Hvad blev din søn døbt i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. januar 2013

Kvist

Vores søn skal døbes om 2 mdr. Han skal døbes i en kjole, som jeg, og min 3 andre søskende også blev døbrt i.

Da mine svigerforældre spurgte ind til hvad vores søn skulle have på, og vi svarede at han skulle have den kjole på som jeg og mine søskende også havde på, sagde hun med det samme "Ej det mener i bare ikke, han skal skuda ikke have kjole på" og hun var meget seriøs og sys det var en åndsvag ide kunne jeg/vi se på hende. Og blev faktisk rigtig ked af det over hun sagde det, da jeg går ret meget op i det og er glad for han skal have den på.

Min kæreste er ikke døbt, så han har ingen kjole eller andet.

Hvad havde din søn på da han blev døbt?

Min søn blev også døbt i en dåbskjole.. I min verden er det da det eneste rigtige.. Kjolen er en min mor syede til min søster i 76, jeg har også været i den samt en masse af mine fætre og kusiner.. Den eneste i familien der ikke har været i den er min bror som var for tyk til den da han skulle døbes  så han var i en dåbsdragt..

Vi fik inden Albert skulle døbes skrevet navne og datoer på alle der er døbt i den på kjolen, og efter Albert er min kusines datter blevet døbt i den, og hun skal nok snart låne den igen..

Min kæreste blev først døbt da han skulle konfirmeres så de har ingen kjole i hans familie..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. januar 2013

dola

sommerc skriver:

Vores søn skal døbes om 2 mdr. Han skal døbes i en kjole, som jeg, og min 3 andre søskende også blev døbrt i.

Da mine svigerforældre spurgte ind til hvad vores søn skulle have på, og vi svarede at han skulle have den kjole på som jeg og mine søskende også havde på, sagde hun med det samme "Ej det mener i bare ikke, han skal skuda ikke have kjole på" og hun var meget seriøs og sys det var en åndsvag ide kunne jeg/vi se på hende. Og blev faktisk rigtig ked af det over hun sagde det, da jeg går ret meget op i det og er glad for han skal have den på.

Tja jeg var i mod at min søn skulle døbes, så hvis han skulle det ville jeg gerne have han skulle have endåbsdragt på, den strikkede min moar så!! Dejligt! med bare tæer og meget yndig!!

Synes kjolerne er så store og uhåndterbare.

Var ikke vild med de dådskjoler der var i familierne, den ene skulle han nok også døbes i den første måned hvis han skulle passe den.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. januar 2013

Nessie

Vores søn blev døbt i den dåbskjole min mor havde hæklet til mig, da jeg skulle døbes

Mine nevøer og niece og en enkelt fætter er også døbt i den, alle navne og dåbsdaoer er broderet på inderkjolen

Anmeld

15. januar 2013

Alarnna

Min mormor hæklede en flot dåbskjole til mig, da jeg skulle døbes. Den bar min lillebror også. Så det var da helt naturligt at min søn skulle have den på. Min 2. Søn der kommer til april skal helt klart også have samme kjole på. Vi har 2 underkjoler (en blå, en lyserød) og så bliver der købt nyt bånd til hvert barn i sidste ende er det jo Din søn og du gør hvad du synes er rigtigt og føler for.. Selvfølgelig trist hvis svigerfamilien ikke helt synes det er det bedste valg... Men sådan kommer der nok til at være mange ting gennem årene Herfra siger vi i hvertfald kjole-til både dreng og pige held og lykke
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

15. januar 2013

twinny

Tanja. skriver:

Hvor har i fundet dem?? Min søn skal døbes i maj hvor han bliver 1 år og kan kun finde sorte jakkesæt

Vi har købt dem fra england. På amazon.co.uk
Der har de mange hvide.

Anmeld

15. januar 2013

Koen.

twinny skriver:

Vi har købt dem fra england. På amazon.co.uk
Der har de mange hvide.

Ih det må jeg glukke på tak

Anmeld

17. januar 2013

twinny

Tanja. skriver:

Ih det må jeg glukke på tak

Anmeld

17. januar 2013

Mi&Mi

Min store dreng er blevet døbt i dåbskjole, og det skal min lille dreng også
Dåbskjolen er blevet syet af min mormors bryllupskjole, og både min mor, moster, fætter, søster og søn er døbt i den
I skal bare gøre hvad i selv synes, det er jer der bestemmer!

Anmeld

17. januar 2013

L&V

sommerc skriver:

HviVores søn skal døbes om 2 mdr. Han skal døbes i en kjole, som jeg, og min 3 andre søskende også blev døbrt i.

Hvis vi får en søn bliver det jakkesæt er heller ikke til drenge og kjoler, ja er faktisk slet ikke til dåbskjoler så min datter havde nu os en alm kjole på

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.