Er bekymret...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.099 visninger
25 svar
0 synes godt om
3. januar 2013

Anonym trådstarter

Min dreng er lige knap 7 måneder og i går var jeg ved lægen med ham pga. noget som er sagen uvedkommende. Det der bekymrer mig er hans vækst. Han er jo kæmpe stor! Og er virkelig bange for at han er FOR stor. Lægen sagde at han følger sin egen kurve, men at han ligger over gennemsnittet. Han vejer 9,9 kg!!!!!!!. Jeg er rystet og faktisk ret ked af det, for er bange for han bliver for tyk. Er der andre der har store børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2013

Majeha

Ej, det er da ikke for stort. Så længe han følger sin egen kurve, og lægen ikke er bekymret. Min Thor Vitus vejede 8,8 da han var 5 mdr, og der er flere inde fra min terminsgruppe (juli '12), hvis bebser vejer mellem 9-10 kg.

Anmeld

3. januar 2013

TNBC

Anonym skriver:

Min dreng er lige knap 7 måneder og i går var jeg ved lægen med ham pga. noget som er sagen uvedkommende. Det der bekymrer mig er hans vækst. Han er jo kæmpe stor! Og er virkelig bange for at han er FOR stor. Lægen sagde at han følger sin egen kurve, men at han ligger over gennemsnittet. Han vejer 9,9 kg!!!!!!!. Jeg er rystet og faktisk ret ked af det, for er bange for han bliver for tyk. Er der andre der har store børn?

Har hørt om en dreng på 9måneder der vejede 13( mener jeg det var) han lignede en sumobryder

Anmeld

3. januar 2013

Sara.

Hej.

Jeg har godt nok ikke store børn, men tillader mig at svare alligevel, håber det er okay.

Så længe din dreng følger sin egen kurve, så er alt som det skal være.
Ofte så når babyer er buttede, så udligner det sig som de vokser, og bliver mere mobile (kravler, går osv.).

Men jeg kender godt til dine bekymringer. Min dreng Nor har altid været lille vægtmæssig. Men har måttet sige til mig selv at han er som han er, og det er som det skal være, så længe han følger sin kurve.

Lige et knus herfra

Anmeld

3. januar 2013

Anonym trådstarter

Majeha skriver:

Ej, det er da ikke for stort. Så længe han følger sin egen kurve, og lægen ikke er bekymret. Min Thor Vitus vejede 8,8 da han var 5 mdr, og der er flere inde fra min terminsgruppe (juli '12), hvis bebser vejer mellem 9-10 kg.

Åh tak for dit svar! Det beroliger mig mere end du aner. Har simpelthen været så ked af det siden i går

Anmeld

3. januar 2013

TNBC

Yurie skriver:

Har hørt om en dreng på 9måneder der vejede 13( mener jeg det var) han lignede en sumobryder

Sludder 17 el 18 kg vejede han.

Anmeld

3. januar 2013

Anonym trådstarter

Sara. skriver:

Hej.

Jeg har godt nok ikke store børn, men tillader mig at svare alligevel, håber det er okay.

Så længe din dreng følger sin egen kurve, så er alt som det skal være.
Ofte så når babyer er buttede, så udligner det sig som de vokser, og bliver mere mobile (kravler, går osv.).

Men jeg kender godt til dine bekymringer. Min dreng Nor har altid været lille vægtmæssig. Men har måttet sige til mig selv at han er som han er, og det er som det skal være, så længe han følger sin kurve.

Lige et knus herfra

Tusind tak for dit svar! Blev bare helt paf da han lå på vægten og lægen sagde 9,9 kg. Men han følger som sagt sin egen kurve, og jeg synes jo bare han er skøn heldigvis

Anmeld

3. januar 2013

Zeus

Du skal ikke kun kigge på vægten, men også længden.. Cajsa var kæmpe, eller stor er nok et bedre ord  Men hendes vægt og længde passede perfekt, selv om hun var over det "normale".. Hun stoppede først da hun var omkring 1 år ca, og har kun taget et par kilo på siden, og hun er lige fyldt 2.. Hun ligger stadig højt på kurven, men nu er hun da indenfor den 

Anmeld

3. januar 2013

Ka+Ma=Be

Anonym skriver:

Måske er han stor, og måske ligger han over gennemsnittet, men - og det er nok det vigtigste - så ligger han stadig indenfor normalkurven! Så længe han er så lille er det kun sundt at have elastikker. Fedtvævet er med til at udvikle hjernen, så vær du bare glad for, at du har en lille "rund" dreng!

Anmeld

3. januar 2013

Mortiltodrenge

Anonym skriver:

Ej, han er da ikke kæmpe stor. Min den yngste vejede 16,3 kg da han var 10 måneder. Det var en kæmpe stor dreng. I dag er han 2,5 år og vejer 17,5 kg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.