søger gode råd økonomisk.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. januar 2013

Dinna88

Herhjemme lever vi to voksne for 1600 kr. om måneden - det er til mad og diverse ting til hjemmet. (toiletpapir, shampoo, rengøringsmidler)

Vi deler pengene op pr. uge - 500 kr. to uger, 300 kr. to uger. Det er super smart at starte ud med, at tage et enkelt beløb, som du køber stort ind for, af shampoo osv. Føtex har ofte god shampoot til 10 kr. Så kan man købe ind til laaaaaang tid, og spare hen over månederne.

Noget andet er, kun at spise kød et par gange om ugen, samt at lave mad til to dage.

Udsalg og tilbud er vejen frem 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2013

Na-Wi

mor:) skriver:

Det var da en smart måde

Jeg har tyv stjålet det fra luksusfælden inden jeg begyndte på det syntes jeg det hele sejlede, man kunne nemt handle for jeg ved ikke hvor mange penge dagligt og der var ikke styr på noget som helst

Det her fungere, så ved man hvor meget man har at gøre brug af og der er samtidig penge til andre ting

Anmeld

5. januar 2013

Na-Wi

Dinna88 skriver:

Herhjemme lever vi to voksne for 1600 kr. om måneden - det er til mad og diverse ting til hjemmet. (toiletpapir, shampoo, rengøringsmidler)

Vi deler pengene op pr. uge - 500 kr. to uger, 300 kr. to uger. Det er super smart at starte ud med, at tage et enkelt beløb, som du køber stort ind for, af shampoo osv. Føtex har ofte god shampoot til 10 kr. Så kan man købe ind til laaaaaang tid, og spare hen over månederne.

Noget andet er, kun at spise kød et par gange om ugen, samt at lave mad til to dage.

Udsalg og tilbud er vejen frem 

tilbudsaviserne på nettet er noget jeg ikke kunne leve uden de kan godt nok sparer en for mange penge

Anmeld

5. januar 2013

bobbles

Nettemor skriver:

Jeg vil sige at det kommer meget an på hvor meget der skal ind under det beløb. Er det bare mad så skulle det sagtens kunne gå. Men er det også benzin/transport og diverse andre udgifter så kan det godt være lidt lidt.

det er kun mad og bleer. min eks har bilen så det skal jeg ikke bruge penge på foreløbig da jeg ikke har bil. har lige regnet det til 840 kr om ugen det synes jeg da er et rimelig OK beløb

Anmeld

5. januar 2013

Nettemor

bobbles skriver:

det er kun mad og bleer. min eks har bilen så det skal jeg ikke bruge penge på foreløbig da jeg ikke har bil. har lige regnet det til 840 kr om ugen det synes jeg da er et rimelig OK beløb

Det burde godt kunne lade sig gøre.. Og ellers har du jo muligheden for at justere det op hvis du efter et par mdr kan se at det ikke hænger ordenligt sammen for jer.

Anmeld

5. januar 2013

bobbles

Nettemor skriver:

Det burde godt kunne lade sig gøre.. Og ellers har du jo muligheden for at justere det op hvis du efter et par mdr kan se at det ikke hænger ordenligt sammen for jer.

ja da og om ikke andet så har jeg jo altid opsparing at tage af

Anmeld

5. januar 2013

Nettemor

bobbles skriver:

ja da og om ikke andet så har jeg jo altid opsparing at tage af

Lige præcis Held og lykke med det

Anmeld

5. januar 2013

Dinna88

Na-Wi skriver:

tilbudsaviserne på nettet er noget jeg ikke kunne leve uden de kan godt nok sparer en for mange penge

Ja, virkelig!
Og så har butikkerne jo fået øjnene op for at sælge mange ting billigere - føtex har (i Randers) en køler, hvor de har gule prismærker på. Og nogle af tingene kan holdt længe endnu! Vi købte igår en del varer, som var set MEGET ned, selvom de kan holde sig til den 8.

Anmeld

5. januar 2013

Silas&Mille

Hvis jeg var dig ville jeg gøre det til et forsøg at kun leve for 3000kr fx de næste to måneder (du kan jo tage af de penge der er lagt fra til opsparing hvis det går helt galt).

Der er mange der sagtens kan leve for 3000kr om måneden, men det afhænger rigtig meget af hvordan man lever og hvilke produkter man køber.

Hvis du så finder ud af at det ikke kan lade sig gøre kan du prøve et par måneder med 3500-4000 kr og se om det passer bedre til dig og dine børn

Her førsøger vi at leve for 3500kr om måneden to voksne og to blebørn. Desværre går det ikke så godt så den ryger op på ca 4500kr. Men arbejder på at blive bedre til at spare

Anmeld

5. januar 2013

bøllen

bobbles skriver:

ja efter jeg er blevet alene med mine piger står jeg i fremtiden med ca 6000 kr til rådighed men vil gerne kunne ligge halvdelen til ferie opsparing. så hvordan klarer man den økonomisk med ca 3000 kr når man os gerne vil tabe sig?

Altså jeg vil da sige at 3000 kr til husholdning ikke er helt skidt. For 1 voksen & 2 børn.

Her er vi 5 mennesker - 2 voksen & 3 børn ( 2 halv store ) og vi kan leve for 1000 kr om ugen til alt. Vi har valgt som dig at leve for lidt og spare resten op. Og det går altså fint.

Her laver vi madplaner - så alt der bliver købt bliver brugt. Jeg bager selv rugbrød. Kikker efter tilbud der hvor vi normalt handler, så det vi skal bruge bliver købt når der er bud så vidt muligt.

Og vi lever ganske fint, med frisk frugt & grønt hver dag Og til alle måltider. Så det kan altså sagtens lade sig gøre.

Tror det handler om at være bevist om, hvad man køber og skære unødvendige ting fra. Ofte ryger der jo alt muligt frås med i vognen på indkøbs tur.

Så hvis de 3000 kr er til husholdning ville jeg ikke panikke, det tror jeg godt I kan klare.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.