bobbles skriver:
ja efter jeg er blevet alene med mine piger står jeg i fremtiden med ca 6000 kr til rådighed men vil gerne kunne ligge halvdelen til ferie opsparing. så hvordan klarer man den økonomisk med ca 3000 kr når man os gerne vil tabe sig?
Altså jeg vil da sige at 3000 kr til husholdning ikke er helt skidt. For 1 voksen & 2 børn.
Her er vi 5 mennesker - 2 voksen & 3 børn ( 2 halv store ) og vi kan leve for 1000 kr om ugen til alt. Vi har valgt som dig at leve for lidt og spare resten op. Og det går altså fint.
Her laver vi madplaner - så alt der bliver købt bliver brugt. Jeg bager selv rugbrød. Kikker efter tilbud der hvor vi normalt handler, så det vi skal bruge bliver købt når der er bud så vidt muligt.
Og vi lever ganske fint, med frisk frugt & grønt hver dag Og til alle måltider. Så det kan altså sagtens lade sig gøre.
Tror det handler om at være bevist om, hvad man køber og skære unødvendige ting fra. Ofte ryger der jo alt muligt frås med i vognen på indkøbs tur.
Så hvis de 3000 kr er til husholdning ville jeg ikke panikke, det tror jeg godt I kan klare.

Anmeld