Er bekymret...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2013

Anonym trådstarter

Ka+Ma=Be skriver:

Måske er han stor, og måske ligger han over gennemsnittet, men - og det er nok det vigtigste - så ligger han stadig indenfor normalkurven! Så længe han er så lille er det kun sundt at have elastikker. Fedtvævet er med til at udvikle hjernen, så vær du bare glad for, at du har en lille "rund" dreng!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Du skal ikke kun kigge på vægten, men også længden.. Cajsa var kæmpe, eller stor er nok et bedre ord  Men hendes vægt og længde passede perfekt, selv om hun var over det "normale".. Hun stoppede først da hun var omkring 1 år ca, og har kun taget et par kilo på siden, og hun er lige fyldt 2.. Hun ligger stadig højt på kurven, men nu er hun da indenfor den 

Jeg synes egentlig også der er fin balance mellem hans længde og vægt. Så det er nok bare fordi jeg synes det virker så voldsomt. Mit andet barn er 2½ og vejer 13,5 kg. Synes jo ikke der er så lang vej fra 9,9 til 13,5, så kunne være bekymret for hvad det dog skal ende med

Anmeld

3. januar 2013

Anonym trådstarter

Mortiltodrenge skriver:

Ej, han er da ikke kæmpe stor. Min den yngste vejede 16,3 kg da han var 10 måneder. Det var en kæmpe stor dreng. I dag er han 2,5 år og vejer 17,5 kg

Tak for svar. Har det allerede meget bedre. Er ikke den eneste med store børn/barn

Anmeld

3. januar 2013

Zeus

Anonym skriver:

Min dreng er lige knap 7 måneder og i går var jeg ved lægen med ham pga. noget som er sagen uvedkommende. Det der bekymrer mig er hans vækst. Han er jo kæmpe stor! Og er virkelig bange for at han er FOR stor. Lægen sagde at han følger sin egen kurve, men at han ligger over gennemsnittet. Han vejer 9,9 kg!!!!!!!. Jeg er rystet og faktisk ret ked af det, for er bange for han bliver for tyk. Er der andre der har store børn?

Jeg blev lige nysgerrig, så var inde og se i min gamle termins gruppe inde på libero, og der fandt jeg et par gamle tråde ang vægt og længde.. Da Cajsa var 3 mdr vejede hun 7,5 kg og var 64 cm, og da hun var 6 mdr vejede hun 9,7 kg og var 73 cm... 

Til hendes 2-års undersøgelse forrige måned, var hun 94 cm og vejede 13,5 (vores egen vægt siger 14,5)... 

Det skal nok gå i stå 

Anmeld

3. januar 2013

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

Jeg blev lige nysgerrig, så var inde og se i min gamle termins gruppe inde på libero, og der fandt jeg et par gamle tråde ang vægt og længde.. Da Cajsa var 3 mdr vejede hun 7,5 kg og var 64 cm, og da hun var 6 mdr vejede hun 9,7 kg og var 73 cm... 

Til hendes 2-års undersøgelse forrige måned, var hun 94 cm og vejede 13,5 (vores egen vægt siger 14,5)... 

Det skal nok gå i stå 

Det var godt nok sødt af dig. Tusind tak

Anmeld

3. januar 2013

baby012

Anonym skriver:

Min dreng er lige knap 7 måneder og i går var jeg ved lægen med ham pga. noget som er sagen uvedkommende. Det der bekymrer mig er hans vækst. Han er jo kæmpe stor! Og er virkelig bange for at han er FOR stor. Lægen sagde at han følger sin egen kurve, men at han ligger over gennemsnittet. Han vejer 9,9 kg!!!!!!!. Jeg er rystet og faktisk ret ked af det, for er bange for han bliver for tyk. Er der andre der har store børn?

En af mine veninder har lige født en basse på 5 kg  

han er tre måneder og vejer nu 8,5 kg.. Min datter på 11 måneder vejer 12 kg.. Ingen af dem er for store , de følger bare deres egen kurve  

min datter er faktisk spinkel at se på pga hendes højde, men bestemt lige som hun skal være  

Anmeld

3. januar 2013

morethanperfect

Anonym skriver:

Ej altså .. 

Da Noel var præcis 3 mdr. vejede han 7,5 kilo . Uden tøj på ..

Du skal ikke være bekymret 

Anmeld

3. januar 2013

morethanperfect

Zeus skriver:

Det skal nok gå i stå 

PUDSIGT

Da Noel var 3 mdr. vejde han også 7.5

Anmeld

3. januar 2013

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Min datter var virkelig sumo, da hun var baby.
Da hun fyldte et år, vejede hun 12,5 kg!!!

Men da hun fyldte to år, vejede hun 13,5 kg, og ved tre år vejede hun 14,5 kg, og hun er nu en slank pige

Så jeg ville ikke være bekymret, så længe han følger sin kurve, og det ikke er pga chokolade mm, at han er stor

Jeg kan da lige indskyde, at min søn er 10 mdr, og han vejer 10 kg - i super god form

Anmeld

3. januar 2013

Zeus

Anonym skriver:

Det var godt nok sødt af dig. Tusind tak

Det var så lidt 

Kan huske jeg selv var en lille bitte smule bekymret, især fordi "alle andre" sagde hun var tyk... Men jeg holdt stædigt fast i, at længde og vægt passede, og at hun faktisk ville have været for tynd, hvis hun ikke havde vejet så meget  Hvis du kan komme ind og se barnets bog, du ved den sp'en skriver i, så kan man se kurverne derinde også.. Der var Cajsa nemlig altid på den øverste kurve, eller lige over, men lige præcis den med h+v matchede perfekt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.