, f.eks. ved at låne et sommerhus af en bekendt, låne en lejlighed mens andre er ude at rejse, tage på små udflugter i nærområdet, evt. med familie/venner med børn osv.
Bare lige et indspark herfra, som jeg håber er okay, selvom jeg ikke har den store erfaring med din situation, da jeg for det første har 3 unger, og for det andet er lykkeligt gift med ungernes far 
Tja, vi er 2 voksne og to drenge på 2 og 4 år hvoraf ham på 4 kun er her hveranden weekend, men vi lever sundt og varieret, og holder et madbudget på under 700kr hver uge, og hvis man ikke behøver dyrt mærketøj, så kan man sagtens klare sig for 3000kr om måneden..