søger gode råd økonomisk.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.614 visninger
20 svar
0 synes godt om
5. januar 2013

bobbles

ja efter jeg er blevet alene med mine piger står jeg i fremtiden med ca 6000 kr til rådighed men vil gerne kunne ligge halvdelen til ferie opsparing. så hvordan klarer man den økonomisk med ca 3000 kr når man os gerne vil tabe sig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

Mettefpigen

Er det til alt? Fra mad til shampoo.....?

Anmeld

5. januar 2013

Shoppingmor

bobbles skriver:

ja efter jeg er blevet alene med mine piger står jeg i fremtiden med ca 6000 kr til rådighed men vil gerne kunne ligge halvdelen til ferie opsparing. så hvordan klarer man den økonomisk med ca 3000 kr når man os gerne vil tabe sig?

Jeg synes ikke at 3000 kr til en voksen og to børn lyder realistisk, hvis du vil have min ærlige mening...

Nu ved jeg ikke hvor gamle dine piger er, men jeg ville ikke kunne få det til at løbe rundt økonomisk med kun 3000 kr til tøj, sko, mad, bleer, transportudgifter, uforudsete udgifter, gaver, fornøjelser osv. til 2 børn og en voksen! Jeg ville helt droppe at lægge penge fra til ferieopsparing, eller ihvertfald ikke lægge mere end 500 kr fra hver måned - hvilken glæde har dine piger af at I kommer på en dyr sommerferie i udlandet, hvis det til gengæld har været alt, alt for trangt økonomisk resten af året???

Ja, det kommer jo selvfølgelig ikke mig ved overhovedet, men jeg mener sagtens at man kan holde gode ferier herhjemme for meget få penge, f.eks. ved at låne et sommerhus af en bekendt, låne en lejlighed mens andre er ude at rejse, tage på små udflugter i nærområdet, evt. med familie/venner med børn osv.

Bare lige et indspark herfra, som jeg håber er okay, selvom jeg ikke har den store erfaring med din situation, da jeg for det første har 3 unger, og for det andet er lykkeligt gift med ungernes far

Anmeld

5. januar 2013

FrkZier

bobbles skriver:

jeg tror jeg havde valgt at nøjes med at ligge 1000 til side i stedet for 3000

Anmeld

5. januar 2013

banana3

bobbles skriver:

Vi har et madbudget på ca 3000 om måneden, det svinger frs 2500-3000 - selvfølgelig alt efter hvad vi lige køber. Her hjemme går vi en del op i god kost, og køber oftes økologisk (det er tit) på tilbud. Vi laver mad så vi har til fryseren. Benytter os af de kødtilbud der ofte er. For det meste spiser vi kylling og laks, af og til oksekød og så elsker jeg quorn-filet, men det er manden ikke så glad for.
Frisk pasta og laks - laks er ofte på tilbud.
Wok mad - en masse grønt og kokos mælk (billige nudler til 3 kr).
Kylling og salat med grovpasta. Vi køber altid de billigste. Vi spiser ofte ud fra gode tilbud! Det kan sagtens lade sig gøre

Anmeld

5. januar 2013

bobbles

nu havde jeg ikke lige brug for at få at vide at ændre havde det meget bedre end mig når jeg lige er blevet alene ikke særlig pænt! men da der er en der skriver det kan lade sig gøre vil jeg forsøge at leve for 3000 måske 4000 og så se om det kan lade sig gøre. også måske nøjedes med at ligge 2000 til side til opsparing og når Børne pengene kommer kan de jo os ryge i opsparing

Anmeld

5. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg kan ikke forestille mig at 3000kr er nok. Jeg ville ikke spare så meget til ferie, men i stedet ligge lidt mindre til side så man også kan opleve noget resten af året.

Anmeld

5. januar 2013

Na-Wi

Her i huset lever vi 2 voksne og 1 barn for 3400 om måneden Det kan sagtens løbe rundt vi deler pengene op og lægger i konvelutter så der er et beløb til hver uge, jeg laver madplan til en uge af gangen og så handler vi stort ind en gang om ugen, og køber mælk og brød løbende Nogle uger bruger vi lidt mere hvis vi vil leve eksra godt, og så lægger vi hver især bare lidt flere penge i puljen

Vi kunne sagtens have lagt flere penge i konvelutterne, men syntes jeg ærlig talt ikke der er brug for

Anmeld

5. januar 2013

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Na-Wi skriver:

Her i huset lever vi 2 voksne og 1 barn for 3400 om måneden Det kan sagtens løbe rundt vi deler pengene op og lægger i konvelutter så der er et beløb til hver uge, jeg laver madplan til en uge af gangen og så handler vi stort ind en gang om ugen, og køber mælk og brød løbende Nogle uger bruger vi lidt mere hvis vi vil leve eksra godt, og så lægger vi hver især bare lidt flere penge i puljen

Vi kunne sagtens have lagt flere penge i konvelutterne, men syntes jeg ærlig talt ikke der er brug for

Det var da en smart måde

Anmeld

5. januar 2013

Nettemor

Jeg vil sige at det kommer meget an på hvor meget der skal ind under det beløb. Er det bare mad så skulle det sagtens kunne gå. Men er det også benzin/transport og diverse andre udgifter så kan det godt være lidt lidt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.