Hvad blev din søn døbt i?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. januar 2013

gruener

Min søn blev døbt i en dåbskjole min mor og mormor havde hæklet til anledningen. Jeg blev først døbt, da jeg var 7 år, så derfor have jeg ikke en 

Du skal bare lytte til dig selv og din kæreste og ikke din svigermor.. Det er som andre har sagt, ikke hendes barn der skal døbes.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. januar 2013

Koen.

Sådan har både min søster og jeg haft det med vores sønner at de ikke skulle have kjole på men vi er vist os de eneste i familien min nevø havde en rigtig sød dåbsdragt på ala matros tøj og min søn skal døbes den 12 maj - 3 dage før hans 1 års fødselsdag - og han skal have jakkesæt på

Anmeld

4. januar 2013

MorDk

Han blev døbt i en lan hvid traditionel kjole med kongeblå sløjfe

Anmeld

4. januar 2013

Benjamins'mor

Han blev døbt i en kjole strikket af min kærestes mormor, den er min kæreste og hans 2 søskende også døbt i.
Vi fik så syet noget silke blåt stof inden under og blåt bånd.

Anmeld

4. januar 2013

Bassemor<3

sommerc skriver:

Vores søn skal døbes om 2 mdr. Han skal døbes i en kjole, som jeg, og min 3 andre søskende også blev døbrt i.

Da mine svigerforældre spurgte ind til hvad vores søn skulle have på, og vi svarede at han skulle have den kjole på som jeg og mine søskende også havde på, sagde hun med det samme "Ej det mener i bare ikke, han skal skuda ikke have kjole på" og hun var meget seriøs og sys det var en åndsvag ide kunne jeg/vi se på hende. Og blev faktisk rigtig ked af det over hun sagde det, da jeg går ret meget op i det og er glad for han skal have den på.

Min kæreste er ikke døbt, så han har ingen kjole eller andet.

Hvad havde din søn på da han blev døbt?

Kjole

Anmeld

4. januar 2013

Svenne

sommerc skriver:

Vores søn skal døbes om 2 mdr. Han skal døbes i en kjole, som jeg, og min 3 andre søskende også blev døbrt i.

Da mine svigerforældre spurgte ind til hvad vores søn skulle have på, og vi svarede at han skulle have den kjole på som jeg og mine søskende også havde på, sagde hun med det samme "Ej det mener i bare ikke, han skal skuda ikke have kjole på" og hun var meget seriøs og sys det var en åndsvag ide kunne jeg/vi se på hende. Og blev faktisk rigtig ked af det over hun sagde det, da jeg går ret meget op i det og er glad for han skal have den på.

Hvis jeg eller min kæreste havde haft en familie-dåbskjole havde vi også valgt den.
Men det har vi ikke - og da min kæreste selv kunne gå op til døbefonden, da han skulle døbes (han er adopteret), kunne vi jo heller ikke bruge hans tøj.

Derfor valgte vi at døbe ham i Tommy Hilfiger skjortebody og sorte matchende fløjlsbukser

Anmeld

4. januar 2013

Faith

Den ældste af mine tvillinger blev døbt i en knap 40 år gammel kjole som har været i min mands familie i, ja næsten 40 år. En helt enkel kjole i broderie anglaise (staves), og så havde vi valgt et lyseblåt bånd i kraven samt ved håndleddene.

Jonathan, min yngste er døbt i samme kjole bare med mintgrønne bånd.

Anmeld

15. januar 2013

AnthonsMor

I guder altså!

Det hører da til traditionerne, at man, uanset køn, døber sit barn i kjole! Det skal vores dreng også, når han ER blevet født og kan passe kjolen - men vi har så bestemt at vi køber et fint sæt tøj, som vi skifter til umiddelbart efter kirken, så han ikke skal have kjole på hele dagen..

SELVFØLGELIG skal han (vores) døbes i kjole med blå sløjfe på også tager vi "normalt" pænt tøj på bagefter

Og det skal lige siges, at den kjole vi bruger er min kærestes fra da han blev døbt, og jeg tror faktisk den går endnu længere tilbage i familien.. Grunden til det er hans kjole er fordi det er en dreng vi skal have

Anmeld

15. januar 2013

Happiness

sommerc skriver:

Vores søn havde den KJOLE på som hans far og hele hans familie har haft på Den går rigtig mange generationer tilbage, så synes det var en smuk tanke.

Det er jo noget nyt noget at folk ikke giver drenge kjoler på, og langt fra alle. Så synes det er underliugt at din sviger ser sådan på det.

Men jeg synes da helt klart han skal have den kjole på, som du selv har haft på! Det er en smuk tradition, og måske en din søn vil videreføre, når han får børn

Anmeld

15. januar 2013

Koen.

twinny skriver:

Vores sønner blev døbt i hvidt jakkesæt med alt til. Men de var også 11 måneder.

Hvor har i fundet dem?? Min søn skal døbes i maj hvor han bliver 1 år og kan kun finde sorte jakkesæt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.